printlogo


کد خبر: 193967تاریخ: 1398/6/10 00:00
تشک

در اردوهای تیم‌های ملی کشتی چه خبر است
یزدانی انصراف داد، هادی مصدوم شد

وحید جعفری

این چه رازی است که کشتی ایران در سال‌های منتهی به بازی‌های المپیک در گرداب حواشی فرو می‌رود؟ آیا کار، کار انگلیس‌هاست؟‌! وای به حال علیرضا دبیر که در این شرایط سکان هدایت کشتی را به دست گرفته و همه توقع دارند به سلامت از این توفان عبور کرده که هیچ، بلکه کسب موفقیت هم کند؛ کاری دشوار که هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید اما دبیر هر کسی نیست، او گرم و سرد چشیده این رشته است، قهرمان المپیک بوده و سابقه مدیریت در شورای شهر را دارد، پس پر بیراه نیست اگر علاقه‌مندان به ورزش ملی ایران از دبیر چیزی جز پیروزی و موفقیت طلب نکنند و این در حالی است که فدراسیون کشتی این روزها علاوه بر مشکلات مالی با چالش‌های دیگری نیز مواجه شده که مهم‌ترین آنها کنار رفتن ستاره‌ها از ترکیب تیم ملی است. بعد از اینکه چند ملی‌پوش باسابقه کشتی فرنگی در اعتراض به انتصاب‌های محمد بنا سرمربی تیم ملی اردو را ترک کردند، روز گذشته رضا یزدانی به‌عنوان کاپیتان تیم ملی و فرد باتجربه‌ای که انتظار می‌رفت در جهانی نورسلطان در کنار تیم ملی کشتی آزاد باشد و علاوه بر روحیه دادن به جوان‌ترهای تیم، کشتی آزاد را صاحب مدال جهانی کند، به دلیل آنچه آماده نبودن و آسیب‌دیدگی عنوان شد از حضور در رقابت‌های جهانی انصراف داد. یزدانی در متنی سرگشاده بابت این موضوع از مردم و علاقه‌مندان کشتی عذرخواهی کرده و اعلام کرده که دوست ندارد به مسابقاتی برود که شاید در آن به مدال نرسد، از همین‌رو تلاش خواهد کرد برای مسابقات بعد آماده شود. هنوز شوک این خبر ذهن کشتی‌دوستان را درگیر خود کرده بود که خبر رسید پرویز هادی سنگین‌وزن پر امید ایران نیز در جهانی قزاقستان حاضر نخواهد بود. آسیب‌دیدگی دلیل غیبت دارنده مدال برنز سال قبل جهان اعلام شده و این در حالی است که از چند روز قبل زمزمه این موضوع از جانب غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی و محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی که پرویز آنطور که باید و شاید تمرینات را دنبال نمی‌کند و افت کیفی داشته، مطرح می‌شد. از همین‌رو می‌شد حدس زد که احتمال کنار رفتن هادی از تیم ملی کم نیست.
این در حالی است که دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی پس از معاینه پرویز هادی با اطمینان اعلام کرده بود، این کشتی‌گیر مشکلی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ندارد اما در آستانه اعلام ترکیب قطعی تیم ملی، این کشتی‌گیر به علت نداشتن شرایط بدنی مناسب و مصدومیت اقدام به ترک اردوی تیم ملی کرد. این در حالی است که نام هادی در ترکیب لیست تیم ملی قید شده است. قرار است فرد جایگزین به زودی معرفی شود که به احتمال زیاد کسی نخواهد بود جز یدالله محبی.
حال با توجه به این اتفاقات و مشکلات مالی که فدراسیون کشتی با آنها دست به گریبان است، باید منتظر ماند و دید که کشتی ایران در رقابت‌های جهانی که گزینشی المپیک است چطور عمل می‌کند و در سال المپیک می‌تواند این رشته را مدیریت کرده و به سلامت به سر منزل مقصود برساند؟
 


Page Generated in 0.0057 sec