printlogo


کد خبر: 192031تاریخ: 1398/5/14 00:00
تمرکز روی الهلال، شکایت یا احتمال توافق؟
برانکو: الان وقت حرف زدن درباره پرسپولیس نیست
این تصویر، شنبه‌شب در میهمانی پیش از دیدار با الهلال به ثبت رسیده. دیداری که سه‌شنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و اهمیتش باعث شد منصور بن مشعل مدیر تیم الاهلی این میهمانی را تدارک ببیند. هدف او از این میهمانی که بعد از تمرین شنبه کنار زمین چمن برگزار شد، نزدیک‌تر شدن برانکو و شاگردانش بود و خود منصور بن مشعل هم در صحبتی کوتاه از اهمیت بازی با الهلال برای مرد کروات و دستیارانش گفت. بعد از آن عکس دسته‌جمعی با بازیکنان پرسپولیس و جام‌های قهرمانی‌اش در روز 29 خرداد در ورزشگاه شهید کاظمی، برانکو ایوانکوویچ تا همین سه روز پیش هیچ عکس و پست دیگری را در اینستاگرامش منتشر نکرده بود. او سه روز پیش نخستین عکس خود را از حضورش در تمرین الاهلی منتشر کرد اما تغییرِ مهم‌تر از آن، حذف نام پرسپولیس از صفحه شخصی مرد کروات بود که تا آن روز، در بیوگرافی اینستاگرام او خودنمایی می‌کرد. هر چند به نظر می‌رسد با شاگردان جدیدش هنوز خو نگرفته چرا که برانکو هیچ‌یک از آنها را در اینستاگرام دنبال نکرده و فقط صفحه رسمی الاهلی است که توسط او دنبال می‌شود. حال آنکه پروفسور نه تنها صفحه سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه، علی علیپور، شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا را در اینستاگرامش دارد، بلکه صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس و چند تا از همکارانش در ایران را هم هنوز دنبال می‌کند.

امیر اسدی

 ماجرای پرسپولیس - برانکو کم‌کم فراموش می‌شود. دیگر نه خبری از اختلاف طرفین است و نه انتقادها بابت این جدایی مثل آوار روی سر مدیران باشگاه خراب می‌شود. گابریل کالدرون آمده، کار را دست گرفته و انرژی‌اش را صرف موفقیت در لیگ ایران کرده. در آن‌سو هم برانکو را می‌بینیم که بی‌اعتنا به تمام اتفاق‌های تلخی که در پایان حضورش در ایران رخ داد، به این می‌اندیشد که چگونه الاهلی را به عنوان قهرمانی در لیگ عربستان برساند و البته الهلال را در لیگ قهرمانان آسیا شکست بدهد.
پرسپولیس و برانکو، در این هفته‌های اخیر چند بازی دور یک میز نشستند تا مشکلات را به شکل مسالمت‌آمیز حل کنند. بعد از حضور وکیل برانکو و نماینده باشگاه پرسپولیس در استانبول، طرفین به توافق نزدیک شدند اما در نهایت این ایرانی‌ها بودند که زیر قول و قرار زدند و مدعی شدند حتی یک دلار اضافه هم به مربی کروات و سابق‌شان نمی‌دهند. در این جلسه، برانکو تخفیف‌هایی نیز برای پرسپولیس در نظر گرفت، از جمله فسخ قرارداد سال دوم و همچنین بخشش بخش اعظمی از آپشن‌های فصلی که گذشت اما پرسپولیسی‌ها با او کنار نیامدند و وقتی دیدند برانکو کوتاه آمده، بدون توافق به ایران برگشتند تا کار کروات‌های سابق پرسپولیس به فیفا برسد.
این ماجرا برای حدود 10 تا 12 روز قبل است. بعد از این اتفاق‌ها که منجر به توافق طرفین نشد، برانکو عزم خود را جزم کرد تا شکایتی بنویسد و مطالبات خود را از فیفا بگیرد. در این بین اما رضا صادق، سفیر ایران در کرواسی هم با برانکو تماس گرفت تا راه سازش را باز کند اما ایوانکوویچ تصمیم خود را گرفته بود. شکایت برای رسیدن به حق و حقوق فصل قبل‌اش.
برانکو به سفیر ایران در کرواسی گفته که اگر دوباره مذاکره کنیم، ماجرا لوث می‌شود و به همین دلیل مسیر شکایت را باز گذاشته و 3، 4 روز قبل آن را تنظیم کرده. شکایتی که شامل برانکو و تمام دستیاران خارجی‌اش می‌شود. از پانادیچ گرفته تا زلاتکو که همه نسبت به بی‌پاسخ گذاشتن نامه‌های‌شان توسط باشگاه پرسپولیس شاکی‌اند و ناراحت و بهترین و کوتاه‌ترین راه برای دریافت مطالبات‌شان را طرح شکایت به فیفا می‌دانند.
برانکو ایوانکوویچ اما بعد از انجام چند مصاحبه توفانی، فعلاً سکوت کرده و تمرکزش را روی بازی روز سه‌شنبه مقابل الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گذاشته. بازی مقابل غول عربستانی که یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های آسیا نیز محسوب می‌شود. شاید همین موضوع هم باعث شده تا تماس ما با برانکو برای انجام مصاحبه، تنها به چند جمله از سوی او ختم شود. برانکو به ایران‌ورزشی گفت: «از من هیچ سوالی درباره پرسپولیس نپرسید. من خیلی وقت است از ایران رفته‌ام و متأسفانه الآن وقتش نیست حرفی بزنم و صحبتی انجام بدهم چون تمرکزم را روی موفقیت مقابل الهلال گذاشته‌ام.»
این ماجرای تمرکز برانکو، در آستانه بازی‌های حساس تیمش موضوع تازه‌ای نیست. حدود یک سال قبل، وقتی برای انجام مصاحبه با چوک- دستیار سابق برانکو – به هتل المپیک رفتیم، او همراه دستیارش کنار ما نشست، صحبت‌هایش را شنید اما وقتی از او خواستیم خودش هم حرف بزند در پاسخ گفت: «بازی با سایپا نزدیک است و من عادت ندارم قبل از بازی‌های حساس مصاحبه کنم. مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ بدهد.»
الآن هم آن ماجرا تکرار شده و برانکو در آستانه یکی از حساس‌ترین بازی‌های الاهلی در این فصل قصد ندارد تمرکز خود را روی صحبت درباره شکایت از پرسپولیس یا اختلاف‌های گذشته بگذارد.
 او اگر حرفی هم بزند و البته نتیجه نگیرد، باید به مدیران الاهلی هم جواب بدهد که چرا در آستانه این بازی حساس، دوباره درباره پرسپولیس حرف زده و تمرکزش به هم ریخته. برانکو اما مثل یک مربی حرفه‌ای رفتار می‌کند و البته شاید هم در پشت‌پرده خبرهایی هست. اخباری مثل فشار سفیر ایران در کرواسی و تلاش دوباره برای توافق با پرسپولیس، بدون شکایت به فیفا و از راه مسالمت‌آمیز.

 


Page Generated in 0.0056 sec