printlogo


کد خبر: 193893تاریخ: 1398/6/10 00:00
آرسنال-تاتنهام در دربی شمال لندن
حمله توپچی‌ها به دفاع لرزان تاتنهام


آرسنال به بالانشینی نسبت به تاتنهام عادت کرده بود اما موازنه قدرت در سه فصل اخیر، اسپرز را پرواز داد و حالا این تیم به پای ثابت لیگ قهرمانان تبدیل شده است. دربی امشب فرصت زودهنگامی برای توپچی‌ها است که ثابت کنند این فصل داستان متفاوتی دارد. اسپرز در پایان فصل قبل به اوج رسید وقتی برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و به ورزشگاه جدید 62 هزارنفری نقل مکان کرد که دو هزار نفر بیشتر از استادیوم امارات آرسنال ظرفیت دارد اما بعد از آن فعالیت ناامیدکننده‌ای در فصل نقل و انتقالات داشتند با وجود آنکه نخستین خریدشان را بعد از 18 ماه انجام دادند. برای جذب تانگوی اندومبله رکورد باشگاه را شکستند و علاوه بر آن رایان سسنیون و جووانی لوسلسو را به خدمت گرفتند اما بعید است این سه نفر در ترکیب اصلی بازی امشب قرار گیرند. اندومبله و سسنیون مصدوم هستند و لوسلسو که در آخرین روز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر به تاتنهام آمده، هنوز سرعت لازم را پیدا نکرده.
حرف‌های مربی آرژانتینی تاتنهام، موریسیو پوچتینو نشان می‌دهد توان واقعی این تیم بعد از تعطیلات بازی‌های ملی و اتمام فرصت نقل و انتقالات اروپایی شروع می‌شود. آینده کریستین اریکسن، یان فرتونگن و توبی آلدرویرلد در این تیم نامشخص است و برای همین پوچتینو این تیم را ناآرام‌ترین تیم شش سال کارش در اسپرز می‌داند. این سه نفر وارد سال پایانی قراردادشان شده‌اند و اگر تا دوشنبه به تیم دیگری فروخته نشوند، ممکن است تابستان آینده به عنوان بازیکن آزاد از این تیم بروند. تاتنهام در این فصل از سه بازی خود یک برد، یک تساوی و یک باخت داشته و این یعنی از 15 بازی آخرش در لیگ برتر تنها 15 امتیاز به دست آورده.
آرسنال اما با دو برد و باخت هفته گذشته برابر لیورپول به این مسابقه می‌آید. تیم اونای امری یک بار دیگر هم از ثروت حضور در لیگ قهرمانان محروم شد اما مربی اسپانیایی در فصل نقل و انتقالات مورد حمایت قرار گرفته و توانسته نیکلا پپه را با 72 میلیون پوند به خط حمله‌اش که پیش از این پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت را در اختیار داشت، اضافه کند و حالا نبرد آنها با خط دفاع لرزان و پرمنفذ تاتنهام دیدنی است.
هواداران آرسنال از 1995 تا 2006 به مدت 21 سال روزی را جشن می‌گرفتند که امکان بالاتر قرار گرفتن تاتنهام از تیمشان در جدول لیگ برتر از بین می‌رفت، حالا شاید در اردیبهشت پیش رو دوباره این اتفاق بیفتد اگر در بازی امشب ضربه مهلکی به تاتنهام بی‌ثبات وارد کنند.
منبع: خبرگزاری فرانسه

 


Page Generated in 0.0058 sec