printlogo


کد خبر: 192123تاریخ: 1398/5/15 00:00
نامه‌ فیفا برای فدراسیون فوتبال



همه اینها موادی از اساسنامه فیفا و ایمیل شفافی است که سخنگوی فیفا در پاسخ به سؤال ایران ورزشی فرستاده است. به اینها البته باید آخرین نامه فدراسیون جهانی فوتبال که برای فدراسیون فوتبال ارسال شد را اضافه کنیم. نامه‌ای که فیفا در ابتدای آن تأکید کرده است: «ما به شرایط کشور شما درباره ورود زنان به ورزشگاه واقف هستیم اما از شما درخواست می‌کنیم که نسبت به این موضوع اقدام کنید.»
این عبارت گرچه نشان می‌دهد که فیفا شرایط خاص ایران در ماجرای ورود زنان به ورزشگاه را درک می‌کند اما به این موضوع اصرار هم دارد.
عده‌ای با استناد به لحن این نامه، اصرار دارند که هیچ تهدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در میان نبوده و این موضوع صرفاً در حد توصیه‌ای از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به ایران مطرح شده است اما موضوع این است که این مورد، دقیقاً همان چیزی است که هم در اساسنامه فیفا و هم کدهای انضباطی جدیدش آمده و فدراسیون فوتبال ایران بدون نیاز به تهدید، ملزم به تبعیت از این قوانین است!
ضمن اینکه داریوش مصطفوی هم به‌عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره می‌کند که 9 شهریورماه آخرین مهلتی است که فیفا برای اجرای کلیه قوانین خود در کشور تعیین کرده است و این قوانین از استاندارد ورزشگاه‌ها تا ورود زنان به ورزشگاه‌ها را در بر می‌گیرد؛ همه مواردی که باید از سوی فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار بگیرند.
 


Page Generated in 0.0057 sec