printlogo


کد خبر: 192037تاریخ: 1398/5/14 00:00
مادران دوست دارند بازی پسرشان را ببینند
مطهری: آقای گلی لیگ قهرمانان را می‌خواهم
من هم شنیدم که تعویق لیگ به خاطر حضور زنان در ورزشگاه‌ها است که باید بگویم موافق این مسأله هستم و فکر می‌کنم بازیکنان هم موافق هستند چون هر بازیکنی دوست دارد خانواده‌اش به ورزشگاه بیاید و بازی‌هایش را ببیند. من فکر می‌کنم ما فرهنگش را هم داریم که زنان به ورزشگاه بیایند و از نزدیک بازی‌ها را تماشا کنند. هر بازیکنی دوست دارد خانواده‌اش در ورزشگاه باشد. مادران هم دوست دارند بازی پسرشان را ببینند

سمیرا شیرمردی

ارسلان مطهری از وقتی به ذوب‌آهن اضافه شد، بازی‌های خوبی انجام داد و توانست به روزهای اوجش برگردد. مطهری نه تنها در لیگ برتر، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم 3 گل ارزشمند برای سبزپوشان اصفهانی زد تا به کسب عنوان آقای گلی هم امیدوار باشد. در واقع همین گل‌هایی که مطهری زد و بختش برای رسیدن به آقای گلی باعث شد او با وجود داشتن پیشنهاد از تیم‌های بزرگ مثل استقلال، کمتر به رفتن فکر کند و در نهایت در ذوب‌آهن بماند. ارسلان مطهری مهاجم گلزن ذوب‌آهن اصفهان حالا سراپا انگیزه است تا بار دیگر در آسیا خودی نشان دهد. البته او بیشتر از هر چیزی به پیروزی تیمش در بازی امشب مقابل الاتحاد عربستان فکر می‌کند اما در کنار آن، به دنبال گل زدن هم هست و می‌خواهد برای گلی که می‌زند، شادی خاصی داشته باشد

