printlogo


کد خبر: 192102تاریخ: 1398/5/15 00:00
گزارش

شادی‌ گل طعنه‌آمیز ستاره MLS‌ در واکنش
به حادثه تیراندازی در آمریکا

آلخاندرو بدویا کاپیتان تیم فوتبال فیلادلفیا یونیو، از شادی گلش در بازی یکشنبه شب این تیم مقابل دی‌سی یونایتد در لیگ MLS به عنوان فرصتی برای طعنه‌زدن به کنگره آمریکا پس از حادثه تیراندازی اخیر در این کشور استفاده کرد. در حادثه تیراندازی اخیر در تگزاس و اوهایو مجموعاً ‌نزدیک به 30 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. به همین دلیل بدویا پس از گلزنی در استادیو آئودی فیلد شهر واشنگتن، به سمت پرچم کرنر دوید و میکروفن یک شبکه تلویزیونی را گرفت و در آن فریاد زد: «‌ای کنگره، الآن دیگر یک کاری انجام بده. به این خشونت‌های مسلحانه پایان بده. ببینم چه کار می‌کنید.»
حرف‌های بدویا به آسانی برای مخاطبان شبکه فاکس‌اسپورت یک قابل فهم بود اما اکثر تماشاگران حاضر در ورزشگاه نتوانستند بشنوند که کاپیتان فیلادلفیا پشت میکروفن چه چیزی گفت. بدویا پیش از بازی هم در توییتر پست‌هایی گذاشته بود و در آنها از سیاستگذاران آمریکایی خواسته بود که راهی برای پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه در این کشور پیدا کنند.
بدویا پس از بازی اعتراف کرد شاید حرکتش به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای برای استفاده از میکروفن شبکه تلویزیونی از پیش برنامه‌ریزی نشده بود. او گفت: «این وضعیت مزخرف است. من نمی‌توانم بی‌تفاوت بنشینم و نگاه کنم چنین چیزهایی رخ دهد و هیچ چیزی نگویم. قبل از آنکه یک ورزشکار و یک فوتبالیست باشم، من یک انسان هستم و این اتفاقات مرا ناراحت می‌کند. من هم فرزند دارم اما من نباید تنها کسی باشم که چنین احساسی دارد. همه شما باید چنین احساسی داشته باشید. الآن هم برایم مهم نیست که به خاطر شادی گلم جریمه شوم. اگر می‌خواهند مرا جریمه کنند خب جریمه کنند. من باید حرفم را می‌زدم.»
 


Page Generated in 0.0065 sec