printlogo


کد خبر: 192147تاریخ: 1398/5/15 00:00
زاویه دید

چرا فدراسیون نایب رئیس و دبیر ندارد؟
سختگیری خوب است اما برای دیگران


علی مغانی

فدراسیون فوتبال امسال از همیشه سختگیرتر شده. حاضر نیست حتی یک قدم از شروطی که برای شروع لیگ گذاشته، عقب‌نشینی کند و تا وقتی ورزشگاه‌ها دارای دوربین مداربسته، صندلی شماره‌گذاری شده و بلیت فروشی اینترنتی نشود، آغاز لیگ نوزدهم را به تعویق می‌اندازد اما هیچ نشانی از این همه سختگیری و قانون‌مداری که به لیگ تحمیل شده، در مسائل داخلی خود فدراسیون دیده نمی‌شود.
از پنج ماه پیش که علی کفاشیان از پست نایب رئیسی فدراسیون استعفا کرده، فدراسیون فوتبال نه نایب رئیس دارد و نه به صورت موقت، سرپرستی برای این پست انتخاب شده. گویا در این شرایط مهدی تاج و دوستان ترجیح می‌دهند کار در فدراسیون را بدون نایب رئیس ادامه دهند اما مسأله جالب‌تر، سرپرستی ابراهیم شکوری در پست دبیری فدراسیون است که تخلف مکرر است و هیچ‌کس به آن اعتراضی ندارد. اولاً دبیر فدراسیون نمی‌تواند با حکم سرپرستی به کار ادامه دهد و حتماً باید با رأی مجمع انتخاب شود که این اتفاق در مورد ابراهیم شکوری رخ نداده. ثانیاً سرپرست اگر با اتکا به هر ماده قانونی انتخاب شده باشد، بیشتر از 6 ماه نمی‌تواند با حکم سرپرستی به کار ادامه دهد که شکوری الآن بیش از 8 ماه است که در این پست مشغول به کار است. از همه مهم‌تر، دبیر فدراسیون طبق اساسنامه باید سابقه 10 سال مدیریت و حداقل 5 سال سابقه مدیریت ورزشی داشته باشد که ابراهیم شکوری دارای این شرایط هم نیست و سوابق مدیریتی طولانی‌مدتی ندارد! به اینها محمدرضا ساکت دبیر سابق فدراسیون را هم اضافه کنید که آذرماه سال گذشته، بعد از اجرای قانون منع به کار بازنشسته‌ها «ظاهراً» از سمت خود استعفا کرد اما در قامت «مشاور» همچنان در هر اتفاق مهمی حاضر و ناظر بود. ساکت در شب ورود مارک ویلموتس به ایران، همراه ابراهیم شکوری به فرودگاه می‌رفت تا دبیر جوان، تنها نباشد و در ادامه، حکم سرپرستی تیم ملی هم به نام او خورد تا هیچ مانعی جلودار رفیق دیرینه مهدی تاج نباشد، حتی قانون بازنشستگان. فدراسیون فوتبال این روزها فارغ از آنچه در کتابچه قوانین و اساسنامه‌ها نوشته شده، همچون منطقه‌ای خودمختار به روشی اداره می‌شود که دوستان در آن «راحت» باشند. شمشیر تعلیق از سوی فیفا و دخالت در امور فدراسیون فوتبال هم آنچنان ترسناک است که کسی جرات ندارد به مسائل فدراسیون ورود کند. هیأت رئیسه فدراسیون هم در جلساتی که تشکیل می‌دهد، به همه چیز می‌پردازد به غیر از خالی بودن پست نایب رئیسی و تخلف در انتصاب سرپرست دبیر فدراسیون.
فدراسیون فوتبال کاش همانقدر که در بقیه امور سختگیر و عاشق قانون است، در مسائل داخلی خودش هم کمی به مجموعه قوانین و مقرراتی که نوشته شده پایبند باشد.
 


Page Generated in 0.0053 sec