اوضاع ذوب‌آهن این روزها چطور است؟
 خدا را شکر شرایط‌مان خیلی خوب است و بدنسازی خوبی داشتیم. بعد از آن هم آماده بازی با الاتحاد شدیم. در کل تیم‌مان شرایط خیلی خوبی دارد و چند بازی تدارکاتی انجام دادیم که خیلی به تیم کمک کرد. عقب افتادن لیگ هم می‌تواند به ما کمک کند. به هر حال به استراحت بیشتری نیاز داشتیم چون ما به نسبت دیگر تیم‌ها دیرتر لیگ را تمام کردیم که دلیل اصلی‌اش هم عقب افتادن بازی‌مان مقابل النصر عربستان بود. ضمن اینکه زودتر از دیگر تیم‌ها کارمان را شروع کردیم. پس اینکه لیگ مشخص نیست چه زمانی شروع شود و به تعویق افتاده برای ما بهتر شد تا بتوانیم کاملاً روی بازی لیگ قهرمانان آسیا که یک بازی بین‌المللی و مهم است تمرکز کنیم.
اما خیلی از بازیکنان تیم‌تان از تعویق لیگ شاکی بودند و فکر می‌کنند این مسأله باعث شد بدون بازی رسمی، به مصاف الاتحاد عربستان بروید.
 ببینید تعویق لیگ می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. خوبی‌اش همان بود که گفتم. به خاطر اینکه استراحت ما کمتر از بقیه تیم‌ها بود و کارمان را زود شروع کردیم. به همین دلیل مسابقات‌مان مثل پارسال فشرده می‌شد. از این لحاظ تعویق لیگ به ما کمک کرد تا استراحت و ریکاوری داشته باشیم اما بدی‌اش هم همان بود که بچه‌ها گفتند.
هفته پیش یک بازی تدارکاتی با فولاد داشتید که با شرایط مسابقه و آب و هوا آشنا شوید. این بازی چطور بود؟ می‌تواند به ذوب‌آهن قبل از بازی با الاتحاد کمک کند؟
 بازی خوبی با فولاد داشتیم که بدون شک می‌تواند به ما کمک کند. در این بازی هم شرایط خودمان را محک زدیم و هم اینکه با شرایط آب و هوایی آشنا شدیم چون هوای اهواز نزدیک به عربستان و امارات است و این مسأله به ما کمک کرد تا خودمان را عادت بدهیم. البته ما در حالی اهواز رفتیم که با شرایط آب و هوایی امارات آشنا شویم که الاتحاد از 7، 8 روز پیش در امارات اردو زده. البته ما هم 2، 3 روز در امارات تمرین داشتیم و بعد از آن مقابل الاتحاد بازی خواهیم کرد.
در امارات ایرانی‌های زیادی حضور دارند که می‌توانند در این بازی حساس، از تیم‌تان حمایت کنند.
 امیدوارم ایرانی‌هایی که ساکن دبی و امارات هستند از ذوب‌آهن که تنها نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است، حمایت کنند. ما تمام تمرکزمان را روی این بازی گذاشتیم که با حمایت هواداران می‌توانیم با روحیه بالاتری هم مقابل الاتحاد قرار بگیریم.
ظاهراً در مورد الاتحاد هم اطلاعات زیادی داری، مخصوصاً در مورد قیمت بازیکنان خارجی‌اش؟
 بله، همه ما از این تیم شناخت خوبی پیدا کردیم و می‌دانیم 3 بازیکن خارجی دارد که مبلغ قرارداد 2 نفر آنها 90 میلیارد می‌شود. قیمت قرارداد آن یکی را نمی‌دانم اما می‌خواهم بگویم الاتحادی‌ها هزینه می‌کنند که نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند. آنها برای رسیدن به موفقیت برنامه دارند و طبق آن پیش می‌روند. البته ما تیم خوبی داریم و دست و پا بسته نیستیم. با تمام قدرت کارمان را ادامه می‌دهیم تا دل مردم را شاد کنیم.
باشگاه ذوب‌آهن نسبت به پخش زنده بازی‌هایش گلایه دارد و حالا از شبکه 3 خواسته این بازی را روی آنتن ببرند.
 من نمی‌دانم بازی پخش می‌شود یا نه اما ما تنها نماینده ایران در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا هستیم که می‌خواهیم آبروداری کنیم. اینکه بازی پخش شود یا نه را نمی‌دانم اما بدون شک کل آسیا این بازی را می‌بینند که بهتر است شبکه‌ای آن را پخش کند که همه بتوانند راحت‌تر ببینند. اینکه از شبکه 3 پخش شود خیلی به ما انگیزه می‌دهد.
شما یکی از مدعیان آقای گلی در لیگ قهرمانان آسیا هستی که فکر می‌کنم حالا هم انگیزه زیادی برای گل زدن مقابل الاتحاد داری.
 صددرصد. هر فورواردی به خاطر آقای گلی بازی می‌کند اما برای من مهم نیست که در این بازی گل بزنم یا نه. نمی‌گویم اصلاً مهم نیست اما اولویت این است که تیمم نتیجه بگیرد. اینطور من بیشتر خوشحال می‌شوم.
گل بزنی، چه کار می‌کنی؟
 خب، شادی می‌کنم اما تیمم ببرد بیشتر خوشحال می‌شوم. در مورد شادی گلم واقعاً فکر نکردم و باید ببینم شرایط چه پیش می‌آورد.
مثلا اگر گل 3 امتیازی این بازی را بزنی، نمی‌دانی چه کار باید بکنی؟
 نمی‌دانم. شاید کل زمین را بدوم. تا الان هیچ خوشحالی برای این بازی در نظر نگرفتم اما اگر گل بزنم و تیمم ببرد حتماً یک شادی گل خاص خواهم داشت.
تا الآن در مورد اینکه چرا به استقلال نرفتی، بارها صحبت کردی اما فکر می‌کنم یکی از دلایل اصلی‌ات برای ماندن در ذوب‌آهن همین بحث مدعی بودنت برای آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا بود.
