printlogo


کد خبر: 195018تاریخ: 1398/6/28 00:00
پیش بازی

وصال روحانی


بازی‌هایی که هیچ‌کس نگاه نمی‌کند!
 نگاه جدی سپاهان و سایپا به جایگاه رفیع یحیی

بدیهی است که هر هفت بازی فرداشب لیگ برتر فوتبال کشور به شدت تحت‌الشعاع دربی جدید تهران قرار گیرد که در ساعات عصر‌گاهی یکشنبه آینده انجام می‌شود و از روز ازل همین بوده و تا وقتی شهرآوردها با صدها حاشیه آن وجود دارد کسی به سایر نکات همان هفته‌‌ای که این مسابقه نیز در آن جای دارد توجهی نخواهد کرد.
با این حال دیدارهای جمعه شب به گونه‌ای نیستند که هیچ تأثیری را بر لیگ نگذارند و برعکس اثرگذاری آنها نه فقط بر جدول رده بندی لیگ به طور عاجل بلکه در تعیین تیم قهرمان در پایان فصل و یا لااقل تیم پیشرو نیم فصل اول بسیار دخیل خواهد بود و اصولاً سرخابی‌ها اینک جایی در صدر ندارند و رتبه‌های بالا در اختیار تیم‌های دیگر است و همین مسأله باعث کاهش اهمیت دیدار یکشنبه آینده و فزونی اهمیت تعدادی از بازی‌های جمعه شب می‌شود. طبیعی است که فرداشب اکثر نگاه‌ها به مشهد باشد. آنجا که تیم منظم و برنامه‌دار یحیی گل‌محمدی که در ازای 5 گل زده فقط یک بار در سه بازی قبلی‌اش گلی را پذیرا شده و با 3 برد متوالی در صدر جدول جای گرفته میزبان فولادی است که در تهران از استقلال مساوی گرفت و در هفته سوم سپاهان را هم متوقف کرد. اگر مردان سختکوش جواد نکونام که البته فقط در رده چهاردهم جدول قرار دارند، از شهر خودرو هم امتیاز بگیرند بهترین فرصت را به سپاهان خواهند داد که میزبان نفت مسجد سلیمان است و پیروزی احتمالی‌اش بر مردان مهدی تارتار می‌تواند پایه‌گذار بازگشت طلایی‌های اصفهان به صدر جدول و گرفتن جایگاه رفیع تیم یحیی باشد.
 
دوئل دنیزلی و بگوویچ
تراکتور که مثل سپاهان تا به حال یک گل هم نخورده و به تبع آن  حتماً خوشحال است که در اوایل تابستان رشید مظاهری را از چنگ ذوب‌آهن درآورد، جمعه شب روبه‌روی گل گهری می‌ایستد که بدون شکست است و هر سه بازی قبلی‌اش را مساوی کرده و اگر ادعاهای وینکو بگوویچ صحیح باشد داوران حقش را هم تضییع کرده‌اند و در غیر این‌صورت از رتبه هشتمی نیز که فعلاً صاحب آن است، بالاتر می‌رفت. برد احتمالی یاران دژاگه در تبریز نه تنها نوار بی‌شکستی تیم سیرجانی را قطع خواهد کرد، بلکه تیم تبریزی را هم به بالاهای جدول رهنمون خواهد کرد و اگر سپاهان و شهر خودرو بلغزند تراکتور حتی می‌تواند به رتبه سومی جدول در پایان هفته چهارم خوشبینانه بنگرد. البته مصطفی دنیزلی برای تحقق خواسته‌هایی در این سطح ابتدا باید کارآیی‌های تهاجمی تراکتور را افزایش بخشد زیرا تیمش هر چقدر در امور تدافعی درخشیده در کارهای تهاجمی ضعیف عمل کرده و زدن فقط یک گل در سه دیدار سند روشن و نیز قابل انکاری برای این موضوع است.
 
جبرانی بر یک دربی کم گل دیگر؟
نمی‌توان از سه هفته نخست لیگ سخن گفت و روزهای خوش و عجیب سایپا را تحت هدایت سرمربی جوانش -ابراهیم صادقی- طی این ایام نادیده گرفت و به تبع آن از بازی مهم فردای این تیم مقابل پارس جنوبی در جم یاد نکرد. این مسابقه‌ای است که اگر سایپای 7 امتیازی و صاحب رتبه سوم جدول، ببرد حتی احتمال صعودش به صدر جدول بر اساس سایر نتایج این هفته وجود دارد و به همین سبب نگاه نارنجی‌ها به این بازی بسیار جدی است و سایپا تا این مقطع از مسابقات هم زیاد گل زده و هم زیاد گل خورده (7 به 5) ولی برای کسب نتیجه‌ای خوب در زمین تیم فراز کمالوند ابتدا باید کمربند دفاعی‌اش را محکم کند زیرا بردهای پرگلی مثل 3-4 که هفته پیش مقابل نساجی حاصل شد، هر هفته قابل تکرار نیستند و اینطور هم نیست که بتوان همیشه از چنین دیدارهایی جان به سلامت برد. شاید هم پرگل شدن این دیدار و سایر مسابقات روز جمعه مرهمی بر کم گل بودن احتمالی و مجدد دربی تهران باشد. مسابقه‌ای که چنان با ترس و احتیاط آمیخته است که تساوی‌های صفر- صفر و یک - یک آن از شمارش گذشته و تکرار دیگر باره آن در هفته چهارم لیگ نوزدهم نیز کسی را شگفت‌زده  نخواهد کرد.


 


Page Generated in 0.0048 sec