printlogo


کد خبر: 189619تاریخ: 1398/4/13 00:00
خبرکوتاه



اعلام شعار تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی ۲۰۱۹
«برای ایران، برای بسکتبال»
دومین جلسه شورای راهبردی رسانه‌ای تیم ملی بسکتبال ایران روز گذشته در محل فدراسیون بسکتبال برگزار شد که در پایان، شعار تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین مشخص شد.
بر اساس مصوبات جلسه گذشته این شورا و با نظر اعضا، شعار «برای ایران، برای بسکتبال» به‌عنوان شعار تیم ملی بسکتبال مردان ایران در جام‌جهانی چین ۲۰۱۹ انتخاب شد.
این جلسه با حضور رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال، مسعود عماری دبیر، قاسمی سرپرست تیم ملی و مدیر روابط عمومی وزارت ورزش برگزار شد.
 
مستندی درباره‌ «آیدین نیکخواه»
در تدارک اکران گروه «هنر و تجربه»
مستند «آیدین» با محوریت آیدین نیکخواه بهرامی (بازیکن فقید تیم ملی بسکتبال ایران) بزودی در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آید.
اشکان مهریار کارگردان مستند آیدین گفت: «این اثر اولین فیلمی است که درباره زندگی یک بسکتبالیست در ایران ساخته شده است. ساخت این مستند دو سال طول کشیده و در آن داستان زندگی آیدین نیکخواه بهرامی، کاپیتان فقید تیم ملی بسکتبال روایت شده است. در این فیلم هم‌تیمی‌های آیدین نیکخواه بهرامی، مربیان و خانواده‌اش، درباره او صحبت کرده‌اند.»
طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، این مستند در ماه‌های آینده در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.
آیدین نیکخواه بهرامی به عنوان کاپیتان تیم ملی بسکتبال نقش مهمی در صعود این تیم به عنوان اولین تیم صعود کننده ورزش گروهی از کشورمان به رقابت‌های المپیک در سال ۲۰۰۸ داشت. این بازیکن تیم ملی چندی پیش از حضور در رقابت‌های المپیک در ۷ دی ۱۳۸۶ در سانحه دلخراش رانندگی در جاده چالوس درگذشت.
مستند «آیدین» روز جمعه ۱۴ تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان، ورزشکاران، مدیران و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ایران مال ساعت ۱۹ نمایش داده خواهد شد.

بانوان چوگان‌باز در جام شیرین به میدان می‌روند
پنجمین دوره رقابت‌های چوگان، با عنوان جام شیرین برگزار می‌شود. رقابت‌های چوگان جام شیرین در بخش بانوان روز جمعه 21 تیر به همت هیات استان تهران و با همکاری فدراسیون، در محل باشگاه چوگان و سوارکاری قصر فیروزه (شهدا) برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات پیش بینی شده که حداقل شش تیم حضور داشته باشند. فدراسیون چوگان هفته گذشته هم مسابقات الو کاپ را در همین محل برگزار کرد که مورد توجه سفرای کشورهای خارجی هم قرار گرفته بود.
 
 هشتمی نماینده ایران در کاپ جهانی دوچرخه سواری ترکیه
فراز شکری کاپیتان تیم ملی کوهستان کشورمان که در مسابقات کاپ کلاس یک جهانی ترکیه شرکت کرده بود، به مقام هشتم دست یافت. در این مسابقه که در شهر استانبول برگزار شد ۴۵رکابزن حضور داشتند که ۷رکابزن از آسیا در آن رکاب زدند و نماینده کشورمان که یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک به حساب می‌آید، توانست بالاتر از نمایندگان ژاپن در رتبه هشتم قرار بگیرد. در این رقابت که در راستای کسب امتیاز ورودی المپیک بود، دو نماینده کشور اتریش اول و دوم شدند و رکابزن ترکیه‌ای به مقام سوم رسید. فراز شکری از این مسابقه ۱۴ امتیاز رنکینگ جهانی را کسب کرد.
 


Page Generated in 0.0058 sec