 یک بخش اصلی‌اش این بود اما بخش دیگر هم این بود که می‌خواهم زمانی بروم که بتوانم به تیمم و خودم کمک کنم. استقلال جای خود دارد اما در هر تیم دیگری باشم، هدفم همین خواهد بود. الآن در ذوب آهن مربی و کادرفنی شناخت خوبی از من دارد و هم آقای خرمگاه و هم آقای منصوریان، توانایی‌های من را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند کجا و چطور بازی کنم بهتر است. ضمن اینکه مدیریت ذوب‌آهن ثبات دارد و از طرفی دغدغه مسائل حاشیه‌ای نداریم چون همیشه ذوب‌آهن آرامش داشته و دارد. با این شرایط حس کردم می‌توانم هم به تیمم و هم خودم کمک کنم و در ذوب‌آهن ماندم.
البته اگرچه ثبات مدیریتی به ذوب‌آهن کمک کرده و می‌کند اما ظاهراً این فصل یکسری مشکلات وجود دارد که کار را برای مدیریت آقای آذری سخت کرده.
 هم هیأت مدیره باشگاه و هم کارخانه باید از آقای آذری حمایت کند چون ایشان واقعاً خیلی تلاش کرده. من در این نیم‌فصلی که بودم دیدم آقای آذری چقدر تلاش می‌کند و یک فصل دیگر قراردادم را تمدید کردم. قبلاً از بیرون در مورد مدیریت آقای آذری شنیده بودم اما وقتی آمدم دیدم که چقدر حرفه‌ای رفتار می‌کند. در هر صورت یکی از باثبات‌ترین تیم‌ها، ذوب‌آهن است که مدیریتش نیاز به حمایت دارد. اگر حمایت نشود، قدرنشناسی است چون همه می‌دانیم آقای آذری تمام وقتش را برای موفقیت ذوب‌آهن می‌گذارد که باید از او حمایت شود.
بازگشت بازیکنان سرباز هم نتیجه تلاش آقای آذری بود. بازگشت این بازیکنان فکر می‌کنم خیلی خوب است و در واقع زمان خوبی برگشتند. درست است؟
 در مورد زمان بازگشت این بازیکنان باید بگویم دیر برگشتند چون در حال گذراندن دوران آموزشی بودند اما به خاطر منافع ملی شاید بهتر بود زودتر در اختیار تیم قرار می‌گرفتند تا بتوانند با سیستم بازی هماهنگ‌تر و آشناتر شوند. در هر صورت حضور این بازیکنان می‌تواند کمک زیادی به تیم کند که امیدواریم در این بازی هم حضورشان مثمرثمر باشد.
خریدهای خارجی ذوب‌آهن هم ظاهراً خیلی خوب بود چون یک سایت سنگالی در مورد مهاجم خارجی‌تان نوشته بود این بازیکن زمانی بالاتر از بازیکنان نامداری مثل هازارد بود.
 خب ذوب‌آهن وقتی می‌خواهد بازیکن خارجی بگیرد، فیلم‌های زیادی از آن بازیکنان را می‌بیند و طبق آن، نفر مورد نظر را به خدمت می‌گیرند که همین مسأله ثابت کرد نفرات خارجی ذوب‌آهن خوب هستند. الآن هم یک دفاع آخر و یک فوروارد خارجی به تیم ما اضافه شدند که در مورد بازیکن هم‌پست خودم بهتر می‌توانم صحبت کنم. این بازیکن فوروارد خیلی خوبی است که من می‌توانم از تجربه‌اش استفاده کنم. من همیشه سعی کردم از تجربیات بازیکنانی که کنارشان بازی می‌کنم استفاده کنم تا پیشرفت بیشتری داشته باشم.
قبلا گفته بودی با اوساگونا خیلی هماهنگ بودی و همدیگر را خوب پیدا می‌کردید. الآن فکر می‌کنی بتوانی با این فوروارد جدید هم به همان شکل باشی؟
 در صحبت‌هایی که با هم داریم نظرمان یکی است اما باید کنار هم بازی کنیم تا ببینیم وضعیت به چه صورت است. این مسأله هم نیاز دارد که مثلاً با 2 فوروارد بازی کنیم که هنوز این شرایط پیش نیامده.
پیش‌بینی نتیجه بازی همیشه سخت است. فکر می‌کنی بازی با الاتحاد چطور پیش برود؟
 همانطور که گفتید پیش‌بینی بازی خیلی سخت است چون بازی مهمی مقابل تیم خوب و ریشه‌دار الاتحاد عربستان داریم. همین مسأله کار را برای ما سخت می‌کند. من در مورد نتیجه نمی‌توانم چیزی بگویم اما قول می‌دهیم تمام تلاش‌مان را بکنیم تا در این بازی برنده باشیم. به خاطر اینکه ما در این بازی میهمان هستیم که اگر ببریم در بازی برگشت به ما خیلی کمک می‌کند.
پس در این بازی تدافعی کار نمی‌کنید؟
 معلوم نیست چون کادرفنی در مورد آن تصمیم می‌گیرد.
این روزها در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها بحث‌های زیادی به وجود آمد و حتی گفته می‌شود تعویق لیگ و تجهیز ورزشگاه‌ها به همین خاطر است. چه نظری در مورد این مسأله داری؟
 من هم شنیدم که تعویق لیگ به خاطر حضور زنان در ورزشگاه‌ها است که باید بگویم موافق این مسأله هستم و فکر می‌کنم بازیکنان هم موافق هستند چون هر بازیکنی دوست دارد خانواده‌اش به ورزشگاه بیاید و بازی‌هایش را ببیند. من فکر می‌کنم ما فرهنگش را هم داریم که زنان به ورزشگاه بیایند و از نزدیک بازی‌ها را تماشا کنند.
به نظر می‌رسد حضور خانواده‌ها حتی می‌تواند به بازیکنان و مربیان هم انگیزه زیادی بدهد. مثلاً اینکه مادر شما در ورزشگاه حضور داشته باشد و بازی‌تان را ببیند مطمئناً باعث ایجاد انگیزه زیادی در شما می‌شود.
 صددرصد همینطور است و هر بازیکنی دوست دارد خانواده‌اش در ورزشگاه باشد. مادران هم دوست دارند بازی پسرشان را ببینند یا حتی خواهران و همسران بازیکنان. من خیلی وارد این بحث نمی‌شوم چون تصمیم‌گیری در مورد آن با من نیست اما اگر خانواده‌ها به ورزشگاه بیایند فکر می‌کنم یک اتفاق خیلی خوبی خواهد بود.


