printlogo


کد خبر: 192030تاریخ: 1398/5/14 00:00
خوشحالی ویلموتس از لغو بازی با بنگلادش ژاپن حریف بهتری است


همین چند وقت پیش بود که سرمربی ۳۹ ساله و انگلیسی تیم‌ملی بنگلادش از لغو بازی با ایران ابراز خوشحالی کرد. جیم دی در این رابطه گفته بود: «خوشحالم که در این مقطع با ایران روبه‌رو نمی‌شویم. آنها بهترین تیم آسیا و یکی از ۲۰ تیم برتر رنکینگ فیفا محسوب می‌شوند و روبه‌رو شدن با چنین تیم قدرتمندی آن هم برای بنگلادش که در رده ۱۸۳ جهان قرار دارد، مسلماً تدارک مناسبی نبود. برای همین خوشحالم که با چنین چالشی روبه‌رو نشدم.»
اما آیا لغو این بازی برای سرمربی تیم‌ملی ایران هم رضایت‌بخش بوده؟ از قرار معلوم، مارک ویلموتس هم راضی است از بازی نکردن با بنگلادش و دلیلش هم خیلی نزدیک است به آنچه رضایت سرمربی این تیم را جلب کرده بود. ویلموتس هم مثل جیم دی با تفاوت‌های ایران و بنگلادش آشناست و عقیده‌اش این بود که این بازی کمکی به تیم‌ملی در مسیر آماده‌سازی‌اش نمی‌کرد. به همین دلیل از سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال خواسته که یک بازی با تیم‌ملی ژاپن را برای ملی‌پوشان ایران فراهم کند.
تیم‌ملی در هفته اول دور مقدماتی جام جهانی 2022 استراحت دارد و در هفته دوم باید در خانه هنگ‌کنگ به میدان برود. سرمربی بلژیکی تیم‌ملی فاصله بین این بازی و بازی سوم را بهترین زمان برای برگزاری بازی دوستانه با ژاپن می‌داند و احتمالاً اگر همه چیز خوب پیش برود، ملی‌پوشان کشورمان بعد از بازی با هنگ‌کنگ راهی ژاپن می‌شوند تا با تیم‌ملی این کشور یک بازی دوستانه انجام بدهند.
مارک ویلموتس در صحبت‌ با مدیران فدراسیون از بازی با تیم‌های قوی آسیا استقبال کرده و گفته اصرارش برای انجام و تکرار بازی با چنین تیم‌هایی ترس احتمالی را از وجود ملی‌پوشان دور می‌کند. گذشته از این، بازی با ژاپن بهانه خوبی است برای تیم‌ملی ایران که انتقام شکست سه بر صفر در جام ملت‌های آسیا را از چشم بادامی‌ها بگیرد.


Page Generated in 0.0048 sec