printlogo


کد خبر: 192113تاریخ: 1398/5/15 00:00
گزارش

اولین پیش‌بینی؛ احتمال خروج 7 بازیکن جوان
لیست 20 نفره پرسپولیس چگونه شکل می‌گیرد؟


با تصمیمی که از دو فصل قبل توسط سازمان لیگ اتخاذ شد تیم‌های لیگ برتری در مسابقات‌شان به جای لیست 18 نفره می‌توانند فهرستی 20 نفره ارائه کنند و 9 بازیکن را روی نیمکت بنشانند. بعد از حضور بشار رسن در تمرینات و بازگشت مصدومانی مثل ماهینی، کامیابی‌نیا و نعمتی و البته کنار گذاشتن بازیکن جوانی به نام محمد حسینی، حالا 27 بازیکن در تمرینات پرسپولیس حضور دارند و حتی اگر مهاجم خارجی اضافه نشود و این بازیکن را در نظر نگیریم 7 بازیکن حتی نمی‌توانند به لیست 20 نفره بازی‌ها برسند چه رسد به اینکه شانس بازی هم پیدا کنند.
البته طبیعی است که احتمال خروج بازیکنان جوان از فهرست 20 نفره بسیار زیاد است. در واقع می‌توان حدس زد از بین گلرها امیرحسین بیات، از بین مدافعان احسان محمدحسینی و آدام همتی، از جمع هافبک‌ها سعید حسین‌پور و در بین مهاجمان مهدی عبدی و احمدرضا احمدوند احتمالاً جایی در لیست نخواهند داشت.
البته با‌توجه به شرایط فیزیکی بازیکنان و میزان آمادگی افراد و حضورشان در تمرینات بعید نیست فهرست خط خورده‌ها تغییر کند. مثلاً شاید در خط دفاع حسین ماهینی تا هفته اول شرایط مسابقه را پیدا نکند و آدام همتی به‌عنوان مدافع راست ذخیره روی نیمکت باشد. یا مثلاً کالدرون هافبک جوان آماده‌ای به نام سعید حسین‌پور را به بشار رسن که 5 هفته از تمرینات پیش فصل را از دست داده ترجیح بدهد و هافبک عراقی مدتی حتی به لیست 20 نفره هم نرسد.
در خط حمله نیز رقابت بین چهار بازیکن جوان برای قرار گرفتن در لیست بازی فشرده‌تر خواهد بود، هر چند در ظاهر امر روستایی و اسدی جلوتر از عبدی و احمدوند هستند. البته در این مورد نیز نمی‌توان نظر قطعی داد و بعید نیست دو مهاجم دیگر رأی سرمربی‌شان را تغییر دهند. همچنین به نظر می‌رسد اگر مهاجم خارجی حتی در فاصله کوتاهی تا شروع لیگ جذب شود حداقل روی نیمکت خواهد نشست و یکی دیگر از این مهاجمان جوان قربانی شده و باید از خانه بازی تیمش را تماشا کند.
 

 


بازیکنان پرسپولیس سر کلاس داوری

کارگاه توجیهی قوانین جدید داوری فوتبال که از رقابت‌های این فصل به اجرا در می‌آید، دیروز (دوشنبه) از ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی برای اعضای تیم پرسپولیس برگزار شد.
دانیال مرادی مدرس این دوره است که به مدت 90 دقیقه به طول خواهد انجامید و در جریان آن بعضی دیگر از قوانین فوتبال نیز برای اطلاع بازیکنان مورد توجه قرار گرفت.
این کارگاه یک میهمان ویژه هم داشت، هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شد و مطالب و توضیحاتی را هم مطرح کرد.
وی ابلاغ قوانین جدید از سوی IFAB برای سال 2019 را بر اساس سه محور اصلی؛ عدالت، احترام و افزایش زمان بازی فوتبال اعلام کرد.
ممبینی در اظهار نظری رسمی اظهار داشته بود؛ بورد بین‌المللی فوتبال اعلام کرده است تا سال 2022 تغییرات قوانین به صورت عمده ادامه خواهد داشت.
رئیس کمیته داوران در جریان حضور در ورزشگاه شهید کاظمی گفت: این دوره‌ها با همکاری فدراسیون فوتبال به منظور آشنایی هر چه بیشتر عوامل تیم‌ها با قوانین جدید همچنین برای افزایش همکاری و آرامش و اجرای بهتر قوانین در جریان مسابقات برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0.0051 sec