printlogo


کد خبر: 194987تاریخ: 1398/6/28 00:00
سردار آزمون 2 دوره، 7 بازی، 3 گل


این دومین فصل حضور سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپاست. او سه سال پیش با پیراهن روستوف 6 بازی در این رقابت‌ها انجام داد و 2 گل زد. 2 گل ارزشمند مقابل بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید. سردار حالا با گلزنی مقابل لیون سه گله شده و به دایی رسیده است. او حالا این فرصت را دارد که با زدن تنها یک گل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا، به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ این رقابت‌ها تبدیل شود.



مهرداد میناوند
3 دوره، 14 بازی، بدون گل
مهرداد میناوند هم با اشتروم گراتس سوابق قابل توجهی در لیگ قهرمانان دارد. او سه فصل در این رقابت‌ها حضور داشت. در فصل 99-98 دو حضور مقابل اینتر و رئال مادرید داشت و در فصل 2000-99 دو بازی برابر مارسی و منچستر یونایتد تجربه کرد. پربارترین فصل حضور میناوند در لیگ قهرمانان به فصل 2001-2000 برمی‌گردد که 10 بار به میدان رفت و دوباره حضور مقابل منچستریونایتد را تجربه کرد.


مهدی مهدوی‌کیا
 2 دوره، 11 بازی، 2 گل
موشک ایرانی ‌هامبورگ دو فصل با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. در 6 بازی هامبورگ در فصل 2000-99 مهدی در 5 بازی به میدان رفت و موفق شد به یوونتوس و لاکرونیا گل بزند. بازی مهدی مقابل یوونتوس یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های یک ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.  مهدی و هامبورگ در فصل 2007-2006 هم به لیگ قهرمانان رسیدند که مهدوی‌کیا در هر 6 بازی تیمش از جمله دو بازی برابر آرسنال بازی کرد. البته هامبورگ هرگز از گروهش بالا نرفت وگرنه حالا مهدوی‌کیا بازی‌های بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا داشت.


عزت‌اللهی؛ یک دوره، 2 بازی، بدون گل
این بازیکن هم در روستوف با سردار آزمون همبازی بود و در دو بازی لیگ قهرمانان به صورت تعویضی وارد زمین شد.
عزت‌اللهی در مجموع 2 دقیقه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.


کاوه رضایی
یک دوره، 2 بازی، بدون گل
کاوه رضایی فصل قبل با پیراهن بروژ دو بار مقابل موناکو در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت اما هیچ گلی نزد.


علی کریمی
سه دوره، 6 بازی، یک گل
جادوگر هم سابقه سه فصل حضور در لیگ قهرمانان را دارد. هر چند خیلی کم به بازی گرفته شد. کریمی همچنان آخرین گلزن و بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست. در فصل
2006-2005 که کریمی یک نیم‌فصل رویایی در بایرن مونیخ داشت و در بیشتر بازی‌ها ثابت بود، در لیگ قهرمانان معمولاً روی نیمکت می‌‌نشست. در مجموع او سه بازی مقابل راپیدوین، بروژ و میلان انجام داد که گلش به راپیدوین در تاریخ 22/11/2005 آخرین گل بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا بود و البته آزمون در سال 2016 پس از 11 سال این طلسم را شکست. کریمی فصل بعد از آن هم دو بازی با پیراهن بایرن مقابل اسپارتاک مسکو و اسپورتینگ لیسبون انجام داد و انتقال به شالکه باز هم فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در اختیارش گذاشت. در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل 2011-2010 علی کریمی مقابل اینتر چند دقیقه برای شالکه بازی کرد.


وحید هاشمیان
یک دوره، 2 بازی، بدون گل
حضور در بایرن‌مونیخ فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را برای وحید هاشمیان هم فراهم کرد و او در فصل 2005- 2004 دو بازی 10 دقیقه‌ای مقابل آژاکس و یوونتوس انجام داد. هاشمیان در فصلی که پیراهن هامبورگ را به تن داشت، فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا نکرد


اشکان دژاگه
یک دوره، 3 بازی، بدون گل
اشکان زمانی که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت، هنوز ایران را برای بازی انتخاب نکرده بود. قهرمانی ولفسبورگ به او فرصت داد تا بازی در این سطح را هم تجربه کند. اشکان سه بار در فصل 2010-2009 در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت؛ دو بازی مقابل بشیکتاش و یک بازی برابر منچستر یونایتد.

 


 


Page Generated in 0.0059 sec