printlogo


کد خبر: 195060تاریخ: 1398/6/28 00:00
سوژه
طلسم ۴۲ ساله شکست

وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در دسته ۵۵ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان توانست نقره دوضرب جهان را بگیرد و با این مدال طلسم 42 ساله نرسیدن به مدال در سبک وزن را بشکند.
در نخستین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹، رقابت دسته ۵۵ کیلوگرم برگزار شد که حافظ قشقایی تنها نماینده ایران در این وزن در رده هفتم قرار گرفت اما توانست مدال نقره دوضرب را بگیرد. قشقایی در این مسابقات طلسم شکست و ایران را بعد از ۴۲ سال صاحب تک مدال جهانی در سبک وزن کرد.  
محمد نصیری در مسابقات جهانی سال ۱۹۷۷ در دوضرب مدال نقره گرفت و پس از آن دیگر ایران موفق نشده بود به مدال جهانی در سبک وزن برسد. بعد از ۴۲ سال حافظ قشقایی دوباره همان مدال را تکرار کرد. او در یک ضرب ۱۱۱ کیلوگرم، در دوضرب ۲۴۹ و در مجموع ۲۶۰ کیلوگرم را ثبت کرد. پیش از این رقابت‌ها پیش بینی می‌شد که اگر او بتواند رکوردهایش در اردو را تکرار کند، روی سکو می‌رود که این اتفاق افتاد.
حافظ در حرکت یکضرب، کار خود را با وزنه 111 کیلوگرم آغاز کرد و در حرکت اول آن را به راحتی بالای سر برد اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه 116 کیلوگرم را مهار کند و با همان 111 کیلوگرم در یکضرب به کار خود خاتمه داد. قشقایی در حرکت دوضرب با وزنه 140 کیلو کارش را آغاز کرد و آن را با موفقیت بالای سر برد. قشقایی در حرکت دوم وزنه 149 کیلوگرم را مهار کرد تا مدالش در دوضرب قطعی شود اما این برایش راضی کننده نبود. او در حرکت سوم وزنه 155 کیلو را درخواست کرد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد تا با همان 149 کیلوگرم در دوضرب به کار خود پایان دهد. در حرکت دوضرب، یون چول‌ام از کره شمالی با 166 کیلوگرم اول شد، حافظ قشقایی با 149 کیلوگرم از ایران در رده دوم قرار گرفت و منصور عبدالرحمان السالم از عربستان با 147 کیلوگرم جایگاه سوم را مال خود کرد.
حافظ قشقایی وزنه‌بردار جوان ایران با حدنصاب 260 کیلوگرم در مجموع، در جایگاه هفتم دسته 55 کیلوگرم ایستاد.
 


Page Generated in 0.0058 sec