printlogo


کد خبر: 192112تاریخ: 1398/5/15 00:00
نگاه


از بین کامیابی‌نیا و نوراللهی یکی بازی می‌کند؟
10 هافبک حریص پرسپولیس برای چهار پست

با توجه به احتمال نیمکت‌نشینی بازیکنان نامداری مثل سیدجلال حسینی و حسین ماهینی در شروع فصل تازه بیشتر رسانه‌ها به معادلات خط دفاعی مد نظر کالدرون پرداخته‌اند اما واقعیت اینجاست که در خط میانی به دلیل ترافیک بازیکن شرایط پیچیده‌تر است.
بشار رسن بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، دو سه روزی است در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند و سیامک نعمتی که به خاطر شکستگی و جراحی بینی حدود دو هفته از تمرینات و بازی‌های دوستانه را از دست داد از یکشنبه در تمرین سرخ‌ها حاضر شد. از طرفی با توجه به اینکه حداقل دو هفته به شروع فصل باقی‌مانده به نظر می‌رسد این دو بازیکن بخصوص نعمتی که در تمرینات بدنسازی حضور فعالی داشته به موقع آماده خواهند شد و وارد عرصه رقابت برای حضور در ترکیب اصلی می‌شوند.
با اضافه شدن نعمتی و رسن، حتی اگر آدام همتی را از جمع هافبک‌ها کنار بگذاریم و به بخش مدافعان انتقال دهیم (به جهت استفاده از او در دفاع راست طی بازی‌های تدارکاتی) پرسپولیس 10 بازیکن در خط هافبک دارد که در سیستم
2-4-4 تنها 4 بازیکن از این جمع می‌توانند به ترکیب اصلی برسند.
با در نظر گرفتن کنار گذاشتن محمد حسینی هافبک زیر 23 سال پرسپولیس حالا امیری، نوراللهی، ترابی، احمدزاده، رسن، عالیشاه، حسین‌پور، نعمتی، کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه 10 هافبکی هستند که باید برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کنند. البته کالدرون  حتماً میزان آمادگی، سابقه و کارآیی این نفرات را در نظر می‌گیرد و ارنج نهایی‌اش را انتخاب خواهد کرد اما تقریباً همه این بازیکنان مدعی حضور در ترکیب اصلی هستند و تشنه بازی‌اند.
به عبارتی نیمکت‌نشین شدن برخی از این افراد در بازی‌های نخست می‌تواند موجب تعجب هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها شود اما کالدرون فقط 4 نفر از این جمع ده نفره را می‌تواند به زمین بفرستد.
شاید اگر کالدرون با سیستم
 1-3-2-4 یا 3-3-4 تیمش را به میدان می‌فرستاد 5 نفر از این جمع می‌توانستند در ترکیب اصلی باشند اما ظاهراً او تصمیمش را گرفته و می‌خواهد با سیستم 2-4-4 وارد مسابقات شود.
از سوی دیگر بحث جابه‌جایی‌های بازیکنان در خط میانی هم موضوع مبهم و پیچیده دیگری است که فعلاً جواب روشنی برایش پیدا نشده است. اینکه مثلاً قرار است برخی وینگرها در میانه میدان به بازی گرفته شوند احتمالی است که وجود دارد و  حتماً باعث تغییر شرح وظایف برخی از این نفرات نسبت به گذشته خواهد شد.
نکته مبهم در مورد خط میانی اینجاست که هنوز مشخص نیست کالدرون قصد دارد در صورت استفاده از سیستم 2-4-4 خطی، در مرکز خط میانی چهار نفره از چه بازیکنانی استفاده کند. در واقع مسأله مبهم چینش نفرات در مرکز خط میانی است به گونه‌ای که مشخص نیست قرار است او از دو هافبک تدافعی کنار هم بهره ببرد یا یکی از هافبک‌های تهاجمی‌اش را کنار یک هافبک تدافعی به میدان بفرستد.
در حالت اول شاید فرصت بازی احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا کنار هم پیش بیاید اما چنانچه قرار باشد وحید امیری، عالیشاه یا احمدزاده در میانه میدان بازی کنند یکی از بین کامیابی‌نیا و نوراللهی باید روی نیمکت بنشیند و البته محسن ربیع‌خواه هم پشت صف آنها خواهد ایستاد.
کالدرون در بازی‌های تدارکاتی اخیر حالت‌های مختلفی را تست کرده و باید دید در دو بازی آینده مقابل فولاد و نساجی نفرات را چگونه ارنج می‌کند و در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.
 


Page Generated in 0.0049 sec