printlogo


کد خبر: 192062تاریخ: 1398/5/14 00:00
واکنش بهاروند به انتقاد مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ برتری:
وظیفه ما نیست بودجه تجهیز ورزشگاه‌ها را تأمین کنیم



رئیس سازمان لیگ صبح دیروز (یکشنبه) به طور رسمی اعلام کرد که قرعه‌کشی لیگ برتر روز سه‌شنبه 15 مردادماه برگزار خواهد شد. با این حال اما تأکید کرد که برگزاری قرعه‌کشی لیگ به معنی مشخص شدن تاریخ برگزاری لیگ فوتبال نیست. حیدر بهاروند تأکید کرد که مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درباره تعیین تاریخ دقیق برگزاری لیگ همچنان در حال بررسی هستند.
او اما از این تصمیم فدراسیون و تأخیری که در برگزاری لیگ ایجاد شده اینطور دفاع می‌کند و می‌گوید: «در ابتدا که ما درباره تجهیز استادیوم‌ها صحبت کردیم همه تصور کردند که این تنها در حد یک مصوبه باقی می‌ماند اما ما با توجه به تمام فشارهایی که به سازمان لیگ وارد شد سفت‌ و سخت روی اصول و قانون وضع ‌شده ایستادیم و تا همین امروز حتی یک‌قدم هم پا عقب نگذاشتیم.»
با این حال اما بسیاری از مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ‌برتری انتقادهایی را مبنی بر نداشتن بودجه کافی برای تجهیز ورزشگاه‌ها مطرح کرده‌اند که رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این نقدها می‌گوید: «این را بدانید که وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون نیست که این بودجه را تأمین کند. ما از مسئولان شهرهای لیگ برتری درخواست می‌کنیم که همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند. مثلاً مردم شهر مسجدسلیمان تنها دلخوشی و تفریح‌شان همین تیم فوتبال نفت است و ما خودمان از خدا می‌خواهیم که هر هفته این مردم شریف به ورزشگاه بیایند و تیم‌شان را از نزدیک تشویق کنند.»
رئیس سازمان لیگ تأکید می‌کند: «این در حالی است که باید منصفانه بپذیریم که ما خودمان تمام شرایط را در نظر داریم و مشکلات تیم‌های حاضر در لیگ را درک می‌کنیم. ما می‌دانیم پتانسیل تیم‌ها تا چه حدی است و به هیچ‌‌وجه قصد نداریم فشاری بدون منطق به هیچ‌کدام از تیم‌ها وارد کنیم.
 اگر خاطرتان باشد دو فصل گذشته سازمان لیگ تمرکز اصلی را روی کیفیت زمین‌ها گذاشت و پس آن شروع لیگ را منوط به سکوگذاری ورزشگاه‌ها کردیم و امسال هم از تیم‌ها خواستیم استادیوم‌ها را مجهز به گیت الکترونیکی و دوربین‌های مداربسته کنند.
 این خود نشان‌دهنده این است که ما در‌خصوص استانداردسازی کیفیت ورزشگاه‌ها کم‌کم پیش رفتیم و به کمبودهای موجود در همه تیم‌ها واقفیم و همانطور که پیش ‌از این گفتیم در صورت آماده شدن 6 ورزشگاه بازی‌ها را برگزار می‌کنیم.»
او درباره تیم‌هایی که ورزشگاه خانگی‌شان تا زمان برگزاری بازی‌های لیگ آماده نمی‌شود، توضیح می‌دهد: «حالا ممکن است یک تیم در روز مقرر نتواند استادیوم خانگی‌اش را آماده کند و این اصلاً اشکالی ندارد.
 در صورت این موضوع تیم موردنظر حداکثر دو هفته در استان همجوار به میدان خواهد رفت تا تجهیزات استادیوم تکمیل شود. باور بفرمایید این سختگیری‌ها به نفع فوتبال است. مثلاً در صورت وجود گیت الکتریکی دیگر یک هوادار مجبور نیست در سرما و گرما از 7 تا 8 ساعت قبل از شروع بازی به ورزشگاه بیاید و طبیعی است این هوادار با کوچکترین تنشی جو ورزشگاه را به هم نمی‌زند.»

 


Page Generated in 0.0057 sec