printlogo


کد خبر: 194992تاریخ: 1398/6/28 00:00
مصاحبه
برانکو: هیچ حسی بهتر از پیروزی در دربی نیست

با برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیسی‌ها دربی‌های شیرینی را تجربه کردند و حالا امیدوارند که تیم‌شان با کالدرون هم برنده باشد. خودِ برانکو هم انگار دلتنگ فوتبال ایران و دربی‌هایش شده که گفته: «دربی همیشه دربی است و حساسیت خاص خودش را دارد. هیچ‌وقت نمی‌شود یکی از دو تیم را شانس اول پیروزی دانست چرا که شرایط آنها تعیین‌کننده نتیجه بازی نیست. یادم هست ما صدرنشین لیگ بودیم و شانس اول قهرمانی اما دربی را یک بر صفر باختیم. نظر من این است که الان پرسپولیس از لحاظ بازیکن شرایط بهتری دارد و البته استقلال هم بازیکنان ملی‌پوش خوبی در اختیارش است. در کل و روی هم رفته شانس پیروزی پرسپولیس را بیشتر می‌بینم. من از دربی هیچ خاطره بدی ندارم. همیشه دربی‌ها برای من همراه با خاطرات خوب بوده و از حضور در آن لذت برده‌ام. به عقیده من هیچ حسی شیرین‌تر از پیروزی در دربی نیست و بهتر از این حس را نداشته‌ام. امیدوارم تمام آنهایی که در این دربی به نوعی حضور دارند، از این مسابقه جذاب لذت ببرند.»
او اما حاضر به پیش‌بینی نتیجه دربی روز یکشنبه نیست: «پیش‌بینی نمی‌کنم اما به نظرم پرسپولیس در حال حاضر تیم بهتری است و شانس بردنش بیشتر. به تک‌تک هواداران پرسپولیس سلام و به آنها توصیه می‌کنم که با حمایت‌های‌شان از پرسپولیس، به تیم کمک کنند. آنها همیشه در قلب من هستند.»
برای مرد کروات اما مهم‌تر از دربی تهران، وضعیت خودِ اوست که به تازگی از الاهلی اخراج شده و گویا بر خلاف آنچه شنیده بودیم، توافق مالی بین آنها صورت نگرفته است. این یعنی احتمال شکایت برانکو ایوانکوویچ به فیفا هنوز وجود دارد چرا که باشگاه الاهلی بابت فسخ قراردادش باید 8 هزار دلار سعودی (حدود 24 میلیارد تومان) پرداخت کند. برانکو تهدید کرده بود که از پرسپولیس هم به فیفا شکایت خواهد کرد اما ظاهراً پیشنهاد مدیرعامل جدید برای مذاکره را پذیرفته و شاید از شکایت دست بکشد.
در مورد شکایت از الاهلی اما فعلاً همه چیز مبهم است و جز برکناری برانکو، اتفاق دیگری رخ نداده است. هر چند مرد کروات برکناری‌اش را هنوز باور نکرده: «واقعاً نمی‌دانم آنها چه توجیهی در قبال این تصمیم‌شان دارند. شما می‌دانید که فقط سه هفته از لیگ عربستان گذشته. در این شرایط قطع همکاری باشگاه الاهلی با من تصمیمی عجیب بود و نمی‌تواند عادی باشد. البته اهمیتی ندارد چرا که زندگی ما مربیان همین است. ما همیشه باید خودمان را برای هر شرایطی آماده نگه داریم.»
گفته بودند برانکو پیش از برکناری‌اش با یک باشگاه چینی به توافق رسیده اما خودش این ادعا را رد کرده: «نه، دروغ است. من هیچ پیشنهادی از چین ندارم. الان هم می‌خواهم مدتی استراحت کنم. بعد از آن برای آینده مربیگری‌ام تصمیم می‌گیرم.»
در باشگاه الاهلی اما هر روز یک نام جدید برای جانشینی برانکو ایوانکوویچ مطرح می‌شود و مدیران این باشگاه عربستانی وعده داده‌اند که به زودی یک مربی بزرگ را روی نیمکت الاهلی بنشانند.
مشکل بزرگ‌تر آنها اما پرداخت حق فسخ مرد کروات است که احمد الصائغ رئیس باشگاه الاهلی عربستان درباره‌اش گفته: «ما همه موافق فسخ قرارداد برانکو بودیم اما با شیوه انجام آن مخالف بودیم. من به عنوان رئیس باشگاه ترجیح می‌دادم در اعلام تصمیم برکناری برانکو عجله نکنم و باشگاه را از اقدامات قانونی در فسخ قرارداد برانکو حفظ کنم. من از خبر اخراج برانکو شگفت‌زده شدم و به منصور بن‌مشعل (مدیر تیم فوتبال الاهلی) گفتم که اعلام این خبر به باشگاه کمکی نمی‌کند. باشگاه مبلغ 15 تا 20 میلیون ریال را به خاطر اعلام شتاب‌زده خبر فسخ قرارداد دانیل (الکسیچ، بازیکن صرب پیشین تیم) از دست داد. به مشعل توضیح دادم که به خاطر وضعیت مالی باشگاه نمی‌توانیم از پس پرداخت باقیمانده قرارداد برانکو بربیاییم. به مشعل گفتم باقیمانده قرارداد برانکو باید پرداخت شود که او گفت در این باره صحبتی با برانکو نداشته و من کارهای مربوط به فسخ قرارداد را دنبال کنم. من هم گفتم نمی‌توانم بدون تضمین برای پرداخت باقیمانده قرارداد آن را فسخ کنم. این به تضمین برای فسخ قرارداد نیاز داشت که منصور آن را رد کرد. من می‌خواستم برانکو تا طی شدن تمام روند قانونی فسخ قرارداد، در تمرینات شرکت کند.»

 


Page Generated in 0.0057 sec