printlogo


کد خبر: 189669تاریخ: 1398/4/13 00:00
نقل و انتقالات استقلال: 9 خروجی، 4 بلاتکلیف

کمبود ستاره در استقلال لیگ نوزدهم بسیار مشهود است. به جز وریا و حسینی دیگر بازیکنان آنچنان شاخصی را در ترکیب استقلال کنونی نمی‌بینیم. استقلال به مردانی کارآمد‌تر نیاز دارد. بازیکنانی که بتوانند وزن تیمی را بالا ببرند و بدل به مردانی تاثیرگذار شوند.
 این توقع در شرایطی که تمام انگیزه باشگاه استقلال روی پرداخت حقوق پروپژیچ متمرکز شده شاید بتواند تلنگری جدی به تصمیم‌گیران باشگاه باشد تا به موازات پیگیری آن پرونده چند صد هزار دلاری حواس‌شان به تمدید قرارداد بازیکنان تاثیرگذار هم باشد.
***
اگر استقلال با همین بازیکنانی که اکنون در تمرینات حضور دارند وارد لیگ نوزدهم شود، بدون شک یکی از کم‌ستاره‌ترین تیم‌های تاریخ این باشگاه را روانه لیگ برتر کرده است.
 به جز وریا غفوری و سیدحسین حسینی دیگر بازیکنانی که اکنون در تمرینات حضور دارند از عیار کافی برخوردار نیستند. البته بسیاری از این ظرفیت بهره‌مندند که در لیگ نوزدهم بدل به بازیکنانی تاثیرگذار شوند و بتوانند نام خود را در تاریخ این باشگاه جاودانه کنند اما سابقه نشان می‌دهد که اصولا این سیر نیازمند طی زمانی در حدود 5 سال است و حتی بوده‌اند بازیکنانی که این سیر را هم طی کرده اما به مردانی ماندگار در تاریخ این باشگاه بدل نشده‌اند.
 اصولا ماندگاری در تیم استقلال بسیار دشوار است و بسیاری بوده‌اند که همچون سیاهی لشگر به استقلال آمده‌اند و بعد از چند صباحی بازی در ترکیب از این تیم جدا شده‌اند.
شاید اگر مدیران باشگاه استقلال تکلیف 4 بازیکنی که مشخص نیست فصل بعد در این تیم باشند یا نه را مشخص کنند و آنها را در تیم نگه دارند، بتوان گفت که استقلال از داشتن ستاره‌های فوتبال بی‌بهره نیست و تیم پروزنی را روانه رقابت‌های لیگ برتر کرده است. اکنون تکلیف روزبه چشمی، علی کریمی، آیاندا پاتوسی و طارق همام در استقلال روشن نیست و مدیران این باشگاه تمام عزم خود را جزم کرده‌اند تا بودجه‌ای که در اختیار دارند برای جلب رضایت پروپژیچ هزینه کنند تا از محرومیت در نقل و انتقالات آتی مصون بمانند.
وضعیت استقلال به حدی بغرنج است که اگر بدهی مربوط به پروپژیچ پرداخت نشود، این باشگاه قادر به تمدید قرارداد بازیکنان خارجی‌اش نخواهد بود و پاتوسی و طارق همام را از دست خواهد داد. کامران منزوی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز به این موضوع مهم اشاره کرده تا وضعیت خطرناک استقلال در آستانه شروع لیگ نوزدهم کاملا احساس شود. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و پیامد آن منتفی شدن حضور بازیکنان خارجی صدمات بسیاری به استقلال وارد خواهد کرد و این تیم را با بنیه کمتری در قیاس با دیگر تیم‌ها روانه لیگ نوزدهم خواهد ساخت.
 استقلال در سال‌های اخیر بازیکنان خارجی قابل توجهی در اختیار داشته که در مقاطعی از فصل به این تیم کمک کرده‌اند و چنانچه با پاتوسی و همام دوباره توافق شود، قطعا این بازیکنان نیز در مسیر بازیکنان تاثیرگذار لیگ‌های گذشته قرار خواهند گرفت و وزن استقلال در بخش بازیکنان نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت؛ استقلالی که پیش از شروع لیگ 9 بازیکن خود را به دلایل گوناگون از دست داده است.
مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، امید نورافکن، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر، گادوین منشا، اسماعیل گونسالوس و اللهیار صیادمنش مردانی بوده‌اند که از استقلال رفته‌اند و در ازای آنها بازیکنانی همچون دشتی، ریگی، باقری، یزدانی و بلبلی به خدمت گرفته شده‌اند که از میان بازیکنان تازه‌وارد تنها سیاوش یزدانی است که بازیکن شناخته‌شده‌تری به حساب می‌آید و دیگر بازیکنان یا به شدت جوانند و یا اینکه نخستین سال‌های حضور خود در لیگ حرفه‌ای را تجربه می‌کنند و بعید است که خیلی زود در استقلال به مردانی تاثیرگذار بدل شوند.
مسوولان باشگاه استقلال اما برای بالا بردن عیار این تیم نیاز نیست دست خود را به سوی بازیکنان دیگر تیم‌ها دراز کنند.
حفظ همین چهار بازیکنی که وضعیت‌شان با استقلال نامعلوم است می‌تواند خیال استراماچونی را راحت کند و موج مثبتی را در تیم به وجود آورد. بدون شک اگر سران باشگاه استقلال قرارداد پاتوسی، همام، چشمی و علی کریمی را تمدید کنند کفه ترازو به سمت این تیم سنگینی خواهد کرد و استقلال جانی تازه خواهد گرفت.
جوانی بیش از حد و حضور بازیکنانی که فصل پیش امتحان خود را پس داده‌اند در تیم فصل آتی سبب نگرانی‌هایی شده است و هیچ تضمینی نیست که استراماچونی بتواند از روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی مردان گلزنی بسازد یا داریوش شجاعیان را بدل به بازیکنی در خدمت تیم کند.
 ساختن تازه‌واره‌های فصل جاری نیز نیازمند طی زمان است اما آنچه استقلال را در مسیر درست‌تری قرار می‌دهد، این است که تکلیف 4 بازیکنی که هنوز با این باشگاه قرارداد تمدید نکرده‌اند را روشن کند تا بیش از این زمان از کف نرود.

 


Page Generated in 0.0058 sec