printlogo


کد خبر: 193970تاریخ: 1398/6/10 00:00
کارشناس

درخشان: پرسپولیس باب میل تراکتور بازی کرد


سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به شکل بازی این تیم مقابل تراکتور انتقاد کرد. حمید درخشان می‌گوید: «پرسپولیس کمی بی‌برنامه، گنگ و سردرگم بود و نمی‌شد برنامه‌ای برای رسیدن به گل از این تیم دید. پرسپولیس بازیکنان ارزشمندی دارد که سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و انتظار می‌رفت روان‌تر باشند. این تیم به جز در یکی دو صحنه، موقعیت دیگری خلق نکرد و اینطور به نظر می‌رسید که بازیکنان دستپاچه و سردرگم هستند.» او با اشاره به تعویض‌های سرمربی پرسپولیس اینطور می‌گوید: «گابریل کالدرون در نیمه دوم سه مهاجم به تیم اضافه کرد ولی برنامه‌ای برای تغذیه این مهاجمان وجود نداشت. درست است که تعویض دو دفاع کناری و اضافه کردن دو مهاجم دیگر بخشی از پلن B پرسپولیس بود اما بخش دیگر این پلن شامل تغذیه کردن این مهاجمان می‌شود که ما برنامه‌ای ندیدیم. پرسپولیس در این مسابقه سراغ بازی مستقیم و غیر معقول رفت؛ برنامه‌ای که از مدافعان و دروازه‌بان تیم شروع می‌شد و باب میل تراکتور بود. به نظرم پرسپولیس باید بیشتر به کناره‌های زمین متمایل می‌شد و از مهاجمانش استفاده می‌کرد. پرسپولیس از این بازی مستقیم کمترین بهره را برد.» درخشان استرس بازیکنان دو تیم را طبیعی می‌داند: «این اشتباهات طبیعی بود. تراکتور مقابل قهرمان ایران بازی می‌کرد و می‌خواست با چنگ و دندان از گلش محافظت کند. برای همین بازیکنان آنها هم استرس داشتند. اینکه استرس بازیکنان پرسپولیس بیشتر می‌شود، چیز خوبی نیست و باعث از دست رفتن تمرکز خواهد شد. به‌عنوان مثال بیرانوند در یک صحنه به بازیکن حریف حمله کرد. خطا روی دروازه‌بان یک چیز طبیعی است و بازیکنان باید کمک کنند آرامش در بازی حاکم شود. این استرس بازیکنان پرسپولیس می‌تواند ناشی از تغییرات و یا پیامد شکست باشد. بازیکنان باید خویشتن‌دار باشند چون ممکن است به قیمت اخراجشان از زمین و لطمه خوردن بیشتر تیم تمام شود.»

 


عبدی: نباید به خاطر یک باخت نگران باشیم



حسین عبدی از جمله پیشکسوتان پرسپولیس است که امیدوارانه به آینده این تیم نگاه می‌کند. او درباره باخت پرسپولیس به تراکتور می‌گوید: «پرسپولیس در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و در بیشتر مواقع این تراکتوری‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و فرصت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد می‌کردند. البته در طول بازی شاهد یک بازی درگیرانه درون میدان بودیم به طوری که وقتی بازیکنی توپی از دست می‌داد بازیکنان تیم مقابل سعی می‌کردند دوباره آن توپ را پس بگیرند. همین امر هم سبب شد کار برای هر دو تیم سخت باشد و فرصت گل زیادی را نبینیم. البته روی برخی عملکردها مثل شوت از راه دور فرصت‌های خوبی ایجاد شد. مثلاً گل تراکتور به همین شیوه به ثمر رسید. در این بازی بارها و بارها دیدیم که برخی بازیکنان هم با استفاده از ضربات ایستگاهی فرصت‌های خوبی را خلق کردند. نباید به خاطر یک باخت نگران باشیم. به هر حال هفته‌های ابتدایی چنین باخت‌هایی طبیعی است چون تیم‌ها هنوز شرایط ایده‌آل خودشان را پیدا نکرده‌اند. در این بازی هر دو محتاط بازی می‌کردند و تراکتور فقط با یک شوت از راه دور توانست دروازه را باز کند. به همین خاطر می‌گویم باید به آینده امیدوار باشیم. پرسپولیس قطعاً می‌تواند این شکست را فراموش کرده و به آینده امیدوار باشد.»
او با اشاره به مهاجم خارجی پرسپولیس اینطور می‌گوید: «بسیار کم بازی کرد و از الان نمی‌توانیم درباره‌اش اظهارنظر دقیقی داشته باشیم. باید اجازه دهیم زمان بگذرد تا بتوانیم ببینیم آیا بازیکن خوبی است یا نه.»


 


 


Page Generated in 0.0061 sec