رمزگشایی از مذاکره استقلال با مطهری
ارسلان مطهری که فصل گذشته روزهای خوبی را در ذوب‌آهن اصفهان سپری کرد، در نقل و انتقالات تابستانی به یکباره بحث حضورش در استقلال مطرح شد. این بازیکن حتی مذاکراتی با مسئولان باشگاه استقلال انجام داد ولی سرانجام به ذوب‌‌آهن برگشت و به کارش در این تیم ادامه داد. ماجرای مذاکره مطهری با استقلال در نوع خودش جالب توجه است چراکه علی خطیر معاون سابق استقلال اعلام کرد این بازیکن در لیست باشگاه نبوده و یکی از اعضای هیأت مدیره به صورت خودسر با او مذاکره کرده. البته خطیر نامی از مطهری نیاورد: «روزی یکی از اعضای هیأت مدیره به من گفت با یک بازیکن صحبت کرده‌ام و شما ۴ میلیارد به این بازیکن بده و قراردادش را ببند. گفتم این بازیکن اینقدر نمی‌ارزد. ایشان اعلام کرد باشگاه ذوب‌آهن به این بازیکن 5/2 تا ۳ میلیارد می‌دهد.» معاون سابق باشگاه استقلال به تماسش با مدیرعامل ذوب‌آهن برای پی بردن به حقیقت اشاره کرد و ادامه داد: «به آقای آذری مدیرعامل ذوب‌آهن زنگ زدم و از او سؤال کردم که گفت نه اینطور نیست. آذری گفت اتفاقاً به من گفته‌اند استقلال 5/2 میلیارد به این بازیکن می‌دهد. گفتم چنین چیزی نیست و این بازیکن در لیست ما نبوده. این بازیکن هم رفت با یک مبلغ پایین قرارداد بست. آقای هیأت مدیره؛ شما چرا باید با بازیکنان صحبت کنی؟ شأن شما این نیست.» باید دید این صحبت‌ها در واکنش به مصاحبه های انتقادی مطهری است یا واقعیت دارد.

 


Page Generated in 0.0058 sec