printlogo


کد خبر: 189647تاریخ: 1398/4/13 00:00
سوژه
180 هزار دلار پرسپولیس گم شد!

مهمتر از حضور گابریل کالدرون و نقل و انتقالات پرسپولیس، گم شدن 180 هزار دلار از پاداش 2 میلیون دلاری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باشگاه است. اتفاقی که فارس از آن پرده برداشته و ماجرا را این‌طور نقل کرده است: «از آنجا که به‌خاطر حضور میهمانان ویژه در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار بود مراسم خاصی در تهران برگزار شود، فردی به نام (م-ف) طی قراردادی با باشگاه پرسپولیس در تاریخ 15 آبان سال 97 مسوولیت پشتیبانی و تدارک بازی فینال را بر عهده می‌گیرد.
قرارداد اولیه برای انجام مراسم و پشتیبانی آن بازی 220 هزار دلار بود که پس از رایزنی‌های مختلف در نهایت طرفین روی مبلغ 180 هزار دلار به توافق رسیدند. با احتساب قیمت آن روزهای دلار که 15 هزار و 500 تومان بود، با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که ارزش ریالی این قرارداد رقمی بیش از 27 میلیارد ریال معادل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان می‌شود.
مراسمی که از سوی این فرد برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در‌‌نظر گرفته شد، اقداماتی نظیر نورافشانی در ورزشگاه، کشیدن کاور روی چمن، اجرای کنسرت موسیقی زنده و پذیرایی از میهمانان ویژه بود. جالب اینجاست که تمامی این اقدامات با رقمی حدود 800 میلیون تومان انجام شد و مشخص نیست مابقی مبلغی که برای انجام این مراسم از باشگاه پرسپولیس دریافت شده کجا هزینه شده است. اینکه برای این بازی و تدارکات آن قرارداد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی بسته می‌شود اما کلا ۸۰۰ میلیون تومان در این بین هزینه شده خودش بزرگترین ابهام است.
از طرف دیگر شرکت پیکو که متعلق به کشور قطر است به دلیل قراردادی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد بیش از ۸۰ درصد کارهای تشریفاتی این بازی را انجام داده و قرار بود (م-ف) بعد از امضای قرارداد با باشگاه پرسپولیس بخش کوچکی از اقدامات را انجام دهد و معلوم نیست چرا چنین قرارداد سنگینی با او بسته شده. از طرفی هزینه صرف‌شده بسیار کمتر از آن قرارداد 180 هزار دلاری است و تکلیف باقی پول، نامشخص. حدود یک‌چهارم از قرارداد منعقد شده هزینه مراسم فینال شده اما وضعیت سه‌چهارم رقم قرارداد مشخص نیست.
حال آنکه ایرج عرب مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت حمیدرضا گرشاسبی و در بحبوحه برگزاری بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، رییس ستاد برگزاری این بازی بود و باید در مورد آن 180 هزار دلار گم‌شده شفاف‌سازی کند.»


Page Generated in 0.0052 sec