printlogo


کد خبر: 192122تاریخ: 1398/5/15 00:00
اگر از آیین‌نامه تبعیت نکنیم چه می‌شود؟


بعد از این مقدمه نسبتاً طولانی به سراغ اصل مطلب می‌رویم. کدهای انضباطی جدید فیفا چه می‌گویند؟ در این کدها به چه قوانینی تأکید شده که فدراسیون فوتبال ملزم به اجرای آن در لیگ نوزدهم است؟
در ماده سوم این آیین‌نامه به این نکته تأکید شده که کدهای جدید انضباطی در چه نهادهایی باید اجرا شوند؟ فدراسیون‌ها، اعضای فدراسیون‌ها به‌ویژه باشگاه‌ها، مقامات، بازیکنان، مسئولان مسابقه، واسطه‌ها، عاملان رسمی برگزاری مسابقات دوستانه، هرکسی که توسط فیفا انتخاب یا انتصاب شده باشد تا مأموریتی را انجام دهد، به‌ویژه درباره یک بازی، مسابقات یا سایر رخدادهایی که توسط فیفا سازماندهی می‌شود.
به طور مشخص در این ماده از آیین‌نامه تأکید شده که کدهای جدید انضباطی باید در باشگاه‌ها هم اجرا شوند و در همین آیین‌نامه این نکته که آیا این قوانین جدید انضباطی باید در لیگ داخلی اجرا شوند یا نه مشخص می‌شود!
با این حساب تمامی باشگاه‌های فوتبال ایران ملزم به رعایت این آیین‌نامه‌ هستند. آیین‌نامه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال در اختیار باشگاه‌ها قرار نگرفته است! غافل از اینکه فیفا برای اجرای این کدهای انضباطی با هیچ‌کس شوخی ندارد و اجرا نشدن آنها می‌تواند باعث تنبیهات انضباطی مختلفی شود که در ماده 6 آیین‌نامه انضباطی که در صفحات 6 و 7 شماره امروز ایران ورزشی چاپ شده است. اخطار، توبیخ، جریمه، بازگرداندن جوایز و گرفتن مقام از جمله تنبیهات انضباطی در نظر گرفته شده برای فدراسیون‌ها و اعضایی است که از آیین‌نامه تبعیت نکنند.
از دیگر تنبیهات ممکن برای تخطی از این قوانین که در همین ماده آمده، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعلیق برای تعداد مشخصی از مسابقات یا برای یک دوره زمانی خاص، محرومیت از نقل‌ و انتقالات، انجام بازی بدون حضور تماشاگر، انجام بازی با تعداد محدودی از تماشاگران، انجام بازی در زمین بی‌طرف، محرومیت از بازی در یک ورزشگاه خاص، ابطال نتیجه بازی، کسر امتیازات، سقوط به دسته پایین‌تر، اخراج از رقابت‌های در حال انجام یا رقابت‌های آینده، بازنده شدن، تکرار بازی و همچنین جرایم نقدی که نباید کمتر از ۱۰۰ فرانک سوییس یا بیشتر از یک میلیون فرانک سوییس باشد.
 


Page Generated in 0.0057 sec