printlogo


کد خبر: 192108تاریخ: 1398/5/15 00:00
شش نکته از لیورپول- منچسترسیتی
جذابیت‌های یک جام کم‌اهمیت

سوپرجام انگلیس به ندرت یک بازی کلاسیک از کار در می‌آید اما رقابت فوق‌العاده فصل گذشته منچسترسیتی و لیورپول باعث شد این بازی هم جذاب باشد و دیلی میل به شش مورد از آنها اشاره کرده است.
 
هواداران لیورپول سرود ملی را هو کردند
هواداران دو تیم قبل از شروع مسابقه سر و صدای زیادی به وجود آورده بودند، لیورپولی‌ها رحیم استرلینگ را هو می‌کردند و منچستری‌ها سرود معروف لیورپول، «هرگز تنها قدم نخواهی زد» را مسخره می‌کردند. هواداران لیورپول که سرود «ماه آبی» سیتی را به مسخره گرفته بودند، بعد سرود ملی را نیز هو کردند. البته این نخستین بار نبود و آنها در فینال جام حذفی سال 2012 برابر چلسی هم «خداوند ملکه را حفظ کند» را نیز دست انداخته بودند.
 
گپ گواردیولا با فان‌پرسی
روبین فان‌پرسی در انتهای فصل گذشته رسماً کفش‌هایش را آویخت و اخیراً بخشی از تیم کارشناسی بی‌تی اسپورت شده است. قبل از مسابقه، مهاجم سابق منچستریونایتد و آرسنال کنار پپ گواردیولا روی نیمکت نشست و با هم گفتند و خندیدند مثل دو دوست قدیمی.
 
تعویض کفش‌های شوتزنی صلاح
 با کفش رقص
محمد صلاح برای فرار از سه تکل در ویمبلی رقص پا کرد اما ستاره مصری لیورپول عصر ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشت. او برای اینکه مصدوم نشود از داوید سیلوا، الکساندر زینچنکو و نیکلاس اوتامندی فرار کرد تا توپ را به هم‌تیمی‌هایش برساند اما چند موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و در وقت‌های تلف‌شده با قیچی برگردان فوق‌العاده کایل واکر از گلزنی محروم شد.
 
نخستین کارت زرد برای گواردیولا
گواردیولا با ماجراهای کنار زمین بیگانه نیست و کمتر از 45 دقیقه طول کشید تا یک رکورد به نام او ثبت شود. او که از تکل جو گومز روی داوید سیلوا عصبانی شده بود، به داور چهارم به شدت اعتراض کرد و مارتین اتکینسون داور مسابقه به او کارت زرد داد. او حالا بخشی از تاریخ است چون نخستین مربی لیگ برتر شده که کارت زرد می‌گیرد چون داوران مجاز شده‌اند که به خاطر اعتراض به مربی‌ها کارت زرد بدهند.
 
لباس کلاسیک منچسترسیتی
بازیکنان سیتی لباس خاصی پوشیده بودند برای یادآوری 125 ساله شدنشان. این لباس کلاسیک بدون تبلیغ بود و با حروف طلایی داخل آرم باشگاه این اتفاق خاص درج شده بود. داخل یقه هم یک کپی از سند امضاشده توسط جاشوا پارلبی که مربی تیم در دهه 1890 بود، وجود داشت.
 
توقف بازی بعد از برخورد توپ با داور
یک تغییر دیگر در آستانه شروع فصل جدید به کار گرفته شد و آن اینکه داور بعد از برخورد توپ با خودش می‌تواند بازی را متوقف کند. هواداران سیتی که شاید از این قانون خبر نداشتند به خاطر اینکه توپ از آنها گرفته شد، ناراحت بودند.
منبع: دیلی میل

 


Page Generated in 0.0062 sec