printlogo


کد خبر: 192013تاریخ: 1398/5/14 00:00
سکوی نخست برای فرنگی‌کاران نوجوان در صوفیه
درخشش در غیاب آقای مدیر



مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان شب گذشته در حالی به میزبانی شهر صوفیه پیگیری شد که تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با هدایت فرشاد علیزاده در همان 5 وزن نخست بار خود را برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی بست. با توجه به کسب ۲ مدال طلا در ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان و شانس رسیدن به ۲ طلا و ۳ برنز در ۵ وزن دوم، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران خیلی زودتر از پایان مسابقات، به‌عنوان بخت نخست ایستادن بر سکوی نخست رقابت‌های جهانی بلغارستان خودش را مطرح کرد.
در 5 وزن نخست تیم ایران شانس کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز را داشت که امیررضا ده بزرگی در وزن ۴۸ کیلوگرم و شاهرخ میکائیلی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستادند و رضایی و ارقش در ۶۵ و ۸۰ کیلوگرم نیز به‌عنوانی بهتر از پنجمی نرسیدند.
با این وجود شاگردان فرشاد علیزاده در پایان روز نخست در مجموع ۷۰ امتیاز را کسب کردند و در صدر ایستادند و ارمنستان و آذربایجان نیز با ۵۴ و ۵۳ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. غیبت روسیه در بین تیم‌های اول تا سوم این مسابقات در پنج وزن اول از نکات مهم بود.
تیم کشتی فرنگی ایران در ۵ وزن دوم هم با برگزاری مسابقات مقدماتی توانست شانس رسیدن به 5 مدال در 5 وزن را برای خود حفظ کند و گام بلندی را برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی برای خود رقم بزند. در 5 وزن دوم تیم ایران شانس کسب ۲ مدال طلا و ۳ برنز را داشت. سعید اسماعیلی در ۵۱ و رضا ساکی در وزن ۷۱ کیلوگرم راهی فینال شدند و مهدی احدی زناب و دانیال سهرابی نیز در اوزان ۴۵ و ۶۰ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی برای رسیدن به مدال برنز به روی تشک رفتند. همچنین سعید کریمی‌زاده در وزن ۹۲ کیلوگرم در گروه بازنده‌ها حضور داشت و این شانس برای او فراهم بود تا او هم به مدال برسد اما در این بین برای تیم ایران فقط یک مدال مهم بود و آن ‌هم مدال طلای وزن 51 کیلوگرم بود. جایی ‌که سعید اسماعیلی باید به مصاف المیر علی‌اف از آذربایجان برود. برتری اسماعیلی در این مسابقه یعنی قهرمانی تیم ایران برای دومین سال پیاپی. جدول مسابقات در روز دوم به نحوی پیش رفت که رقابت برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی بین ایران و آذربایجان بود و روسیه به همراه ارمنستان برای رسیدن به جایگاه سوم تلاش می‌کردند.
کسب این عنوان مهم آن‌ هم در شرایطی که این تیم در شرایط سختی خودش را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کرد از نکات بسیار مهمی است. این تیم در روزهای ابتدایی شروع تمریناتش محل مناسبی برای برگزاری اردو نداشت و بعد هم که حسن بابک به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی که اعتقاد داشت تجربیات و تلاش او باعث قهرمانی این تیم می‌شود، با ترک اردوهای تیم ملی این تیم را تنها گذاشت اما نتایج نشان داد که فرشاد علیزاده به خوبی به بلوغ مربیگری رسیده است و می‌تواند از عهده کار خودش بربیاید.
حسن بابک به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی هنوز توضیح نداده که چرا از این تیم در آخرین لحظات جدا شده است اما بهتر بود او حداقل تا پایان مسابقات جهانی به مسئولیت خود ادامه می‌داد و بعد تیم را ترک می‌کرد. نتایج این مسابقات نشان داد که باید به مربیان جوان اعتماد کرد و از بازگشت به سمت افرادی‌که سال‌هاست به دلیل روابط دوستانه در رده‌های مختلف تیم ملی کشتی فرنگی همکاری می‌کنند، جلوگیری کرد. حالا میدان برای جوانان است و باید به آنها اعتماد کرد.


Page Generated in 0.0046 sec