printlogo


کد خبر: 192045تاریخ: 1398/5/14 00:00
بغداد به اروپا می‌رود؟
صیاد در کمین جلاد!

در حالی‌ که السد و بغداد بونجاح زیر نظر ژاوی خود را برای بازی خانگی مقابل الدحیل در مرحله یک هشتم‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند، اخبار ضد و نقیض از اردوی السد کماکان ادامه دارد. اخباری که یک نام را هدف قرار داده؛ بغداد بونجاح، جلاد الجزایری. مهاجم الجزایری که چند فصل درخشان را در فوتبال قطر سپری کرده بود، در فصل اخیر موفق شد با 36 گل عنوان آقای گلی لیگ ستارگان را به دست آورد و همچنین رکورد گلزنی در یک فصل این رقابت‌ها را نیز جابه‌جا کند. بونجاح پس از پایان فصل هم به افتخاری دیگر رسید و سال شگفت‌انگیز خود را با قهرمانی جام ملت‌های آفریقا همراه با تیم الجزایر تکمیل کرد. بغداد بعد از درخشش و قهرمانی جام ملت‌های آفریقا که با تک گل او در فینال برابر سنگال به دست آمد، حالا بدل به گزینه پر مشتری شده که تیم‌های متوسط اروپایی برای صید او تور پهن کرده‌اند. بونجاح اگرچه از منظر کیفیت و کلاس فوتبال توانایی بازی در اروپا را دارد اما چمدان پر از پول قطری‌ها او را در آسیا پابند کرده، هر چند که به نظر می‌رسد که درخشش در مصر کار خود را کرده و باید به زودی منتظر حضور شکارچی صحرا در اروپا باشیم.
بعد از مطرح شدن نام بتیس به‌عنوان یک مشتری جدی، حالا دو باشگاه دیگر به کورس رقابت برای خرید جلاد الجزایری پا گذاشته‌اند؛ موناکو، نانت و اوساسونا.
پیشنهاد از سوی باشگاه اوساسونا برای جذب این مهاجم ملی‌پوش است. اوساسونا که بعد از یک سقوط غم‌انگیز به لیگ پایین‌تر، تازه به لالیگا برگشته، می‌خواهد به صورت قرضی مهاجم الجزایری را به خدمت بگیرد و برای این انتقال قرضی و یکساله، مبلغ 1 میلیون یورو هم به باشگاه السد می‌پردازد. به رغم این پیشنهاد وسوسه‌انگیز رسانه‌های فرانسوی معتقدند بونجاح فصل آینده به تیمی از لوشامپیونا منتقل می‌شود و در این بین صحبت از موناکو و نانت به گوش می‌رسد. سران باشگاه موناکو به دنبال این هستند تا بغداد بونجاح را در نقل و انتقالات تابستانی به لیست خود اضافه کرده و از او در مسابقات لوشامپیونا استفاده کنند. این در حالی است که شانس نانت بالا به نظر می‌رسد؛ چرا‌که هلیل هودزیچ سرمربی فعلی نانت، سابقه هدایت تیم ملی الجزایر را داشته و قبلاً با بونجاح کار کرده و به خوبی از توانایی‌های شاگرد سابق خود آگاه است. این در حالی است که ژاوی سرمربی جوان قطری‌ها بر حفظ بغداد پافشاری می‌کند.

 


Page Generated in 0.0060 sec