printlogo


کد خبر: 194966تاریخ: 1398/6/28 00:00
گزارش


سارا توماس، از شکست سرطان تا شنای مسافت طولانی
رکورد زدن با 215 کیلومتر شنا در کانال مانش

شنا کردن طول یک استخر برای 4 بار متوالی شاید کار چندان شاقی به نظر نرسد اما قطعاً 4 بار شنا کردن یک کانال در آب‌های آزاد که مجموع مسافت آن به 134 مایل (215 کیلومتر) می‌رسد دیگر چندان عادی نیست و غیرعادی‌تر هم به نظر می‌رسد وقتی بدانید که این کار را کسی انجام داده است که کمتر از یک سال پیش از مبارزه با سرطان سینه جان سالم به در برد. در واقع کاری که این زن آمریکایی انجام داده نه تنها برای انسان‌های عادی هم عادی نیست بلکه خارق‌العاده است.
این زن 37 ساله سارا توماس نام دارد که متخصص شنا در مسافت‌های طولانی است. او برای ثبت این رکورد 54 ساعت نفسگیر روی آب شناور بود و از نیمه شب یکشنبه تا طلوع سه‌شنبه کانال مانش را شنا کرد و به اولین کسی تبدیل شد که چهار بار متوالی بدون وقفه طول کانال را شنا کرده است.
او پس از پیمودن این مسیر، رکورد بی‌نظیرش را به تمام زنانی که مانند او با بیماری سرطان سینه جنگیده‌اند یا درگیر مبارزه با آن هستند، تقدیم کرد. توماس در حالی چنین دستاورد فوق‌العاده را کسب کرد که مسیر حرکتش با وجود موج‌های قوی ناآرام بود و به همین دلیل مجبور شد مسیرش را منحرف کند. به این ترتیب مسیری که در ابتدا تنها 84 مایل بود به نزدیک دو برابر طولانی‌تر شد و همین سبب شد که دستاوردش بسیار تحسین‌برانگیزتر به نظر برسد تا جایی که لوئیز پوگ، شناگر استقامت بریتانیا، آن را یک دستاورد خارق‌العاده دانست و توماس را یک ابرانسان توصیف کرد. سارا توماس در ماه نوامبر سال 2017 متوجه شد که دچار سرطان سینه شده است آن هم از نوع بدخیم و تهاجمی‌اش و به همین دلیل شیمی‌درمانی، عمل جراحی و پرتو درمانی را آغاز کرد.
تیم حمایت‌کننده توماس اعلام کرد که او در مدت درمانش هم از شنا به عنوان ابزاری برای کنار آمدن با سختی‌های مبارزه با سرطان استفاده می‌کرد. در یک پست فیس‌بوک، یکی از اعضای تیم او گفت که شرایط جوی در چهارمین و آخرین دور پیمایش کانال توسط سارا توماس بد بوده و هوا تاریک، همراه با ورزش باد و آب هم متلاطم بوده است. توماس با صرف نوشیدنی و شکلات رکوردشکنی‌اش را جشن گرفت.
کوین مورفی، ناظر رسمی هم که برای ثبت رکورد او در محل حضور پیدا کرده بود، با اعتراف به اینکه تحت‌تأثیر قدرت بدنی و استقامت سارا توماس قرار گرفته است، گفت: «این حیرت‌آور است، در یک کلام الهام‌بخش. در پایان ما واقعاً احساساتی شده بودیم.» توماس هم به BBC‌ گفت: «من واقعاً نمی‌توانم کاری که انجام داده‌ام را باور کنم. الان واقعاً خسته‌ام و می‌خواهم بقیه روز را بخوابم.» او قبل از شنا، اعتراف کرده بود که از این چالش می‌ترسد. توماس گفت: «من بیش از دو سال است که منتظر این لحظه‌ام و سخت جنگیده‌ام که به اینجا برسم. صددرصد آماده‌ام؟ خب نه اما الان در بهترین وضعیتی هستم که یک نفر با چنین شرایطی می‌تواند باشد. با آنچه از سر گذرانده‌ام، انگیزه‌ام برای جنگیدن و دوام آوردن از هر زمان دیگری بیشتر شده است.»



رکورد جدید برای آلیسون فلیکس

آلیسون فلیکس که شش بار قهرمان المپیک شده است، برای نهمین بار پیاپی در تیم آمریکا برای مسابقات جهانی دو و میدانی حضور یافته و به این ترتیب رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است.
فلیکس 33 ساله هفته گذشته به میادین برگشت و در مسابقات گریت نورث‌سیتی شرکت کرد. او 10 ماه پیش اولین فرزندش را به دنیا آورد. حالا فلیکس در تیم دو چهار در صد متر امدادی آمریکا حضور خواهد یافت.
این مسابقات در دوحه قطر و از هفته بعد برگزار می‌شود. تیم 141 نفره آمریکا شامل هشت نفر با مدال قهرمانی مسابقات جهانی می‌شود و جاستین گاتلین هم در میان آنها حضور دارد.
گاتلین 37 ساله در یک مسابقه دو صد متر در زاگرب در دو هفته پیش دچار کشیدگی همسترینگ شد اما بعدتر گفت که مشکلش جدی نیست. گاتلین دو بار به دلیل دوپینگ از مسابقات محروم شده است. او در مسابقات 2017 لندن مدال طلای دو صد متر را گرفت و در جریان روی سکو رفتن، او را هو کردند.
دلیله محمد، دارنده رکورد زنان در رشته دو 400 متر هم در تیم آمریکا حضور خواهد داشت.


شکایت رقیبان از موتور قوی فراری

هلموت مارکو، مشاور فنی تیم ردبول افشا کرد، تیم‌های مرسدس و رنو نیز علاوه بر آنها از موتور بسیار قدرتمند ماشین‌های تیم فراری به سازمان فرمول یک شکایت کرده‌اند.
کریستین هورنر، رئیس تیم ردبول پیش از این اعلام کرده بود بارها نامه‌هایی درباره موتور بسیار قدرتمند تیم فراری ایتالیا به سازمان فرمول یک فرستادند اما تاکنون هیچ پاسخی به آنها داده نشده.
هلموت مارکو، مشاور فنی تیم ردبول در این رابطه اظهار داشت: «در قضیه شکایت از فراری به سازمان فرمول یک تیم ردبول تنها نیست.
می‌دانم تیم‌های مرسدس و رنو نیز شکایت‌های مشابهی ارسال کردند. فکر می‌کنم موتور ماشین‌های تیم فراری بسیار قدرتمند هستند.
ما درباره 40 کیلووات قدرت موتور (54 اسب بخار) در یک گرندپری فرمول یک صحبت می‌کنیم. تفاوت‌های موتورهای فراری در گرندپری‌های اخیر بلژیک و ایتالیا مشهود بود.»
شارل لکلرک، راننده 21 ساله تیم فراری ایتالیا فاتح گرندپری‌های فرمول یک در بلژیک و ایتالیا شد.


Page Generated in 0.0046 sec