printlogo


کد خبر: 192067تاریخ: 1398/5/14 00:00
سوژه یابی

معضل پیش روی ورزشگاه‌های
در حال آماده‌سازی
هر 1500 نفر یک گیت ورودی می‌خواهد!
 ورزشگاه‌ها دارند روند آماده‌سازی خود را طی می‌کنند. به جز ورزشگاه آزادی که از قبل فاصله زیادی تا استانداردها نداشت، ورزشگاه‌های امام رضا(ع)، فولاد آره‌نا، یادگار امام و نقش جهان دارند به شرایط ایده‌آل می‌رسند. هوشنگ نصیرزاده آنچه تاج و شورای امنیت برای پیاده شدن در ورزشگاه‌ها الزامی دانسته را همان چیزی می‌داند که کنفدراسیون فوتبال آسیا در دستورالعمل خود آورده است. او می‌گوید: «شورای امنیت کشور در دستورالعملی گفته باید ورزشگاه‌ها به صندلی شماره‌دار، گیت ورودی و دوربین مدار‌بسته در داخل و خارج ورزشگاه و بلیت الکترونیک مجهز شوند تا امکان شناسایی تماشاگر در ورزشگاه وجود داشته باشد. این برای تمام باشگاه‌های لیگ برتر ابلاغ شده و بعد از اجرایی شدن این مسأله مسابقات برگزار می‌شود. ما کلاً دقیقه نودی هستیم و همه چیز را به روز آخر می‌گذاریم اما نکته این است که ما کارهای سخت را به نسبت کارهای آسان سریع‌تر انجام می‌دهیم و اگر بگویند که ظرف یک هفته استادیوم باید درست شود، درست می‌شود.»
در کنار همه اینها اما گیت‌های ورودی مسأله بسیار مهمی هستند. اینکه هر گیت در بهترین حالت برای هر 650 نفر مناسب است و در بدترین حالت می‌تواند 1500 نفر را از خود عبور دهد. با این حساب سرانگشتی در این شرایط تحریم، تأمین این تعداد گیت ورودی برای ورزشگاه‌ها کار سختی به نظر می‌رسد. نصیرزاده هم از این موضوع به‌عنوان یکی از مسائل مهم آماده‌سازی ورزشگاه‌ها یاد کرده و می‌گوید: «گیت‌های ورودی مسأله بسیار مهمی است و هر ۶۵۰ نفر یک گیت ورودی می‌خواهد اما می‌گویند برای ۱۵۰۰ نفر هم یک گیت وجود داشته باشد خوب است در حالی که ورزشگاه‌ها به سرعت پر می‌شود و قبلاً موجب می‌شد تا تماشاگر شب قبل بازی بیاید و در ورزشگاه‌ بخوابد.»
او درباره حضور زنان در ورزشگاه تأکید می‌کند: «فیفا یک ماده در اساسنامه دارد که در آن می‌گوید فدراسیون‌های عضو فیفا نباید هیچ تبعیض نژادی و جنسیتی داشته باشند. این یعنی بانوان باید در ورزشگاه حضور داشته باشند. حاکمیت هم می‌خواهد امنیت تماشاگران را تأمین کند. نامه هم از فیفا آمده که در آن ما باید در بازی‌های فوتبال خصوصاً در بازی‌های‌ ملی اجازه حضور بانوان را بدهیم. فدراسیون به تنهایی تصمیم‌گیرنده این مسأله نیست و وزارت ورزش هم باید در این مسأله دخالت داشته باشد، چون این مسأله حاکمیت است. باید شبهات برطرف و امنیت برقرار شود. حدس من این است که اگر بانوان به ورزشگاه‌ بیایند، اثرات فرهنگی مثبتی داشته باشد.»

 


Page Generated in 0.0053 sec