printlogo


کد خبر: 194976تاریخ: 1398/6/28 00:00
گفت وگو

بازیکنان استقلال باید از نظر روحی آماده دربی شوند
ایمان عالمی: باخت استقلال در دربی نباید باعث برکناری استراماچونی شود

مهدیه دریابیگی

روی کاغذ استقلال قبل از دربی بازنده میدان است. نتایج ضعیف، محرومیت اسماعیلی، مصدومیت دیاباته و نداشتن بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای که بتوانند به استقلال کمک کنند همه نکات منفی است که اهالی فوتبال را به این نتیجه رسانده که در دربی 90 استقلال بازنده خواهد بود، با وجود این و با توجه به دربی‌های گذشته عده‌ای بر این باورند که شرایط دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و نمی‌توان به طور قطع گفت کدام تیم برنده میدان است.
 ایمان عالمی بازیکن قدیمی استقلال که مثل اکثر قدیمی‌ترها مشکل این تیم را در مدیریت می‌داند در خصوص این بازی حساس صحبت می‌کند.
 
در آستانه دربی شرایط استقلال خوب نیست و خیلی‌ها این تیم را از پیش بازنده می‌دانند.
 متأسفانه استقلال در این فصل آغاز خوبی نداشت. باز هم باید حرف‌هایی که پیش از این زدم تکرار کنم که مشکل این تیم مدیریت است. به شخصه اعتقاد دارم تغییر بیش از اندازه مدیریت و بی‌ثباتی در این باشگاه، استقلال را به این روز انداخته است. از طرفی هم باید بگویم تا به این لحظه بازی زیبایی از استقلال ندیدم. گرفتن 2 امتیاز از 3 بازی اصلاً خوب نیست، با وجود این باید گفت شرایط دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و اگر بازیکنان از نظر روحی و روانی آماده باشند می‌توانند نتیجه بگیرند. اینجا است که نقش آقای استراماچونی و دستیارانش مشخص می‌شود. آنها باید از نظر روحی بازیکنان را آماده این بازی کنند.
نکته اینجا است که طبق اخبار شنیده شده از باشگاه استقلال، آقای استراماچونی نتوانسته از نظر روحی و روانی با بازیکنان ارتباط برقرار کند.
 مشکل استقلال همین است. ما از همان ابتدا گفتیم که آقای استراماچونی نیاز به دستیار ایرانی دارد. آدم‌هایی که مقتدر هستند و عاقلانه کار می‌کنند همیشه از تجربه مشاورها بهره می‌گیرند اما آقای استراماچونی چون می‌خواهد خودش تجربه کند تاکنون روند کندی در استقلال داشته است.
خیلی‌ها معتقدند که استقلال برای دربی بازیکن بزرگ ندارد، شما هم چنین نظری دارید؟
 استقلال چندین بازیکن دارد که در دربی‌های گذشته هم بوده‌اند. مثل آقای حسینی، غفوری، کریمی، دانشگر و زکی‌پور اما به هر حال همانطور که دوستان فوتبالی هم می‌گویند این تیم در فصل جاری بضاعتش از نظر بازیکن باتجربه کم است و با همین داشته‌ها باید به مصاف حریفان برود. اما در گذشته ورق بازی دربی را بازیکنان بزرگ برمی‌گرداندند.
مثل دربی که علی کریمی علیزاده را مجبور به خطای هند در محوطه جریمه استقلال کرد.
 دقیقاً. بازیکن بزرگ در همین لحظه‌ها به درد تیم‌ها می‌خورد و شرایط را عوض می‌کند. استقلال ستاره‌های زیادی را از دست داده. شما ببینید طی دو سال اخیر به خاطر از دست دادن امید ابراهیمی چقدر ضربه خورده است. این تیم نیاز به بازیکنانی مثل امید ابراهیمی دارد.
اگر استقلال در دربی نتیجه نگرفت، عاقلانه است که استراماچونی را کنار بگذارند.
 این حرفی است که در ابتدای صحبت‌های خود مطرح کردم. تغییر بیش از حد اصلاً عاقلانه نیست. در عرض چهار هفته نمی‌توان یک مربی را عوض کرد. از هر لحاظ عاقلانه نیست. حتی اگر استقلال نتیجه نگیرد نباید استراماچونی را برکنار کنند.
 


Page Generated in 0.0046 sec