printlogo


کد خبر: 192095تاریخ: 1398/5/15 00:00
داورزنی: تخلفی در مجمع کونگ‌فو نداشتیم
مدعیان شکایت خود را از مراجع داخلی پیگیری کنند

محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است هر فردی احساس می‌کند حقی از او در مجمع انتخاباتی کونگ‌فو ضایع شده، می‌تواند از طریق مراجع ذیصلاح داخلی این موضوع را پیگیری کند.
محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع انتخاباتی کونگ‌فو در واکنش به انتقادات خبرنگاران درباره عدم اطلاع‌رسانی انتخابات می‌گوید: «در سایت وزارت ورزش زمان این مجمع اطلاع‌رسانی شده بود و هر آنچه باید اتفاق می‌افتاد، افتاده است. از قبل هم وزارت اعلام کرده بود مجمع برگزار می‌شود و طبق روال همه مجامع اطلاع رسانی شده بود. 6 نفر کاندید بودند که 2 نفر نیامدند؛ یک نفر هم انصراف داد که در نهایت با حضور 2 نفر برگزار شد و حیدری برای 4 سال آینده ریاست را بر عهده گرفت.»
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اینکه چرا حیدری با وجود اتمام دوره ریاست خود، کماکان در فدراسیون به‌عنوان سرپرست حضور داشت و برخلاف قانون وزارت ورزش که سرپرستان فدراسیون‌ها اگر در مجامع ثبت نام کنند باید از پست سرپرستی استعفا بدهند، او هم ثبت نام کرد و هم اینکه در انتخابات حاضر شد، تأکید دارد: «قرار بر این شد در مجامع انتخاباتی که پیش از این در کشتی و وزنه‌برداری نیز اجرا شد، سرپرستان اگر تصمیم به حضور در انتخابات را دارند، انصراف دهند. حیدری رئیس فدراسیون بود اما برای اینکه به برنامه‌های فدراسیون لطمه‌ای وارد نشود، حکم سرپرستی را از مجمع گرفت!» ادعای داورزنی در این خصوص در حالی مطرح می‌شود که شرایط فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری هم مشابه فدراسیون کشتی بود اما وزارت ورزش حتی با وجود اینکه هیأت‌ها تقاضای ماندن رؤسای فدراسیون‌های خود به‌عنوان سرپرست را داشتند، وزارت ورزش این اجازه را به آنها نداد و با معرفی سرپرست برای کشتی و وزنه‌برداری برخلاف آنچه امروز معاون قهرمانی وزیر ورزش در خصوص فدراسیون کونگ‌فو مطرح می‌کند رفتار دوگانه‌ای از خود  نشان داد. رفتاری که شائبه مهندسی انتخابات در فدراسیون کونگ‌فو و سایر مجامع را پررنگ‌تر از قبل می‌کند.
داورزنی در پاسخ به این انتقاد که رضا حیدری با توجه به حضور مجددش در فدراسیون پس از پایان دوره ریاستش، فرصت چینش اعضای مجمع را داشته و اینکه آیا این موضوع مهندسی انتخابات به شمار نمی‌رود، می‌گوید: «تمام این 41 نفری که به حیدری رأی دادند از عملکرد او در 4 سال گذشته راضی بودند. نباید این ایراد گرفته شود و بگوییم چون حیدری رئیس فدراسیون بوده مجمع را چینش کرده است! او که نماینده کارگری، دانش‌آموزی، نیروهای مسلح و ... را نمی‌چیند. در فدراسیون‌های مختلف اگر رئیس یا سرپرست بخواهند در انتخابات شرکت کنند، نمی‌توانند. اینکه می‌گوییم 16 ماه فرصت داشته افراد را بچیند درست نیست؛ اینطور نبوده است. کسی که رئیس فدراسیون می‌شود که الزاماً همه به او رأی دهند کما اینکه اخیراً در انتخابات فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری هم همین اتفاق افتاد. به هر حال هر فردی احساس کند حقی از او ضایع شده، می‌تواند از طریق مراجع داخلی پیگیری کند کما اینکه در گذشته هم افرادی که چنین احساسی داشتند، این موضوع را پیگیری کردند و رسیدگی هم شد.»

 


Page Generated in 0.0059 sec