printlogo


کد خبر: 196531تاریخ: 1398/7/18 00:00
گزارش روز
کریمی-یزدانی؛ شانس حداقلی، امید حداکثری



مارک ویلموتس بنای دعوت از بازیکنان را روی آمادگی نهاده و بالطبع ترکیب اصلی را هم به آماده‌ترین‌ها خواهد داد. بنابراین باید منتظر ارنج تیمی بود که از دیدگاه سرمربی بلژیکی در اوج آمادگی قرار دارد؛ بازیکنانی که در تمرینات روی فرم‌تر بوده‌اند و در باشگاه هم شرایط بهتری در قیاس با دیگران داشته‌اند. اینکه تصور کنیم ویلموتس مانند کی‌روش لژیونر محور پیش می‌رود و تحت هر شرایطی این بازیکنان را به بازیکنان داخلی ارجح می‌داند، اشتباه است. این خصیصه در رفتارهای کی‌روش وجود داشت و گاهی بسیار هم آزاردهنده می‌نمود اما این رویه را لااقل در شیوه دعوت از بازیکنان در دوران مربیگری ویلموتس نمی‌بینیم و سرمربی تیم ملی کوشیده افرادی را به زیرمجموعه سربازانش اضافه کند که از شرایط و آمادگی بهتری برخوردارند. در میان دعوت‌شده‌ها نام دو بازیکن از استقلال هم دیده می‌شود. یکی علی کریمی و دیگری سیاوش یزدانی. علی کریمی در هفته‌های اخیر که در ترکیب استقلال قرار می‌گرفت چندان آماده نبود. کریمی حتی با دادن پنالتی و دریافت کارت قرمز نشان داد از لحاظ روانی نیز وضعیت مناسبی ندارد و احتمالاً باید یک دوره آمادگی جدید را سپری کند تا به فرم بدنی مناسب برسد. سیاوش یزدانی هم در عملیات دفاعی استقلال موفق نبود و به نظر می‌رسد دعوت از او و علی کریمی بیشتر برپایه سوابق‌شان استوار شده است نه آمادگی در بازی‌های لیگ نوزدهم.
با این حال اما شاید علی کریمی فرصت یابد دقایقی در ترکیب تیم ملی به میدان برود. یزدانی به احتمال زیاد هرگز فرصت پیدا نخواهد کرد در ترکیب قرار گیرد و ویلموتس از زوج پورعلی گنجی و کنعانی‌زادگان استفاده خواهد کرد، ضمن اینکه با بازگشت حسینی و رهایی از بند مصدومیت شانس کنعانی‌زادگان هم کم می‌شود. البته یزدانی می‌تواند به مرور زمان بدل به یک مدافع قابل اتکا در تیم ملی شود. او از استعداد کافی برای رسیدن به این سطح برخوردار است. یزدانی مدافعی است که بیشتر تحت تأثیر جو قرار می‌گیرد و اگر بتواند این خصوصیت را از بازی‌اش دور کند بدون شک به یک مدافع آرمانی بدل خواهد شد. قد و قامت مناسب یزدانی برای هر تیمی یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود اما شخصیت بازی هم اهمیت دارد که یزدانی باید به آن توجه ویژه‌ای کند. یزدانی به لحاظ استعداد سطح قابل قبول‌تری در قیاس با کنعانی‌زادگان دارد و رسیدن به این بازیکن هرگز نمی‌تواند برایش سخت و دشوار باشد.
درباره بازی کردن علی کریمی در ترکیب اصلی هم می‌شود با قطعیت صحبت کرد. کریمی نسبت به هم‌پست‌هایش در تیم ملی شانس کمتری دارد ضمن اینکه بعید است در این بازی نسبتاً ساده ویلموتس بخواهد از 2 هافبک دفاعی متمرکز بهره گیرد. احتمالاً ابراهیمی تک هافبک دفاعی تیم ملی خواهد بود و جلوتر از او عناصر هجومی بازی خواهند کرد، ضمن اینکه دعوت از امید نورافکن نشان می‌دهد احتمالاً ویلموتس روی این بازیکن هم نظر دارد و شاید شانس‌هایی به نورافکن خواهد داد.
شاید اگر وریا غفوری در میان ملی‌پوشان حضور داشت می‌شد حضور او را محتمل‌تر از همه این گزینه‌ها دانست اما حذف غیر فنی وریا از تیم ملی حالا یکی از گزینه‌های همواره محتمل در ترکیب را از دایره خارج کرده تا عیار آبی تیم ملی به حداقل برسد.


Page Generated in 0.0041 sec