printlogo


کد خبر: 196534تاریخ: 1398/7/18 00:00
مصاحبه
لوو: شواین‌اشتایگر یکی از بهترین‌های تاریخ آلمان است


یواخیم لوو، مربی تیم ملی آلمان گفته که از باستین شواین‌اشتایگر به‌عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این تیم یاد خواهد شد.
شواین که در سال 2014 با آلمان فاتح جام‌جهانی شد، دوشنبه و پس از ناکامی شیکاگو فایر در راهیابی به پلی‌آف MLS از فوتبال کناره‌گیری کرد. شواین‌اشتایگر بازیکن مهم آلمان در راه قهرمانی جام‌جهانی برزیل بود.
این هافبک سابق بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد 121 بازی ملی انجام داد و تا دو سال پس از بازنشستگی فیلیپ لام، بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.
لوو می‌گوید: «ما امروز درباره بازی با آرژانتین (در فینال جام‌جهانی) حرف زدیم. او بازیکنی با کلاس بسیار بالا و بی‌تردید یکی از بزرگترین بازیکنانی بود که در تیم ملی آلمان حضور یافته. هر کدام از ما باید تصویری از او در ذهن خود داشته باشیم؛ تصویر او در بازی فینال در ماراکانا، جایی که خون در رگ‌هایش پمپاژ می‌شود و او می‌جنگد. او تا زمانی که بیفتد مبارزه می‌کند. اراده او برای پیروزی را می‌شود در همه حرکاتش دید. او بازیکن و شخصیتی بزرگ بود.»
لوو همچنین گفت شواین‌اشتایگر که هشت‌بار فاتح بوندس‌لیگا و یک‌بار فاتح لیگ قهرمانان شده است، همیشه جایگاهی در تیم ملی آلمان دارد: «از هر بازیکنی که یک‌بار با ما بازی کرده باشد، البته که استقبال می‌کنیم؛ مانند میروسلاو کلوزه. من او را می‌شناسم. او همیشه روراست است و همیشه با طرفداران پرهیجان برخورد می‌کند. طرفداران دوستش دارند. باستین همیشه جایی پیش ما دارد.»
 


Page Generated in 0.0055 sec