printlogo


کد خبر: 192128تاریخ: 1398/5/15 00:00
فیفا: آیین‌نامه داخلی‌تان را تغییر دهید!



قبل از اینکه درباره این کدهای جدید انضباطی صحبتی کنیم بیایید تکلیف یک سؤال اساسی را مشخص کنیم. کدهای انضباطی جدید فیفا آیا فقط باید در بازی‌های ملی اعمال شود؟ آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند لیگ برتر را بدون توجه به این کدهای انضباطی جدید برگزار کند؟
این سؤالات را با احمدرضا براتی، به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال مطرح می‌کنیم و از او درباره تصمیمات فدراسیون فوتبال برای اجرای این کدهای انضباطی در لیگ جدید می‌پرسیم. براتی می‌گوید: «این مقررات تنها به مسابقات بین‌المللی و بازی‌های ملی مربوط می‌شود و رقابت‌های لیگ داخلی را شامل نمی‌شود.» او تأکید می‌کند: «برای بازی‌های داخلی، فدراسیون فوتبال مثل همه کشورهای دیگر آیین‌نامه خود را دارد و مطابق با آن آیین‌نامه مسابقات لیگ برگزار می‌شود.»
به همین منظور این موضوع را از فیفا پیگیری کردیم. در ایمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال این سؤال را مطرح کردیم که فدراسیون‌های عضو، کدهای انضباطی جدید فیفا را باید تنها در رقابت‌های ملی و بین‌المللی رعایت کنند یا این کدها شامل تمامی مسابقات برگزارشده از سوی این فدراسیون‌ها خواهد شد؟
سخنگوی فیفا در پاسخی که به ایمیل خبرنگار «ایران ورزشی» داد به این نکته تأکید کرده که فدراسیون‌های عضو ملزم هستند قوانین خود را مطابق کدهای انضباطی جدید تغییر دهند!
سخنگوی فیفا در پاسخ به ایمیل خبرنگار «ایران ورزشی» نوشته: «طبق ماده 1/14 اساسنامه فیفا، همه اعضا موظفند به‌طور کامل از اساسنامه، مقررات، بخشنامه‌ها و تصمیماتی که در هر زمانی توسط فیفا گرفته می‌شود، تبعیت کنند، همچنین تصمیماتی که در دادگاه عالی ورزش (CAS) مورد تجدید نظر قرار گرفته است. بنابراین همانطور که اشاره شد در بند 71 آیین‌نامه انضباطی فیفا، همه اعضا موظفند مواد قانونی آیین‌نامه خود را بر اساس آیین‌نامه فیفا تنظیم کنند تا هماهنگی لازم بین تصمیمات اعضای فیفا حاصل شود.»
در بخش دیگری از ایمیل هم آمده که تبعیت از پاراگراف 3 ماده 62 آیین‌نامه انضباطی فیفا ضروری است. ‌بندی از آیین‌نامه به محرومیت بازیکنان بعد از دریافت کارت قرمز اشاره دارد. در این بند از آیین‌نامه آمده در صورتی که بازیکن رفتار نامناسبی از خود نشان دهد این محرومیت می‌تواند از یک بازی به تعداد بازی‌های بیشتری افزایش یابد.
در بخش پایانی ایمیل هم گفته شده: «اگر می‌خواهید از فیفا نقل قولی بیاورید، حرف‌های بالا از قول سخنگوی فیفا نقل شود.»

 


Page Generated in 0.0045 sec