printlogo


کد خبر: 191977تاریخ: 1398/5/14 00:00
رابطه تیره زیدان با بیل؛ مورینیو در پشت پرده منتظر است
جنــگ سـرد

پیت جنسن


آخرین‌باری که گرت بیل با زین‌الدین زیدان گفت‌وگو داشت، اواسط اردیبهشت بود که هنوز سه بازی از فصل قبل مانده بود. بیل به دفتر زیدان در زمین تمرین والده بباس فراخوانده شد و به او گفته شد جایی در برنامه‌های مربی ندارد. چیز جدیدی نبود و این بازیکن از رابطه نداشته‌اش با مربی که بیش از یک سال سابقه داشت، خیلی خوب این را می‌دانست، اما آنچه شگفت‌آور بود اینکه زیدان به بیل گفت دیگر از او استفاده نمی‌کند. چند روز بعد زیدان حرفش را عملی کرد و برای بازی با ویارئال، بیل را روی نیمکت هم جا نداد. در آخرین بازی خارج از خانه هم این داستان تکرار شد و برای اینکه گفتارش تثبیت شود، در آخرین بازی خانگی بیل 90 دقیقه روی نیمکت بود و حتی اجازه گرم کردن هم به‌دست نیاورد.
با وجود ناخرسندی زیدان، بیل در اواخر تیر هنوز عضو باشگاه بود که رئال نخستین بازی دوستانه تابستانش را مقابل بایرن‌مونیخ انجام داد و مربی همان داستان را تکرار کرد، بیل را روی نیمکت نشاند و به او بازی نداد. از بیل که حرکت بعدی زیدان را حدس می‌زد، خواسته شد حتی لباسش را عوض نکند و به صندلی‌اش در میان تماشاگران برود. زیدان در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت اگر بیل بتواند ظرف 24 ساعت بعدی تیم را ترک کند، برای همه بهتر است. جاناتان بارنت، مدیر برنامه‌های بیل این اظهارات زیدان را بی‌آبرویی و خفت‌بار توصیف کرد.
ماجرا دیگر صرف بیرون ماندن از ترکیب اصلی و ذخیره تیم نبود، مثل این بود که باشگاه می‌خواهد در برابر یک دردسرساز بی‌خاصیت قدرت‌نمایی کند که هیچ کار مثبتی برای تیم نکرده جز آن 13 جامی که برده است.
دوستان نزدیک بیل و نمایندگان او بیش از همه از رفتار و نگرش زیدان نسبت به او شگفت‌زده شده‌اند. آنها تأکید دارند حتی یک اتفاق مهم و قابل توجه در رابطه میان این دو به‌وجود نیامده و فقط رابطه بازیکن و مربی به‌شدت یخ زده است. روی این درگیری در اسپانیا نام جنگ سرد گذاشته‌اند.
طرفداران بیل می‌گویند زیدان در اکتبر 2016 (حدود سه سال پیش) که باشگاه قرارداد بیل را تا سال 2022 تمدید کرد، مربی تیم بود برای همین مبهوت هستند که زیدان چطور حاضر است بدون بیل ببازد اما با بیل نبرد. فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه هرگز به اندازه مربی‌اش برای رفتن بیل لحظه‌شماری نمی‌کند. همین که انتقال بیل به چین در آخرین لحظه منتفی شد، کوچک‌ترین نتیجه‌ای است که بال ولزی می‌تواند بگیرد.
این انتقال که بیل را از فهرست دستمزدبگیران رئال‌مادرید خارج می‌کرد، اما هیچ حق نقل‌و‌انتقالی به این باشگاه تعلق نمی‌گرفت، توسط پرس رد نشد و او خودش توافق ضمنی‌اش را اعلام کرده بود. او شرایط را پذیرفته بود اما در آخرین لحظه نظرش عوض شد.
آیا باشگاه می‌خواست به بیل بلوف بزند؟ با این امید که او واقعاً نمی‌خواهد به آسیا برود در حالی که تنها 30سال دارد یا می‌خواستند به او نشان دهند چقدر مایل به رفتنش هستند تا مجبور شود بخشی از دستمزدش را نگیرد و در عوض به‌عنوان حق انتقال مبلغ قابل توجهی گیر باشگاه بیاید.
اگر برنامه این بود، به‌شدت شکست خوردند چون بیل از این انتقال استقبال کرد و حتی پذیرفت از تصویرش به‌عنوان نماد سوپرلیگ چین استفاده کنند. او آماده یک مبارزه کاملاً متفاوت بود اما مادرید یا حداقل پرس حاضر نبود یک سرمایه باارزش را مفت از دست بدهد.
حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ بیل مثل همه در رئال آینده‌ای مبهم دارد. هفته پیش با یکی از مدیران برنامه‌های او پیامکی رد و بدل کردم تا تأیید داستانی که در اسپانیا مطرح شده بود را بگیرم، اینکه همان موقع که رئال‌مادرید در جام آئودی در مونیخ برابر تاتنهام شکست خورده، او در حال بازی گلف بوده.
جواب این بود که بله، چون می‌خواسته ذهنش را آرام کند. سؤال بعدی این بود که استراتژی بعدی چیست؟ و پاسخ داد که با کمترین تعداد ضربه به هدف خود برسد و توپ به حفره برود؛ چیزی مثل شوخ طبعی در زمان ناامیدی از نقل‌و‌انتقالات.
در عین حال بیل باور دارد باید در ترکیب اصلی قرار بگیرد و زیدان یا باید از موقعیتش عقب‌نشینی کند یا اینکه جایگاهش به‌عنوان مربی در مخاطره است.
تیم در پنج بازی پیش‌فصل 16گل خورده و تنها یک مسابقه را در وقت عادی برده است. تیم را متهم می‌کنند از پنج ماه قبل که زیدان دوباره به نیمکتش برگشته، از هیچ جنبه‌ای پیشرفت نکرده است.
پرس در اواسط فصل گذشته به بازگرداندن ژوزه مورینیو به تیمش فکر کرد، قبل از اینکه دوباره به زیدان رو بیاورد.
پرس یک جای خوب برای مورینیو نگه داشته و اگرچه هیچ تماسی با او گرفته نشده اما حرف‌های هفته پیش مربی پرتغالی مبنی بر اینکه دوست ندارد بیکار باشد و بعد از سال‌ها برای نخستین‌بار تابستان با تیمی کار نمی‌کند، نشان می‌دهد هنوز آماده یک چالش جدید و مربیگری در یک تیم ملی نیست. اگر رئال‌مادرید پل پوگبا را بخرد، رأی اعتماد بزرگی به زیدان داده است اما اگر هدف اول مربی فرانسوی در فصل نقل‌و‌انتقالات به سانتیاگو برنابئو نیاید و خواسته او که از زمان بازگشت به رئال مطرح کرده، تأمین نشود، این حس وجود دارد که هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.
منبع: دیلی‌میل


 


Page Generated in 0.0062 sec