printlogo


کد خبر: 194956تاریخ: 1398/6/28 00:00
خبر و مصاحبه



صالحی‌امیری:
 دبیر یا سوریان باید یک جایگاه جهانی بگیرند

رئیس کمیته ملی المپیک که به قزاقستان سفر کرده، به تیم ملی کشتی سری زد و دقایقی با علیرضا دبیر و حمید سوریان گفت‌وگو کرد. صالحی‌امیری در دیدار با محمد بنا و سایر کادر فنی کشتی گفت: «تیم ملی شرایط خوبی دارد. البته ما رقبای جدی داریم اما باید همچنان تلاش کنیم که ورزش اول ایران حرف اول را نیز بزند. همچنین باید تلاش کنیم تا علیرضا دبیر یا حمید سوریان یک جایگاه جهانی برای دفاع ازحقوق  کشتی ایران داشته باشند.» همچنین صالحی‌امیری ملاقاتی با دبیرکل کمیته ملی المپیک ترکمنستان داشت که در این دیدار مذاکرات درباره همکاری‌های مشترک در مجامع بین‌المللی و دعوت از رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به عشق آباد برای امضای تفاهم‌نامه ورزشی برای همکاری‌های مشترک بود. رئیس کمیته ملی المپیک ایران ملاقات‌هایی هم با رئیس کمیته ملی المپیک تاجیکستان و مجارستان داشت.


فرشاد علیزاده سرمربی امیدهای فرنگی شد

پس از استعفای جمشید خیرآبادی از هدایت تیم کشتی فرنگی امید به دلیل دو شغله بودن، فرشاد علیزاده تا مسابقات جهانی جایگزین او شد.
جمشید خیر آبادی همزمان رئیس هیأت کشتی استان کردستان و سرمربی تیم کشتی فرنگی امید بود که مسئولان فدراسیون کشتی در بدو ورود، در خصوص تعیین تکلیف وضعیت، از  او خواستند یک عنوان شغلی را انتخاب کند. بر این اساس جمشید خیرآبادی از سرمربیگری تیم کشتی فرنگی امید انصراف داد و فرشاد علیزاده جایگزین او شد.
فرشاد علیزاده سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان با توجه به کسب نتایج درخشان و قهرمانی‌های پیاپی با این تیم، برای هدایت تیم کشتی فرنگی امید تا مسابقات جهانی مجارستان انتخاب شد. در حکم فرشاد علیزاده آمده است: «نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ورزش قهرمانی و مربیگری، به موجب این ابلاغ، به سمت سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان (مجارستان ۲۰۱۹) منصوب می‌شوید. انتظار دارم با اتکال به نیروی لایزال الهی، در امر هدایت تیم ملی کشتی فرنگی امید در این رویداد مطابق ضوابط و مقررات موضوعه کوشا بوده و در خدمتگزاری به ورزش ملی کشور، موفق باشید.»


اعضای تیم ملی کشتی فرنگی امروز بر می‌گردند

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در قزاقستان و کسب 3 مدال برنز و 3 سهمیه المپیک بامداد امروز (پنجشنبه) به کشور باز می‌گردند.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای 23 تا 26 شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 3 مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن 82 کیلوگرم و کسب 75 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و صعود 7 پله‌ای را نسبت به مسابقات جهانی سال گذشته (یازدهم در مجارستان) داشت. همچنین تیم ایران توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم سه سهمیه المپیک 2020 توکیو را به دست آورد.
 


Page Generated in 0.0048 sec