printlogo


کد خبر: 189618تاریخ: 1398/4/13 00:00
نورسلطان میزبان آینده‌سازان




رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 13 تا 16 تیرماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران که عنوان قهرمانی جهان را در سال‌های اخیر یدک می‌کشند به‌عنوان مدعیان جدی قهرمانی در این رقابت‌ها به میدان می‌روند. نورسلطان پایتخت کشور قزاقستان است که قرار است دو ماه دیگر میزبان مسابقات جهانی کشتی باشد به همین دلیل برگزاری این مسابقات برای مسوولان ورزش قزاقستان حکم پیش‌درآمد برای مسابقات بزرگسالان دارد.
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در حالی در این مسابقات به میدان می‌رود که هدایت این تیم بر عهده فرشاد علیزاده است. در کنار علیزاده البته حسن بابک هم حضور دارد که نقش مدیر فنی تیم‌های پایه را ایفا می‌کند. حسن بابک در سال‌های اخیر حداقل سالی 4بار همراه تیم‌های نوجوانان و جوانان به مسافرت خارج از کشور رفته و در تمامی این سفرها نقش مدیر فنی را بر عهده داشته است. مشخص نیست آیا واقعا کاری که بابک در این سفرها انجام می‌دهد را بقیه مربیان نمی‌توانند انجام بدهد که این همه به حضور او در تیم نوجوانان و جوانان اصرار وجود دارد؟ او در این سال‌های اخیر هرگز حاضر نشده حتی قید یکی از این سفرها را بزند تا شاید به‌جای او فرد دیگری در کنار تیم قرار بگیرد و اندکی تجربه کسب کند. البته حسن بابک شاید در کسب برخی قهرمانی‌ها نقش مهمی داشته اما واقعیت این است که کشتی فرنگی سال‌ها است نام او را در کنار خودش می‌بیند و باید سعی کرد به مربیان جدید و جوانی میدان داد که بتوانند تیم را هدایت کنند.
در کنار تیم ملی کشتی فرنگی، تیم آزاد هم در این مسابقات حضور دارد که این تیم هم می‌تواند حضور درخشانی در این مسابقات داشته باشد. هدایت این تیم بر عهده امیر توکلیان است. قبل از این هم غلامرضا محمدی هدایت این تیم را بر عهده داشت و این نخستین تورنمنتی است که توکلیان به‌طور رسمی با تیم نوجوانان می‌رود و باید دید آیا می‌تواند همانند گذشته که این تیم با غلامرضا محمدی توانست به موفقیت برسد، نتایج خوبی را کسب کند یا نه؟ با تصمیم مسوولان برگزاری این مسابقات و با توجه به تعداد کم کشتی‌گیران شرکت‌کننده، این رقابت‌ها در یک روز برگزار می‌شود.
مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا از روز پنجشنبه 13 تیر با برگزاری رقابت‌های مقدماتی، شانس مجدد، رده‌‌بندی و فینال اوزان 45، 48، 51، 55، 60 و 92 کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز می‌شود. جمعه 14 تیر هم مسابقات مقدماتی، شانس مجدد، رده‌بندی و فینال اوزان 65، 71 و 80 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار می‌شود.
مسابقات کشتی آزاد شنبه 15 تیرماه آغاز می‌شود که مسابقات مقدماتی، شانس مجدد، رده‌‌بندی و فینال اوزان 65، 71 و 80 کیلوگرم برگزار می‌شود. یکشنبه 16 تیرماه هم با برگزاری مسابقات مقدماتی، شانس مجدد، رده‌‌بندی و فینال اوزان 45، 48، 51، 55، 60، 92 و 110 کیلوگرم این رقابت‌ها به پایان می‌رسد. اختلاف ساعت ایران با قزاقستان یک ساعت و نیم است به‌طوری که ساعت 11:30 به وقت قزاقستان، ساعت 10 به وقت ایران است.
 


Page Generated in 0.0062 sec