printlogo


کد خبر: 194970تاریخ: 1398/6/28 00:00
حرف روز

نجاتی: از بچگی کشتی‌های تاسمرادوف را دنبال می‌کردم
تمام رویایم مدال المپیک است


دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان در وزن ۶۰ کیلوگرم می‌گوید تمام رویایم حضور و کسب مدال در المپیک است. علیرضا نجاتی درباره عملکردش در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و کسب مدال برنز گفت: «سطح مسابقات امسال با توجه به اینکه نخستین گزینشی المپیک بود واقعاً بالا بود. 40 نفر در وزن 60 کیلوگرم حضور داشتند که شلوغ‌ترین وزن مسابقات بود. تمام حریفان مهم و عنواندار و با تجربه بودند. چندین قهرمان المپیک و جهان در این وزن حضور داشتند و خیلی از نامداران حتی موفق به کسب سهمیه هم نشدند.»
نجاتی درباره کسب مدال برنز جهان نیز گفت: «با قرعه خوبی که در شروع مسابقات نصیبم شد بدنم کم کم راه افتاد و توانستم با جو سالن آشنا شوم. در این چند ماه در خانه کشتی سختی‌های زیادی کشیدیم و تمرینات طاقت‌فرسایی انجام دادیم. خوشحالم که با این مدال گوشه‌ای از زحمات محمد بنا و مربیان تیم ملی را جبران کرده‌ام و پاسخ خوبی به اعتماد آنها دادم.»
او به حریفان خود در قزاقستان نیز اشاره کرد: «در تمام این ماه‌ها تمام حریفان را آنالیز کرده بودیم و با برنامه روی تشک رفتم. آنگلوف واقعاً کشتی‌گیر قدرتمندی بود اما با برنامه فنی مناسب شکستش دادم، حتی تاسمرادوف هم که سالهاست کشتی می‌گیرد و از کودکی مسابقاتش را دنبال می‌کردم از قدرت بالایی برخوردار بود. درست است که سن زیادی دارد اما وزنش از من بیشتر بود و کشتی گرفتن مقابل او واقعاً سخت بود هرچند خدا کمک کرد و برنده شدم.»
وی درباره مبارزه با حریف ژاپنی و شکست مقابل او نیز گفت: «در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف ژاپنی بارانداز اول را که خوردم، دنده‌ام آسیب دید و نتوانستم بیشتر مقاومت کنم و باختم. البته همه دیدند که حریف ژاپنی از چه قدرتی برخوردار بود و در فینال قهرمان جهان از روسیه را چطور شکست داد.»
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان هدفش را ایستادن روی سکوی المپیک عنوان کرد: «تمام رویایم حضور و کسب مدال در المپیک است. خدا را شکر اینجا موفق به کسب سهمیه شدم. امیدوارم در مدت باقیمانده بتوانم نظر کادر فنی را جلب کنم و اگر نماینده ایران بودم سعی می‌کنم با رفع نقاط ضعف بهترین نتیجه را برای سربلندی ایران کسب کنم.»
نجاتی البته هم اکنون خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارد: «با توجه به اینکه دوران خدمت مقدس سربازی را پشت سر می‌گذارم از آقای راسخ و همکارانش در ستاد ناجای قم تشکر می‌کنم که به من مرخصی دادند تا بتوانم در اردوهای تیم ملی حضور پیدا و تمرین کنم.»
 


Page Generated in 0.0061 sec