printlogo


کد خبر: 193907تاریخ: 1398/6/10 00:00
خبر کوتاه

وزیر ورزش و جوانان:
رفتارهای فدراسیون جهانی جودو مشکوک است

وزیر ورزش و جوانان درخصوص رفتارهای دوگانه فدراسیون جهانی جودو تأکید دارد آن چیزی که تا به امروز برای ما محرز است رفتارهای مشکوک از سوی فدراسیون جهانی جودو است. وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که گویا سعید ملایی از مسابقات جهانی بازنگشته و گفته می‌شود که او از کشور آلمان درخواست پناهندگی کرده است می‌گوید: «آن چیزی که تا به امروز برای ما محرز است اینکه رفتارهای مشکوک از سوی فدراسیون جهانی جودو دیده‌ایم که تلاش می‌کردند مشکلاتی برای ما به وجود بیاورند. ما روز چهارشنبه و پنجشنبه کار را پیگیری و اعتراض کردیم. کمیته ملی المپیک در طرح نامه‌ای شرح ماجرا را به IOC نوشته است تا آنها به این موضع ورود کنند و جلوی تحرکات آنها را بگیرند.»

ارسال نامه‌ اعتراض‌آمیز کمیته ملی المپیک به IOC
گلایه از مداخله‌های سیاسی فدراسیون جهانی

کمیته ملی المپیک کشورمان قرار است با ارسال نامه‌ای اعتراض‌آمیز به کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص مداخله سیاسی فدراسیون جهانی جودو رسماً اعتراض و گلایه خود را در این خصوص اعلام کند. به دنبال مطرح شدن پناهندگی سعید ملایی در جریان مسابقات جهانی جودو و همینطور ارتباطاتی که بین فدراسیون جهانی جودو و رژیم اشغالگر قدس شنیده می‌شود، قرار است کمیته ملی المپیک کشورمان در نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با شرح جزئیات اعتراض خود را نسبت به مداخله سیاسی فدراسیون جهانی جودو مطرح کند. طبق گفته مسئولان ورزش کشورمان موضوع پناهندگی سعید ملایی با هماهنگی رئیس فدراسیون جهانی جودو کلید خورده که به دنبال این اتفاق در جریان مسابقات جهانی جودو در توکیو ملایی مخفیانه از هتل خارج شد که برای این ورزشکار بلیت آلمان تهیه شده است.

سرمربی تیم ملی جودو:
غیب شدن ملایی در توکیو  با برنامه قبلی بود!

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو معتقد است از مبارزه سوم به بعد در رقابت‌های جهانی، ملایی با  مأمور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ و هدایت فنی در کنار ورزشکارمان باشم.
مجید زارعیان، در پاسخ به این سؤال که موضوع حواشی اخیر که در ژاپن توسط فدراسیون جهانی برای جودو ایران رخ داده است، چه بود می‌گوید: «من به‌عنوان سرمربی تیم ملی کنار سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردیم اما یکسری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد. از مبارزه سوم به بعد ملایی با  مأمور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکای ایران و رژیم اشغالگر قدس با هم مبارزه کنند، موضوع را کاملاً سیاسی کرده بودند اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت.»
سرمربی تیم ملی جودو در ادامه تأکید دارد: «طبق قانون هیچ‌گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی‌کند، طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد از مبارزه ملایی بود اما جدول را طوری جابه‌جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکای مصری و بازی ملایی جابه‌جا شود که خلاف قانون بود.»
زارعیان با اعلام اینکه خانواده ملایی به هیچ‌وجه تحت فشار نبوده است، می‌گوید: «این خبر کاملاً کذب است که خانواده سعید ملایی برای اینکه سعید مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نکند تحت فشار بودند. این موضوع را خودشان به سعید القا کرده بودند و کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر، چه برسد خانواده ورزشکار را تهدید کنند.»
زارعیان در‌خصوص اینکه چه شد ملایی همراه او به ایران بازنگشت معتقد است: «بعد از پایان مسابقات با  مأمور امنیتی و با یک ون مشکی رنگ دنبال سعید آمدند و از هتل ملایی را بدون اجازه من جابه‌جا کردند که این کار کاملاً غیرقانونی بود. او برای برگشت به ایران بلیت داشت اما مأموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیت آلمان برایش تهیه کرده بودند. فکر می‌کنم همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده‌ای در ایران با جوسازی‌ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتباً با سعید در تماس بودند.»


Page Generated in 0.0054 sec