printlogo


کد خبر: 192094تاریخ: 1398/5/15 00:00
گزارش

ابقای پرشائبه حیدری در فدراسیون کونگ‌فو
یک قانون با چند تفسیر!


ایران ورزشی - پرونده مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو با ثبت 41 رأی به نام رضا حیدری و پیروزی قاطع او در پایان این نشست بسته شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ فو دیروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مجمعی که نحوه و نوع برگزاری آن بیش از مجامع انتخاباتی قبلی شبهه‌برانگیز بود و حاشیه‌دار!
مجمع کونگ‌فو نیز مثل سایر مجامع به ریاست محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و حضور اعضای مجمع برگزار شد. همچنین کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته به‌عنوان نماینده کمیته و محمد شروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز در این مجمع حضور داشتند. برأی ریاست فدراسیون کونگ‌فو، 6 کاندیدا به نام‌های رضا حیدری، سیدمجتبی شیرزادی، یوسف بهتری، حسین مطیعی، علی وهابی و سیدعباس هاشمی ثبت نام کرده بودند که از این جمع، حسین مطیعی و یوسف بهتری در مجمع حضور پیدا نکردند، سیدعباس هاشمی و علی وهابی هم به سود حیدری انصراف دادند تا در نهایت انتخابات بین سیدمجتبی شیرزادی و رضا حیدری برگزار شود. 42 نفر در مجمع کونگ فو حاضر بودند که در نهایت پس از رأی‌گیری، رضا حیدری با 41 رأی به‌عنوان رئیس فدراسیون کونگ فو برأی 4 سال آتی در سمت خود ابقا شد. شیرزادی نیز یک رأی آورد.
اینکه چرا رضا حیدری با این وجود که دوره ریاستش در فدراسیون کونگ‌فو تمام شده بود اما کماکان در فدراسیون به‌عنوان سرپرست حضور داشت و به رغم اینکه وزارت ورزش اعلام کرده بود که سرپرستان فدراسیون‌ها اگر بخواهند در انتخابات شرکت کنند، باید از سرپرستی استعفا بدهند، ولی او همچنان بدون رعایت این قانون در جایگاهش ابقا شده بود، سؤالی است گنگ و مبهم که باعث ایجاد شائبه و حاشیه‌دار شدن این مجمع انتخاباتی شده است! اتفاق تبعیضی عجیب که باعث شد، سرپرست این فدراسیون که خودش قبل از سرپرستی رئیس این فدراسیون نیز بوده مجدداً با مهندسی مجمع صاحب رأی قاطع (41 رأی) از مجمع شده و برای 4 سال آینده نیز در جایگاه خود ابقا شود. از همه بدتر موضوع ثبت‌نام و حضور سرپرست فدراسیون در مجمع انتخاباتی کونگ‌فو است! زیرا خود وزارت ورزش قانون منع ثبت‌نام سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی در مجامع انتخاباتی را برای پیشگیری از مهندسی احتمالی انتخابات مصوب کرده است و تأکید دارد که هرکدام از سرپرستانی که بخواهند در انتخابات ثبت‌نام کنند باید ابتدا از پست سرپرستی انصراف داده و بعد می‌توانند بدون منع قانونی در مجامع مختلف ثبت نام کنند اما چطور شده که رضا حیدری سرپرست فدراسیون کونگ‌فو بدون اینکه از پست خود استعفا دهد در مجمع این فدراسیون ثبت‌نام کرده و در نهایت با کسب رأی مأخوذه از مجمع برای 4 سال آینده برکرسی ریاست جلوس کرده است جای بسی سؤال و تعجب دارد. ضمن اینکه طبق قوانین مصوب وزارت ورزش این حضور و کسب رأی از مجمع تخلف محرز به شمار رفته و در صورت شکایت به مراجع نظارتی ذیصلاح با ارائه ادله و مستندات محکمه پسند موجود می‌تواند کار دست وزارت ورزش و برگزارکنندگان این مجمع انتخاباتی بدهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بازنده‌های این مجمع انتخاباتی نیت و تمایل به شکایت و اعتراض نسبت به تخلفات آشکار صورت گرفته در مجمع انتخاباتی کونگ‌فو دارند یا خیر.

رضا حیدری:
هیچ شائبه‌ای در سلامت مجمع کونگ‌فو وجود نداشت
رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ‌فو با بیان این مطلب که مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو سالم بود و هیچ شائبه‌ای در نوع و نحوه برگزاری آن وجود ندارد، معتقد است برخی در فضای مجازی به دنبال این هستند که در کوچکترین مسائل شخصی افراد هم ورود کنند و بازی را ناجوانمردانه به سود خود ثبت کنند.
رضا حیدری پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فدراسیون کونگ‌فو می‌‌‌گوید: «از اعضای مجمع تشکر می‌کنم که با حمایت قاطع خودشان دوره دوم ریاست بنده را رقم زدند و امیدوارم با کمک خدا و اعضای مجمع و همکاران در 4 سال آینده که رویدادهای زیاد بین‌المللی داریم صدای جامعه کونگ‌فو را به گوش داخل و خارج برسانیم.»
وی در مورد اینکه گلایه‌هایی در جریان برگزاری انتخابات داشت، معتقد است: «جدا از اینکه مسلمان هستیم باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم. بی‌اخلاقی‌ها در خیلی از فدراسیون‌ها موج می‌زند اما در کونگ‌فو رخ نداده و اگر هم اتفاقی افتاده خارج از این رشته بوده است. جامعه کونگ‌فو یکدل و یکصدا است. اعتقاد و تلاش من این است که می‌خواهیم در مجامع بین‌المللی خودمان را اثبات کنیم و این آمادگی را داریم. با این حرکت افرادی که دکان باز کردند دچار مشکل می‌شوند. متأسفانه فضای مجازی یک فضای ناجوانمردانه و یکطرفه است. به کوچکترین مسائل خصوصی افراد ورود پیدا می‌کنند که این کار درستی نیست. چطور می‌خواهند در پیشگاه خداوند پاسخ دهند. باید آنقدر فرهنگ‌سازی شود که به خاطر پست دنیوی، آخرت خود را نفروشیم.»

 


Page Generated in 0.0056 sec