printlogo


کد خبر: 192017تاریخ: 1398/5/14 00:00
خبر کوتاه

قایقرانی قهرمانی جوانان و زیر 23 سال جهان
پایان کار ایرانی‌ها بدون مدال


ملی‌پوش قایقرانی ایران از رسیدن به فینال کایاک ۵۰۰ متر قهرمانی جوانان جهان بازماند و پرونده رقابت نمایندگان ایران در این مسابقات بسته شد.در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام جوانان و زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، مرحله نیمه‌نهایی کایاک تک نفره ۵۰۰ متر جوانان برگزار شد اما نماینده ایران موفق به صعود به فینال نشد. مهرشاد شریفی در گروه خود با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۶۸۹ هزارم ثانیه نفر آخر و نهم شد و از رسیدن به فینال بازماند. به این ترتیب کار نمایندگان ایران در این مسابقات به پایان رسید و ایران مدالی کسب نکرد. امید ایران برای مدال محمد‌نبی رضایی بود که او هم در کانوی ۱۰۰۰ متر زیر ۲۳ سال تا فینال A پیش رفت و در نهایت ششم جهان شد. این مسابقات به میزبانی رومانی برگزار شد.


واکنش نبی‌رضایی به مدال نگرفتن در رومانی:
هدفم سهمیه المپیک است


محمد نبی رضایی قایقران جوان ماده کانوی آب‌های آرام در مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر ۲۳ سال در رده ششم قرار گرفت؛ در حالی ‌که حداقل مدال برنز برای او پیش بینی می‌شد.رضایی درباره عملکردش در رقابت‌های قهرمانی جهان می‌گوید: «می‌توانستم بهتر از این باشم. البته من در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان با آمادگی کامل شرکت نکردم و شاید هشتاد درصد آمادگی داشتم. هدف اصلی من رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک مجارستان است.»
او با بیان اینکه ۲۰ سال سن دارد و سه سال آینده نیز می‌تواند در مسابقات رده سنی زیر ۲۳ سال شرکت کند، توضیحاتش را ادامه می‌دهد: «ان‌شاءالله در رقابت‌های سال آینده قهرمانی جهان صد درصد مدال می‌گیرم.»
رضایی با اشاره به اینکه بعد از این رقابت‌ها راهی مسابقات جهانی مجارستان می‌شود، ادامه می‌دهد: «در ترکیب تیم برای مسافت هزار متر کانو که ماده‌ای المپیکی است، قرار گرفته‌ام و تمام قدرتم را برای حضور در این ماده گذاشته‌ام.»
مسابقات جهانی آب‌های آرام به منظور کسب سهمیه المپیک -که مورد نظر محمد نبی رضایی- است، از اواخر مرداد ماه در مجارستان آغاز می‌‌شود.


قهرمانی اسکواش ایران در مسابقات غرب آسیا

تیم ملی اسکواش ایران با برتری مقابل قطر توانست عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا را کسب کند. تیم بزرگسالان ایران در آخرین دیدار دور تیمی مسابقات غرب آسیا در گرگان توانست با نتیجه دو بر یک مقابل تیم پر قدرت قطر به پیروزی دست پیدا کند و قهرمانی سومین دوره مسابقات غرب آسیا در گرگان را از آن خود کند. تیم قطر مقام دوم و تیم کویت نیز مقام سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کردند.
نتایج دیدارهای انفرادی:
علیرضا شاملی 3 - ازلان امجد یک
سجاد زارعیان صفر - عمار تمیمی 3
سمیع‌الله قاصدآبادی 2 - حمدالامیری یک

 


Page Generated in 0.0048 sec