printlogo


کد خبر: 192127تاریخ: 1398/5/15 00:00
پاسخ شفاف فیفا به سؤال ایران ورزشی در خصوص ورود زنان به ورزشگاه:
آیین‌نامه فیفا در لیگ هم بایــد اجرا شود!

بهناز میر مطهریان

آیین‌نامه جدید انضباطی فیفا هفته‌‌هاست که منتشر شده اما فدراسیون فوتبال ایران هیچ نسخه‌ای از این آیین‌نامه را ترجمه نکرده تا در اختیار جامعه فوتبال قرار دهد. وقتی هم که از مدیران فدراسیون درباره اینکه چرا آیین‌نامه‌های فیفا ترجمه نمی‌شود و روی سایت فدراسیون فوتبال قرار نمی‌گیرد، سؤال می‌پرسیم می‌گویند نیازی به این کار نیست. هرکسی که علاقه‌مند است برود خودش ترجمه کند!
از آنجا که علاقه‌مند بودیم تا جدیدترین قوانین فیفا را به گوش اهالی فوتبال برسانیم، ترجمه آیین‌نامه جدید انضباطی فیفا را به طور کامل در این شماره از روزنامه منتشر کردیم. علاوه بر آن در این صفحه طی پرونده‌ای جامع درباره موادی از این آیین‌نامه می‌پردازیم که بی‌اطلاعی و بی‌توجهی به آنها می‌تواند فوتبال ایران را با جریمه و محرومیت مواجه کند. باعث تعجب است که فدراسیون فوتبال ایران که اصرار دارد بازی‌های فوتبال در ورزشگاه‌هایی مطابق استانداردهای فیفا برگزار شود و هر روز درباره تغییر قوانین داوری فیفا اطلاع‌رسانی‌ می‌کند، این‌طور نسبت به کدهای انضباطی جدید فیفا بی‌توجه است!
کدهای انضباطی که درباره تبعیض جنسیتی و نژادی و همینطور بدهی به بازیکنان و مربیان قوانین جدیدی را ارائه می‌دهد. قوانینی که به طور مشخص ورود زنان به ورزشگاه و شعارهای نژادپرستانه‌ای که در بعضی مسابقات از روی سکوها شنیده‌ می‌‌شود را در بر می‌گیرد. این قوانین جدید همچنین می‌توانند باشگاه‌های ایرانی را که با سیل شکایت‌های بازیکنان و مربیان خارجی مواجه هستند با مشکلات جدی مواجه کند. اطلاع از این قوانین از برخی اصرارهای مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال رمزگشایی می‌کند. اصرار به تعویق در برگزاری بازی‌ها به بهانه استاندارد نبودن ورزشگاه‌ها و اصرار به ممنوعیت جذب بازیکن خارجی از سوی باشگاه‌ها!


 


Page Generated in 0.0047 sec