printlogo


کد خبر: 192134تاریخ: 1398/5/15 00:00
دفاع ماجدی از ملی‌پوشان نوجوان:
تیم اصلی را در مسابقات قهرمانی آسیا ببینید



برای توجیه نتایج و عملکرد تیم‌های پایه، مسئولان فدراسیون فوتبال به هر بهانه‌ای چنگ می‌اندازند. یکی از بدشانسی می‌گوید و دیگری اتفاقات غیرفنی را مقصر شکست‌ها معرفی می‌کند. از همه جالب‌تر اما توجیه و دفاع رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال است که برای تماشای موفقیت‌های تیم‌های پایه و به ویژه نوجوانان، آینده را وعده داده.
میرشاد ماجدی گفته: «در تیم نوجوانان کار بسیار خوبی صورت گرفت. ۴۰ بازیکن به دو گروه تقسیم و در دو تورنمنت خوب چین و تاجیکستان حاضر شدند. فراموش نکنیم که یک تیم قبراق هم به عنوان تیم پشتوانه در قالب تیم نونهالان مرتب اردو و تمرین برگزار می‌کند. کادر‌فنی با ارزیابی‌های خود، بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد و در واقع در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از تیم نوجوانان ایران رونمایی می‌شود. آن موقع تیم اصلی را خواهید دید که خیلی بهتر از تورنمنت کافا نتیجه خواهد گرفت.»
او در ادامه‌ دفاعیه‌اش در مورد شکست نوجوانان برابر افغانستان گفته: «وقتی تیم‌ها به مسابقات یا تورنمنت‌های مختلف دوستانه اعزام می‌شوند، حتماً نباید اولویت نتیجه‌گیری باشد. همانطور که ما تمرین داریم، تیم‌های کشور‌های دیگر هم تمرین و تلاش می‌کنند. در تورنمنت‌ها و بازی‌های دوستانه باید نقاط ضعف و قوت تیم، بازیکنان و سلایق کادر‌فنی دیده شود و در نهایت بررسی صورت گیرد. البته انتقادات سازنده است و پیشنهادات هم باعث می‌شود شاهد روند رو به رشد تیم باشیم. کمیته فنی عملکرد تمام تیم‌ها را بررسی می‌کند اما دلیل نمی‌شود چون در یک تورنمنت دوستانه شکست خوردیم، تفسیر کنیم که تیم خوبی نداریم. نقاط ضعف در این مدت بار‌ها و بار‌ها آسیب‌شناسی می‌شود تا با رفع معایب شاهد روند مطلوبی باشیم.»
یادآوری رئیس کمیته آموزش فدراسیون هم جالب‌ترین پایان است برای حرف‌های او: «بحث تیم‌های پایه، مهم‌ترین بحثی است که آینده فوتبال کشور را تأمین می‌کند و ما با بهتر شدن و کسب تجربه، آینده فوتبال را تأمین می‌کنیم.»

 


Page Generated in 0.0044 sec