printlogo


کد خبر: 192029تاریخ: 1398/5/14 00:00
تکرار داستان همیشگی بدهکارها حق ثبت ندارند


اگر حرفِ سازمان لیگ حرف بود، امروز هیچ بدهکاری را در لیگ برتر نمی‌دیدیم. حال آنکه تقریباً تمام باشگاه‌های لیگ برتری بدهکارند و قانون هر ساله سازمان لیگ و فدراسیون مبنی بر منع ثبت قراردادها هم تأثیر مثبتی روی آنها نداشته است.
چند سالی هست که در ابتدای هر فصل فوتبالی ممنوعیت ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان باشگاه‌های بدهکار را اعلام می‌کنند و سر آخر برای اینکه لیگ برتر تعطیل نشود، با تبصره‌های مختلف یکی یکی بدهکارها را می‌بخشند و فصل بعد دوباره روز از نو روزی از نو.
جالب اینکه تا پیش از این هیچ حرفی درباره باشگاه‌های بدهکار و قوانین تازه سازمان لیگ برای آنها نمی‌شنیدیم اما همین که قرعه‌کشی لیگ برتر برای روز سه‌شنبه (فردا) قطعی شد، سازمان لیگ دوباره یاد بدهکارها افتاد و تهدیدشان کرد. همان تهدید همیشگی که «حق ثبت ندارند.»
در واقع بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، باشگاه‌های لیگ برتری تنها در صورتی می‌توانند قرارداد بازیکنان و مربیان خود را ثبت کنند که تمامی بدهی‌هایشان را تسویه کرده باشند.
گویا فدراسیون فوتبال نامه‌ای به هیأت‌های فوتبال در استان‌های مختلف فرستاده و به آنها اعلام کرده که حق ثبت قراردادهای باشگاه‌های بدهکار را ندارند. در این نامه که روز سوم تیرماه با امضای ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به هیأت‌ها فرستاده شده، چنین نوشته‌اند: «با توجه به شروع فصل نقل و انتقالات و با عنایت به تراکم دیون معوقه باشگاه‌های نامبرده در این نامه و نظر به ضرورت تعیین تکلیف بدهی‌های مزبور و جلوگیری از تضییع حقوق طلبکاران که تأخیر بیش از این قطعاً موجب افزایش خسارت وارده به آنان خواهد بود و با توجه به تکلیف فدراسیون فوتبال در اجرای آرای صادره از کمیته‌های این فدراسیون، مقتضی است مقرر نمایید در اجرای بند1 و بند 5 ماده 13 آئین‌نامه نقل و انتقالات، از ثبت هر گونه قرارداد ناظر بر استخدام بازیکن و اعضای کادر‌فنی یا کادر پزشکی و صدور هر گونه مجوز در ارتباط با ثبت موارد یادشده، تا تسویه کامل دیون باشگاه و اعلام و گواهی مراتب توسط کمیته تعیین وضعیت بازیکنان مطلقاً خودداری نمایید. بدیهی است مسئولیت رعایت و اجرای کامل و بدون قید و شرط مفاد این نامه به عهده مسئولین محترم سازمان لیگ خواهد بود.» با این اوصاف باید ببینیم لیگ برتر که امسال به خاطر برخی موانع هنوز معلوم نیست کی شروع می‌شود، چالش ممانعت از ثبت قراردادهای باشگاه‌های بدهکار را چطور پشت سر می‌گذارد و این بار با چه تبصره‌ای این قانون تازه را زیر پا می‌گذارد.
 


Page Generated in 0.0034 sec