printlogo


کد خبر: 194971تاریخ: 1398/6/28 00:00
درخشش ستاره‌ای در کویر
نجاتی، مثل سوریان شبیه خادم

ایران ورزشی - تیم ملی کشتی فرنگی با همه اتفاق‌های خوب و بد در قزاقستان به کارش در مسابقات قهرمانی جهان پایان داد. تیمی دگرگون شده با نفرات جوان که برای رسیدن به مدال در نبرد با مدعیان آماده شده بود اما در این بین یک کشتی‌گیر توانست نظرها را به خودش جلب کند. علیرضا نجاتی جوان 20 ساله قمی چنان قدرتمند و خوب در جهانی قزاقستان حاضر شد که چشمان همه را به خود خیره کرد.
جوانی که از کارخانه ماشین‌سازی روح‌الله میکائیلی خارج شد و به تیم ملی راه یافت اما چه کسی فکر می‌کرد جوان ریز اندامی که چهار ماه پیش به یکباره زمزمه حضورش در تیم ملی به گوش رسید، در عرض چند ماه به ستاره کشتی ایران در قزاقستان تبدیل ‌شود؟ ولی در همین مدت کم تمام آموختنی‌ها را یاد گرفت و پله‌های ترقی را چند تا یکی طی کرد اما واقعاً چهار ماه پیش چه کسی فکر می‌کرد که او بتواند به همین زودی‌ها به یک شگفتی‌ساز در کشتی ایران تبدیل شود؟
بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در چین بود که محمد بنا متوجه شد باید به دنبال یک 60 کیلوگرم جدید باشد. وقتی مهرداد مردانی در قهرمانی آسیا به عنوان دهم رسید، چشمان تیزبین بنا، یک کشتی‌گیر ریز اندام اما با جسارت و مدعی را شکار کرد. بلافاصله نام او در بین نفرات اعزامی به قزاقستان قرار گرفت و آنجا بود که نجاتی، سیمنوف روسی و ارمن ملکیان ارمنی را از پیش رو برداشت تا به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی هم یک قدم نزدیک‌تر شود.
البته موقعی که نامش برای جهانی اعلام شد کمتر کسی توقع و انتظار کسب مدال از این جوان ریزنقش را داشت اما محمد بنا تا روز پایانی مسابقات منتظر کشتی‌های بی‌نقص نجاتی ماند و در نهایت هم که همین کشتی‌گیر به داد تیم ملی رسید؛ کشتی‌گیر 20 ساله که همانند حمید سوریان در 20 سالگی و در اولین حضورش در مسابقات جهانی به مدال رسید.
علیرضا نجاتی جوان در این مسابقات چنان با قدرت حاضر شد که دو قهرمان نامدار کشتی فرنگی دنیا یعنی آلمرات تاسمرادف ازبک که چند مدال جهانی و المپیک را دارد  یا آنگلوف بلغار که او هم سابقه زیادی در کشتی دارد و مدال جهانی در کارنامه‌اش دیده می‌شود، مجبور شدند مقابل او زانو بزنند و مدال برنز وزن 60 کیلوگرم به نام ایران ثبت شود.
نجاتی جوان چنان ماهرانه کشتی گرفت که دو نابغه سبک وزن کشتی ایران یعنی حمید سوریان و علیرضا دبیر زبان به تحسین این کشتی‌گیر جوان گشودند. سوریان و دبیر از نزدیک مسابقات جهانی کشتی را تماشا می‌کردند که وقتی رقابت جانانه این کشتی‌گیر جوان را دیدند یاد دوران قهرمانی خودشان افتادند.
سوریان از تکنیک و بی‌اشتباه بودنش گفت و دبیر از غیرتی بودنش و شبیه بودن نجاتی به رسول خادم. چنان دلربایی کرده بود که در تمام سالن وصف کشتی‌های خوب نجاتی بود. نجاتی چنان هوشمندانه و کم نقص کشتی گرفت که حالا همه او را مدعی کسب مدال در المپیک می‌دانند. دیگر فضای کشتی فرنگی ناامید کننده نیست. حالا همه منتظر درخشش علیرضا نجاتی در المپیک هستند. المپیکی که نجاتی شاید در آن برای رسیدن به مدال کار آسان‌تری هم داشته باشد.
 


Page Generated in 0.0049 sec