printlogo


کد خبر: 194980تاریخ: 1398/6/28 00:00
مصاحبه و خبر

فریبا: دیگر در مورد این فوتبال صحبت نمی‌کنم

اغراق نکردیم اگر بگوییم که اخبار این روزهای ورزش خصوصاً در حوزه فوتبال چیزی شبیه اخبار حوادث شده است و هر روز مخاطب فوتبال باید خبری بشنود که از شدت تعجب و حتی تأسف چشمانش از حدقه بیرون بزند. به تازگی هم برق‌گرفتگی کودکی که خانواده‌اش را داغدار کرده، اهالی فوتبال را بدجور به هم ریخته است. بهتاش فریبا عضو سابق کمیته فنی استقلال که یکی از پیشکسوتان فوتبال به حساب می‌آید از جمله افراد فوتبالی است که به شدت از اخبار تلخ این روزهای فوتبال متأثر شده و تصمیم گرفته به نشانه اعتراض دیگر در مورد فوتبال حرف نزند تا شاید مسئولان بی‌تدبیر به خود آمده و آنها را نیز این اخبار کمی متأثر و نگران کند. وقتی روز گذشته با بهتاش فریبا تماس گرفتیم تا نظر او را در خصوص بازی دربی بشنویم اینطور گفت: «من نمی‌خواهم مصاحبه کنم. برای چه باید در مورد این فوتبال صحبت کرد که هر روز یک خبر تلخ از آن بیرون می‌آید. مگر کسی دیگر از این ورزش در کشور ما لذت می‌برد. مرگ کودک 8 ساله، سکته جوان 25 ساله  یا حتی خودسوزی به خاطر فوتبال اخباری نیست که آدم را راغب به اظهارنظر کند.» فریبا در انتهای صحبت‌های خود گفت: «من تصمیم گرفتم دیگر در مورد این فوتبال تلخ یک کلمه صحبت نکنم چون دیگر از این ورزش لذت نمی‌برم.»

 


زرینچه: از حرف‌های مدیرعامل نفت تعجب می‌کنم

جواد زرینچه سرپرست استقلال در واکنش به صحبت‌های مهران نصیریان مدیرعامل نفت مسجد سلیمان اینطور می‌گوید: «من بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان فقط برای اینکه به نوعی خونگرمی مردم مسجد سلیمان را جبران کرده باشم، درباره فحاشی تماشاگران در ورزشگاه چیزی نگفتم و حتی این کار من باعث گلایه هواداران استقلال هم شد. این فحاشی‌ها از طریق تلویزیون هم به راحتی قابل شنیدن بود و من از مدیرعامل باشگاه نفت تعجب می‌کنم که چگونه از بیخ و بن منکر همه چیز شده است. پرتاب سنگ به اتوبوس بعد از بازی را هم که نمی‌دانم راجع به آن چه بگویم.» زرینچه در ادامه می‌گوید: «ایشان بهتر است به جای صحبت در خصوص نتایج استقلال، به نور ورزشگاه شهید محمدی رسیدگی کنند و کاری کنند تا شرایط برگزاری یک مسابقه باکیفیت در آنجا فراهم شود. حتی نماینده یگان ویژه هم در جلسه هماهنگی پیش از بازی گفت که این ورزشگاه آماده برگزاری بازی نیست.»

 


برومند: هوادار برای چه کسی به ورزشگاه بیاید؟

پرویز برومند از تغییرات اساسی در استقلال به شدت گله دارد. برومند می‌گوید: «تیمی که 17 بازیکنش را از دست می‌دهد باید دوباره از نو یک تیم جدید بسازد. این فکر چه کسی بوده من نمی‌دانم ولی باید واقعاً فردای قیامت به هوادار استقلال جواب دهد. آقایان راحت بازیکنانشان را از دست دادند. سؤالم این است که چرا رحمتی را راحت از دست دادید چون بلد نبودید سیاستی پیاده کنید که این دو نفر را کنار هم نگه دارید راحت رحمتی را از دست دادید. اینها را هوادار استقلال باید بداند.» برومند در ادامه حرف‌هایش گفت: «سؤال بعدی‌ام این است که چرا چشمی را در ابتدای فصل نخواستید و دوباره او را برگرداندید. وقتی روح و روان بازیکن را خراب کردید و گفتید باشگاه به این بازیکن نیاز ندارد دوباره چه سیاستی تعیین شد که او برگردد. چشمی زمانی که فصل تمام شد بازیکن تیم ملی بود اما حالا باید کلی تمرین کند تا آماده شود.» برومند با اشاره به تیم‌های خوبی که برای استقلال ساخته می‌شد نیز گفت: «زمانی تماشاگر به استادیوم می‌آمد که زرینچه، بختیاری‌زاده، برومند، مجیدی، نوازی و نیکبخت را ببیند و با دیدن آنها تخلیه روحی می‌شد اما الان برای کدام بازیکن بیاید؟ به نظر شما الان بازیکنان نسبت به هواداران احساس مسئولیت دارند؟ به خدا قسم 90 درصد هواداران برای اسم استقلال می‌آیند که پرچم این تیم بالا باشد. بازیکنان استقلال به خودشان بیایند و کمی به فکر هواداران باشند. خجالت می‌کشم بگویم یکسری بازیکنان در حد این تیم نیستند و اصلاً نباید برای استقلال بازی کنند.» برومند علاج استقلال را توجه به تیم‌های پایه می‌داند: «اگر مسئولان باشگاه کمی به این آکادمی‌ها رسیدگی کنند می‌توانند کلی ستاره برای این تیم پیدا کنند. همین الان من برومند در خانه نشسته‌ام و طرحی به باشگاه داده‌ام که تا سال‌ها این تیم از نظر دروازه‌بانی تأمین شود اما کو گوش شنوا. آقای وزیر ورزش حرف ما را بشنو. من می‌خواهم سازندگی کنم، زیاد هم نمی‌خواهم. من کسی هستم که آبرو، رباط پا، کتف و جوانی‌ام را برای استقلال گذاشته‌ام اما از بس به این مسائل اهمیت نداده‌اند دلم سوخته است.»



 


Page Generated in 0.0062 sec