printlogo


کد خبر: 193951تاریخ: 1398/6/10 00:00
سریع‌ترین دربی تاریخ پایتخت
آرامش لاتزیو، هیجان رم




«دربی دلا کاپیتاله» این فصل خیلی زود رونمایی می‌شود، رم هنوز با مربی جدید چندان منطبق نشده اما لاتزیو بعد از قهرمانی در جام حذفی ایتالیا به خوبی پایه‌های موفقیت را ریخته است. دو تیم در شرایطی متضاد با هم روبه‌رو می‌شوند. لاتزیو به یک پیروزی آسان و قاطع با نتیجه 3 بر صفر برابر سمپدوریا دست یافت اما رم سه بار برتری خود را برابر جنوا از دست داد و در نهایت به تساوی رضایت داد.
لاتزیو که میزبان بازی امشب تلقی می‌شود، با مربی خود سیمونه اینتزاگی نوعی ثبات پیدا کرده اما رقیب همشهری با پائولو فونسکا شرایط جدیدی را تجربه می‌کند. بیانکوچلستی همچنین توانسته بازیکنان ستاره‌اش را حفظ کند و مانوئل لاتزاری، بال-مدافع هیجان‌انگیز اسپال را به خدمت بگیرد. در آن سو رم دو بازیکن باثبات خود، استفان الشعراوی و کاستاس مانولاس را از دست داده و اگرچه امثال پائو لوپس دروازه‌بان، لئوناردو اسپیناتزولای بال-مدافع و آمادو دیاوارای هافبک را به تیمش اضافه کرده اما تابستان پرتغییری را سپری کرده است. با همه این حرف‌ها، هر اتفاقی در دربی ممکن است رخ دهد و هیچ مسابقه‌ای به اندازه این دیدار غیرقابل پیش‌بینی نیست.
اسپیناتزولا و دیگو پروتی به دلیل مصدومیت بازی نمی‌کنند بنابراین شاید داویده زاپاکاستا بعد از انتقال قرضی از چلسی برای نخستین بار در ترکیب اصلی رم قرار گیرد و الساندرو فلورنزی کمی جلوتر در کنار نیکولو زانیولو و چنگیز اوندر به کار گرفته شود.
نکته قابل توجه درباره لاتزیو این است که می‌خواهند قرارداد سرگی میلینکوویچ ساویچ را با شرایط بهتر تمدید کنند به دلیل آنکه در برابر علاقه منچستریونایتد، اینترمیلان و پاری‌سن‌ژرمن مقاومت کرد. اینتزاگی بعد از پیروزی هفته قبل گفت مردم لاتزیو را به عنوان یک تیم مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان جدی نمی‌گیرند اما اگر تیم او امشب در دربی حساس و هیجان‌انگیز پایتخت ایتالیا، رم را شکست دهد، همه مجبور به تجدید نظر می‌شوند.
مربی پرتغالی رم هم بعد از تساوی 3 بر 3 مقابل جنوا گفت: «هیچ وقت تیمم را با تمرکز دفاعی نمی‌چینم، من تیمی می‌خواهم که ابتکار عمل را به دست گیرد.» به خاطر همین است که بازی امشب می‌تواند جذاب و زیبا باشد. لاتزیو تماشایی اما حساب شده بازی می‌کند و رم برای جبران تساوی هفته قبل انگیزه زیادی دارد هرچند شاید به خاطر حساسیت این مسابقه، نبوغ و هوش تاکتیکی بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. اگر گل زودهنگامی زده شود، بازی فوق‌العاده خواهد بود.
حواستان به زانیولو باشد
این هافبک هجومی همچنان در تلاش برای یافتن بهترین پست خود در رم است بین خط حمله و خط هافبک. این بازیکن 20 ساله استعداد زیادی دارد اما باید درست مورد استفاده قرار گیرد تا توانایی‌اش به بالاترین حد برسد. او که تازه قراردادش را تمدید کرده، با ثباتی که به دست آورده می‌تواند خودش را نشان دهد.
منبع: سایت فوتبال ایتالیا

 


Page Generated in 0.0059 sec