printlogo


کد خبر: 196538تاریخ: 1398/7/18 00:00
بلیت برنده ساوت‌گیت



مارتین هرمان

سه سال از روزی که گرت ساوت‌گیت به‌عنوان مربی تیم ملی انگلیس انتخاب شد، می‌گذرد و تعداد کمی از 81 هزار نفری که در پیروزی سخت 2 بر صفر انگلیس برابر مالت در ویمبلی حضور داشتند، باور می‌کردند که او حضوری طولانی روی نیمکت سه شیر داشته باشد. بعد از آنکه سم آلاردایس تنها 67 روز روی نیمکت انگلیس دوام آورد و حاشیه‌های تمام نشدنی فوتبال این کشور کار دست «سم بزرگ» داد، مربی سابق تیم زیر 21 سال انگلیس انتخاب شد. ساوت‌گیت ابتدا به‌عنوان مربی موقت آمد تا انگلیس روی هاجسون را از آب‌های مواجی که بعد از حذف برابر ایسلند در یورو 2016 احاطه‌اش کرده بود، نجات دهد.
حالا سه سال گذشته و ساوت‌گیت این تیم را به یکی از تیم‌های برنده قاره تبدیل کرده که خوب گل می‌زند و حتی به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی رقابت‌های اروپایی سال آینده مطرح شده است.
انگلیس در 37 بازی با مربیگری ساوت‌گیت 21 برد به دست آورده به همراه 9 تساوی و 7 باخت. از همه مهم‌تر اینکه به بازیکنان جوان اعتماد کرده و سبکی چشمنواز و خوشایند به فوتبال ملی انگلیس آورده که در پیروزی و شکست دوست داشتنی است، او انگلیس را دوباره تیمی محبوب کرده. کسی که می‌گفتند برای موفقیت در تیم ملی زیادی نرم است، حالا محبوب‌ترین مربی انگلیس بعد از تری ونبلز شده که انگلیس را در یورو 96 در خاک خود به نیمه‌نهایی رساند.
انگلیس در چهار بازی خود در مقدماتی یورو 2020 توانسته 19 گل بزند، فرداشب با جمهوری چک و سه روز بعد با بلغارستان دیدار می‌کند که همه انتظار دارند با دو برد قاطع در یکقدمی صعود قرار گیرند. صعود به نیمه‌نهایی جام جهانی یک دستاورد غیرقابل انتظار از این تیم بود که باعث شد هواداران دوباره به این تیم رو کنند و مایه افتخارشان شود.
زیر نظر ساوت‌گیت امثال ترنت الکساندر آرنولد، جیدون سانچو، دکلان رایس به سرعت به تیم اول راه یافته‌اند و میسون ماونت ماه گذشته نخستین بازی‌اش را برابر بلغارستان انجام داد، هم‌تیمی‌‌اش در چلسی، فیکایو توموری هم در آخرین فهرست انگلیس جا گرفته. تامی آبراهام دیگر بازیکن چلسی هم که هشت گل در لیگ برتر زده، به تیم ملی دعوت شده. با توجه به اینکه مراحل پایانی یوروی سال آینده در انگلیس برگزار می‌شود، این امید وجود دارد که بهتر از بازی‌های‌شان در تورنمنت سال گذشته روسیه نتیجه بگیرند، هرچند ساوت‌گیت بهتر از هر کسی می‌داند موانع زیادی بر سر راه است.
منبع: رویترز

 


Page Generated in 0.0058 sec