printlogo


کد خبر: 192138تاریخ: 1398/5/15 00:00
گزارش

بازگشت به هلند؟
 نه، جهانبخش در برایتون می‌ماند


«صحبت شده بود ولی من نه دوست داشتم چنین اتفاقی بیفتد، نه تصمیمش را داشتم و نه شرایطش را. اصلا راغب نبودم دوباره به هلند برگردم و به همین دلیل حتی به این پیشنهادها فکر هم نکردم. چند تیم درخواست داده بودند ولی خب دوست داشتم بمانم و سال موفقی را با برایتون پشت سر بگذارم.»
اینها را علیرضا جهانبخش همین چند روز پیش در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با «ایران‌ورزشی» و در واکنش به شایعه بازگشتش به هلند به زبان آورد. شایعه‌ای که با توییت خبرساز یک روزنامه‌نگار هلندی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. برایان ویکر در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد که علیرضا جهانبخش و مدیر برنامه‌هایش در حال حاضر در هلند هستند و همین باعث شد دوباره شایعه مذاکره آنها با فاینورد و آژاکس را بشنویم.
این خبرنگار هلندی اما وقتی جنجال‌ساز شد که در توییتی دیگر، درباره جهانبخش از ماکس هویبرتس مدیر باشگاه آلکمار نقل قول کرد: «اگر جهانبخش بخواهد به صورت قرضی به آلکمار بیاید، می‌تواند با ما تماس بگیرد.»
همین یکی دو جمله‌ دستمایه‌ای شد برای راه افتادن یک شایعه تازه که قرار گرفتنش روی خروجی سایت ساکرنیوز باعث شد پررنگ‌تر جلوه کند. این سایت‌ با استناد به ادعای خبرنگار هموطنش نوشت: «آیا جهانبخش در تابستان به لیگ هلند (اردیویسه) بر‌می‌گردد؟ برایان ویکر اعلام کرده که این بازیکن در حال حاضر با مدیر برنامه‌هایش در هلند به سر می‌برد.»
ساکرنیوز در ادامه به جدایی علیرضا جهانبخش از آلکمار و انتقال او به لیگ برتر انگلیس اشاره کرد: «سال گذشته بود که جهانبخش از آلکمار به برایتون رفت اما این انتقال موفقیت‌آمیز نبود. به همین دلیل اوایل تابستان امسال بحث انتقال قرضی این بازیکن ایرانی به تیم فاینورد مطرح شد که شایعه‌اش هنوز بر سر زبان‌هاست. هر چند او تنها مشتری جهانبخش نیست و از سه تیم برتر هلند به عنوان مقاصد احتمالی علیرضا جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند یاد می‌شود.»
جهانبخش در آخرین مصاحبه‌اش با «ایران‌ورزشی» تأکید کرده بود که می‌خواهد در برایتون بماند و قصد بازگشت به اردیویسه را ندارد اما جالب است که حتی خیلی از رسانه‌های ایرانی هم حالا سوار بر موج شایعه‌ای شده‌اند که برایان ویکر به راه انداخت و دلیل این بازگشت جهانبخش از قرارداد 17 میلیون پوندی‌اش با برایتون را هم ناکامی در این تیم و همینطور بی‌اعتقادی و بی‌توجهی سرمربی جدیدش به او عنوان کرده‌اند. ادعایی که اتفاقا خودِ جهانبخش پیش از مطرح شدنش، در صحبت با ایران‌ورزشی آن را تکذیب کرده بود: «من با نظر کریس هیوتن به برایتون رفتم اما سرمربی جدید تیم یعنی گراهام پاتر هم فوتبالم را قبول دارد. برای تأیید این حرف می‌توانم به نخستین دیدار تدارکاتی‌مان اشاره کنم که من را در پست شماره 10 بازی داد و من هم دو پاس گل دادم. در بازی بعد در روش 3-3-4 بال چپ بودم و برابر فولام هم که 2-5-3 بازی کردیم، من بازیکن سمت راست بودم. پاتر بازی‌های قدیمی مرا دیده و با توجه به شرایطی که در هلند داشتم، گفته دوست دارد به دروازه حریف نزدیک‌تر باشم. با اینکه یک بازی از من در پیستون راست استفاده کرده اما نظرش این است که مرا به دروازه حریف نزدیک کند. همه چیز مثبت به نظر می‌رسد و من هم می‌توانم امیدوار باشم که امسال آمار بهتری را ثبت کنم.» کسی چه می‌داند، شاید هم حضور دوباره کاوه رضایی در شارلروا باعث شد که فکر کنند همه لژیونرهای ایرانی فوتبال اروپا قصد بازگشت به تیم‌های قبلی‌شان را کرده‌اند! در مورد علیرضا جهانبخش اما قرار نیست چنین اتفاقی تکرار شود و این چیزی است که مدیر برنامه‌های این بازیکن هم بر آن تأکید کرده. امیر هاشمی‌مقدم در تکذیب شایعه‌ای که خبرنگار هلندی درباره بازگشت احتمالی علیرضا جهانبخش به اردی ویژه بر سر زبان‌ها انداخت، گفته: «علیرضا چند روز تعطیلی داشت و برای همین تصمیم گرفت به هلند برود اما هیچ بحثی در مورد بازگشتش نیست و او فقط برای دیدن دوستانش به این کشور سفر کرده. ما مذاکره‌ای با باشگاه‌های هلندی نداشتیم. البته همانطور که قبلا هم گفته‌ بودم، باشگاه‌های بزرگ هلندی برای جذب علیرضا علاقه نشان داده‌اند اما او در برایتون خوشحال است و می‌خواهد در این تیم بماند تا کاری را که در هلند انجام داد، اینجا هم انجام دهد.»
 


Page Generated in 0.0050 sec