printlogo


کد خبر: 193971تاریخ: 1398/6/10 00:00
مرزبان: کالدرون تفکرات جدیدی به فوتبال ما آورده

علیرضا مرزبان مربی سابق پرسپولیس مدعی است که باید روی مسائل روحی روانی بازیکنان‌ این تیم کار شود. او می‌گوید: «نباید در هفته‌های ابتدایی لیگ انتظار بازی جذاب از تیم‌ها داشت، مخصوصاً اینکه فیفادی را در پیش داریم و بازیکنانی که شانس دعوت به تیم ملی را دارند با احتیاط زیاد ترجیح می‌دهند که مصدوم نشوند.
 پرسپولیس این فصل را با کادرفنی و مدیریت جدید آغاز کرده و این مسأله ناخودآگاه تأثیرات زیادی روی تیم می‌گذارد. با توجه به این موضوع باید روی مسائل روانی بیشتر روی تیم کار شود تا مسائل فنی. در فصول گذشته برانکو به واسطه نتایج خوبی که در پرسپولیس گرفته بود کاملاً مورد اعتماد هواداران بود و این موضوع به وی کمک زیادی می‌کرد تا تیمش را هم خوب مدیریت کند و هم از نظر فنی به شرایط ایده‌آل برساند.» او سرمربی پرسپولیس و کادرش را تیم قوی می‌داند: «در اینکه کالدرون مربی بزرگ و با کارنامه‌ای است شکی وجود ندارد و او تفکرات جدیدی را به فوتبال ایران آورده اما قبل از آن باید پرسپولیس خوب مدیریت شود. محمدحسن انصاری‌فرد مدیر فوتبالی است و در کنار او کریم باقری و محسن خلیلی هستند که نقش عمده‌ای در جمع کردن حواشی دارند. حتماً باید ارتباطی خوب بین مدیریت، کادرفنی و بازیکنان باشد تا تیم انسجام و یکدلی فصول گذشته را داشته باشد. خیلی از مشکلات با ارتباط خوب بین مجموعه و مدیریت قوی حل می‌شود. در تعطیلات پیش‌رو پرسپولیس فرصت لازم را دارد تا به همان تیم با کیفیت و منسجم تبدیل شود.»  او تراکتور را متفاوت نسبت به قبل معرفی می‌کند: «تراکتور را مقابل پرسپولیس بهتر از تیم فصل قبل دیدم. تیمی که نوع بازی‌اش نشان می‌داد شخصیت بالایی پیدا کرده و واقعاً برای برد به میدان آمده است. مهم‌تر از آن راه بردن تیم بزرگی چون پرسپولیس را بلد بود. این تیم اگر همین روند را ادامه دهد این فصل از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود.»

 


حلالی: زمان برانکو موتور بازیکنان
 از دقیقه ۶۰ روشن می‌شد

اسماعیل حلالی بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به شکست این تیم مقابل تراکتور و گلی که دریافت کردند از زوایای دیگری نگاه می‌کند. او می‌گوید: «یک بازی کاملاً درگیرانه و مقداری بیشتر احساسی را شاهد بودیم. بازیکنان خوبی در زمین بودند اما بازی احساسی بیش از حد آنها باعث شده بود نتوانند نمایش خوبی را ارائه دهند. گلی هم که به ثمر رسید روی یک اتفاق بود و پستی و بلندی زمین  باعث شد ضربه زمینی حاجی‌صفی در بین راه از زمین بلند شده و کار بیرانوند برای مهار آن سخت شود. کالدرون خیلی سعی کرد نتیجه بازی را با تعویض‌های تهاجمی‌اش تغییر دهد. او مدافعان کناری چپ و راست را از زمین بیرون کشید و بازیکنان تهاجمی را جایگزین آنها کرد اما این تغییرات هم نتیجه نداد. دلیلش همان احساسی بازی کردن بیش از حد بازیکنان بود که تمرکز را از آنها گرفته بود. دو تیم به بازی مستقیم علاقه داشتند از این جهت که همه راه‌های نفوذی برای هر دو تیم از سوی حریف بسته شده بود. در این راه شاید فقط روی ضربات راه دور و ایستگاهی می‌شد نتیجه بازی را تغییر داد که چند صحنه خطرناک روی دروازه‌ها را از روی این ضربات شاهد بودیم.  شاید باد شدید هم در کیفیت پایین مسابقه بی‌تأثیر نبود. باد در نیمه دوم شدید‌تر شد و کاملاً به ضرر پرسپولیس بود. کالدرون مربی با تجربه‌ای است و قطعاً ضعف‌های تیمش را دیده و در فرصتی که دارد آنها را برطرف می‌‌کند. فراموش نکنیم جو ورزشگاه هم کاملاً به سود تراکتور بود و این تیم بعد از گل منطقی و بسته بازی کرد.» او در مقام قیاس این تیم با تیم زمان برانکو اینطور می‌گوید: «در اینکه پرسپولیس در زمان برانکو از لحاظ بدنی فوق‌العاده بود شکی نیست. آن زمان بازیکنان پرسپولیس از دقیقه 60 تازه موتورشان روشن می‌شد. الان هم بازیکنان فرقی نکرده‌اند و شرایط بدنی‌شان بد نیست. شک نکنید پرسپولیس به زودی اوج می‌گیرد و همچنان مدعی اول قهرمانی خواهد بود.»


 


Page Generated in 0.0065 sec