printlogo


کد خبر: 196522تاریخ: 1398/7/18 00:00
خبر

مسابقات مسترز شانگهای
پیروزی فدرر، شکست ماری



راجر فدرر توانست به‌راحتی آلبرت راموس-وینولاس را شکست دهد و به جمع 16 بازیکن برتر مسابقات مسترز شانگهای راه پیدا کند. این دو نفر در همین مرحله این مسابقات در سال 2015 به هم برخورد کرده بودند و تنیسور اسپانیایی توانسته بود فدرر را شکست دهد. حالا فدرر انتقام آن باخت را گرفته است.
فدرر که در سید دو حضور داشت، در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود. راموس-وینولاس هم چهار سال پیش توانسته بود به 15 باخت پیاپی مقابل 10 تنیسور برتر دنیا خاتمه دهد و فدرر را ببرد. او در ست دوم مسابقه اخیر مقابل فدرر توانست تا حدی پایاپای پیش برود اما فدرر در نهایت پیروزی را به دست آورد.
فدرر گفت: «من تمرکز کردم، چون زمانی که به سراسر دنیا سفر می‌کنید، انرژی‌تان را کمی از دست می‌دهید. این چند بازی اول می‌تواند کمی پیچیده شود. سرویس‌های من منسجم بودند. من به نقاطی که می‌خواستم ضربه می‌زدم و واقعاً از این نظر به دردسر نیفتادم اما زمانی که او داشت به بازی برمی‌گشت، باید به شکل دیگری بازی می‌کردم و شتاب دیگری پیدا می‌کردم. او هم فرصت‌های خود را داشت اما این بازگشت جذابی برای من بود.»
فدرر دو بار فاتح مسابقات شانگهای شده است. او در دور یک‌چهارم نهایی به مصاف دیوید گافین از بلژیک یا میخاییل کوکوشکین از قزاقستان خواهد رفت.
اندی ماری که پیش‌تر در رده یک دنیا قرار داشت هم در بازی با فابیو فونینی از ایتالیا نشان داد از مصدومیت توانسته تا حدی برگردد اما در نهایت برابر این تنیسور ایتالیایی شکست خورد. بازی این دو بیش از سه ساعت طول کشید.



کوین دورانت: نیویورک نیکس به خوبی نامش نیست


نیویورک نیکس یکی از تیم‌های جذاب NBA به حساب می‌آید پس چطور اجازه داد کوین دورانت و کایری ایروینگ به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شوند و به رقیب همشهری بروند؟
دورانت در مصاحبه‌ای گفت جذابیت ظاهری نیکس به آن اندازه که همه تصور می‌کنند، درونی و ذاتی نیست. مهاجم جدید بروکلین نتس گفت بازیکنان آزاد نیویورک را بیشتر با نارسایی و نقص‌های اخیرش می‌شناسند تا سابقه موفقیت‌های گذشته: «خیلی از هواداران نیکس را یک برند بسیار معتبر می‌دانند و انتظار دارند بازیکنان جوانی که هرگز روزهای خوب نیکس را ندیده‌اند تمام عمرشان در این تیم بمانند. من در نیکس بزرگ نشده‌ام اما این تیم را در فینال‌ها دیده‌ام در حالی که بچه‌هایی که بعد از من به دنیا آمده‌اند، ندیده‌اند. بنابراین برند نیکس به آن خوبی که فکر می‌کنند، نیست؛ چیزی مثل گلدن استیت وریرز، لیکرز یا حتی نتس فعلی. آنیکس الان به خوبی گذشته نیست.»
حق با دورانت است: نیکس در 15 سال گذشته تنها دو بار به مرحله پلی‌آف راه پیدا کرده و در قرن بیست و یکم تنها یک پیروزی در پلی‌آف‌ها به دست آورده بنابراین بازیکنان جوان این تیم را مقرون پیروزی و موفقیت نمی‌دانند. البته نباید تصور کرد نتس هم الگوی موفقیت است، اینکه در فصل 2019-2018 تعداد پیروزی‌هایش بر شکست‌هایش غلبه داشت، برای سومین بار در 10 سال گذشته رخ داد مثل نیکس اما بروکلین روند رو به رشدی دارد و آنقدر جذابیت داشته که دورانت و ایروینگ به ترتیب پیشنهاد گلدن استیت و بوستون سلتیکس را رد کنند.
نیویورک همیشه شهر نیکس بوده همانطور که لس‌آنجلس بیشتر به لیکرز تعلق دارد اما لیگ به اندازه کافی برای هر دو تیم بزرگ است. اگر هر یک از تیم‌های شهرها بتوانند روند موفقیت و نتایج خوب خود را تداوم بخشند، می‌توانند تیم اول باشند.
دورانت در بازی ششم فینال فصل قبل مقابل تورنتو رپتورز به شدت دچار مصدومیت آشیل شد و شاید تمام فصل 2020-2019 را از دست بدهد بنابراین حالا باید ایروینگ جور او را در نتس بکشد. این بازیکن سابقه 10 بار حضور در تیم منتخب فصل موسوم به آل استار را دارد و دو بار جایزه بهترین بازیکن فینال NBA را به دست آورده.


بایلز، دو مدال تا رکوردداری ژیمناستیک

سیمونه بایلز به بیست و یکمین مدال در جام جهانی ژیمناستیک دست یافت و آمریکا عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های قهرمانی جهان را تکرار کرد. خانم بایلز که پانزدهمین مدال طلایش را کسب کرد با تعداد مدال‌های ژیمناست روس، اسوتلانا خورکینا در جام جهانی زنان برابر شد و حالا دو مدال با دارنده رکورد جهانی، ویتالی شربو در میان مردان یا زنان فاصله دارد. بایلز گفت: «هر سال حس بهتری ایجاد می‌شود چون به این میراث می‌افزاییم. حس می‌کنم اصلاً رکوردها برایم اهمیتی ندارد. تنها می‌روم و می‌خواهم بیشترین تلاش را برای رسیدن به موفقیت انجام دهم.»
تیم آمریکا در مجموع 172/330 امتیاز به دست آورد و با 5/801 امتیاز بیشتر نسبت به روسیه قهرمان شد تا هفتمین قهرمانی پیاپی خود در رقابت‌های المپیک یا جهانی را به نام خودش ثبت کند. این طولانی‌ترین روند قهرمانی در ژیمناستیک زنان است، البته بعد از سلطه تکرارنشدنی اتحاد جماهیر شوروی در دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی.
بایلز شانس خوبی برای فینال امروز دارد که در بخش هنری برگزار می‌شود بعد از آنکه در هر چهار رشته به فینال رسیده است. به علاوه او بهترین امتیازها را در خرک، موازنه و حرکات زمینی به دست آورده. سقوط سونیسا لی در نخستین حضورش در مسابقات جهانی در قسمت موازنه و همچنین ناکامی گریس مک کالوم در پارالل ناهمسطح باعث شد تیم آمریکا اقتدار چندانی نداشته باشد هر چند همین دو نفر هم در اسباب دیگر نتایج قابل قبولی به دست آوردند.
روسیه نخستین تیمی شد که به فاصله حدوداً شش امتیازی آمریکا رسید بعد از آنکه چین در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 چنین کاری کرد. ایتالیا هم به مدال برنز رسید تا نخستین مدال تیمی‌اش را در رقابت‌های زنان بعد از 68 سال به دست آورد. چین برای نخستین بار از سال 2003 نتوانست روی سکو برود و انگلیس با قرار گرفتن در رتبه ششم سهمیه المپیک توکیو را به دست آورد.
منبع: گاردین
 


Page Generated in 0.0059 sec