printlogo


کد خبر: 192093تاریخ: 1398/5/15 00:00
خبر

پنجمین برد پیاپی بسکتبالیست‌های ایران در اروپا
شکست تزارها در زمین خودی


تیم ملی بسکتبال که پس از چندین هفته تمرین در ایران، راهی اردوی اروپایی شده تا در سفر به کشورهای مختلف رقابت‌های تدارکاتی خود را برگزار کند، پس از برگزاری پنج بازی و حضور در دو تورنمنت، همچنان بدون باخت کار خود را دنبال می‌کند. شاگردان مهران شاهین‌طبع در آخرین بازی تدارکاتی خود، برابر جدی‌ترین حریف خود قرار گرفتند و روسیه را در زمین حریف شکست دادند؛ روس‌هایی که با ترکیبی نزدیک به تیم اصلی خود برابر ایران قرار گرفته بودند اما نتوانستند ایران را به عنوان یک تیم آسیایی شکست دهند و مغلوب بسکتبالیست‌های ایران شدند.
این پنجمین برد متوالی ایران در رقابت‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی چین بود. ملی‌پوشان ایران پیش از این با کسب سه پیروزی در تورنمنت پرتغال قهرمان شده بودند و حالا هم دو برد متوالی در تورنمنت سه جانبه روسیه کسب کردند.
جام جهانی بسکتبال کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و 32 تیم حاضر در پی تدارک و آماده‌سازی خود هستند و تیم ملی کشورمان هم یکی از آنها است که این روزها در اروپا اردو زده و با 5 برد پیاپی در دیدارهای تدارکاتی خود به سمت جام جهانی می‌رود.
ملی‌پوشان کشورمان که ابتدا به پرتغال رفته بودند، سه بازی آنجا انجام دادند که حاصل آن سه پیروزی مقابل اسلواکی، دانمارک و پرتغال بود.
جدال با اردن و روسیه در دستور کار کادر فنی در مسکو بود و رقابت اول برابر اردن انجام شد؛ اولین حریف آسیایی ایران در رقابت‌های تدارکاتی که با اضافه کردن بازیکنان دورگه، به دنبال کسب نتیجه مطلوب در جام جهانی است اما مقابل ایران با 12 امتیاز اختلاف نتیجه را واگذار کرد.
روسیه پنجمین حریف تدارکاتی یا شاید هم سخت‌ترین تیم در این 5 مسابقه محسوب می‌شد. جدال دو تیم از همان ابتدا نزدیک دنبال شد. روس‌ها که در رده 10 رده‌‌بندی دنیا قرار دارند با تیم اصلی خود در این بازی حاضر شده بودند اما در نهایت نتوانستند کاری از پیش ببرند و 91 بر 84 بازنده شدند تا تیم ملی ایران پنجمین برد پیاپی خود در بازی‌های دوستانه را کسب کند.
شاگردان مهران شاهین‌طبع در ادامه اردوها و رقابت‌های تدارکاتی خود، راهی یونان خواهند شد تا رقابت‌هایی را هم در این کشور برگزار کنند و برای شرکت در جام جهانی آماده‌تر شوند.
 

 


خلیفه در کمیته آموزش فدراسیون جهانی تکواندو

با حکم رئیس فدراسیون جهانی تکواندو سیدنعمت خلیفه به عضویت کمیته آموزش فدراسیون جهانی منصوب شد. با حکمی از سوی «چو» رئیس فدراسیون جهانی تکواندو سیدنعمت خلیفه به مدت دو سال به عضویت کمیته آموزش فدراسیون جهانی منصوب شد.
برای عضویت در این کمیته 5 مربی از میان بهترین‌های دنیا انتخاب شدند که این انتخاب بر اساس موفقیت کسب شده این نفرات در دومین دوره تربیت مدرس فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفته است. خلیفه از مربیان توانمند تکواندوی ایران است که مدرک دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی را دارد و عضو هیأت علمی دانشگاه است و بارها در میادین مختلف آسیایی و جهانی برای ایران افتخارآفرینی کرده است.


 


Page Generated in 0.0060 sec