printlogo


کد خبر: 189609تاریخ: 1398/4/13 00:00
گزارش

هیجان در مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا
ماداگاسکار شگفت‌انگیز


مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام ملت‌های آفریقا تا پایان دیدارهای سه‌شنبه شب مشخص نبود اما با پایان مرحله گروهی دیدارهای جذابی در نخستین مرحله حذفی شکل گرفت.
ناتوانی کامرون، مدافع عنوان قهرمانی، در پیروزی برابر بنین باعث شد این تیم صدر جدول گروه را از دست بدهد و محکوم به بازی با نیجریه در بازی شنبه در اسکندریه شود در حالی که مصر میزبان همان روز با آفریقای جنوبی روبه‌رو می‌شود.
تونس که در رنکینگ فیفا دومین تیم قاره آفریقا است، با سومین تساوی پیاپی صعودی ناپلئونی به مرحله بعدی داشت اما بازی بسیار سختی با غنا دارد. ساحل عاج هم با مالی روبه‌رو می‌شود.
اما مراکش و الجزایر که مثل مصر با رکورد صددرصد به مرحله حذفی راه یافتند، بازی‌های روی کاغذ آسان‌تری دارند. مراکش در بازی اول جمعه به مصاف بنین می‌رود و الجزایر یکشنبه با گینه دیدار می‌کند، این دو تیم هم متعلق به شمال آفریقا هستند و گویا شرایط جوی مصر کاملا به مزاجشان سازگاری دارد. سنگال، تیم اول رنکینگ فیفا و یکی از مدعیان قهرمانی نیز با اوگاندا بازی دارد.
کامرون ترجیح می‌داد تا مراحل بالاتر با تیم همسایه نیجریه روبه‌رو نشود اما بعد از دو تساوی بدون گل در مرحله گروهی این بازی اجتناب‌ناپذیر شد. این دربی اوج بازی‌های مرحله یک‌هشتم‌نهایی است که از جمعه تا دوشنبه برگزار می‌شود. برای نخستین بار است که جام ملت‌های آفریقا با 24 تیم برگزار می‌شود و برای همین نخستین بار مرحله یک‌هشتم‌نهایی دارد. همچنین تیم‌های سوم گروه‌ها تا روز آخر انتظار سختی کشیدند تا تکلیف صعودشان به مرحله بعد مشخص شود. بعد از گینه، جمهوری دموکراتیک کنگو و بنین، آفریقای جنوبی به‌عنوان آخرین تیم صعود کرد. این تیم دو بازی‌اش در گروه D را باخت و بعید است باعث بی‌خوابی مصر در آستانه بازی شنبه در قاهره شود.
تیم شگفت انگیز مرحله گروهی هم ماداگاسکار بود که با پیروزی بهت‌آور مقابل نیجریه صدرنشین گروه B شد و جایزه‌اش بازی یکشنبه با کنگو است؛ دیداری که در آن می‌توانند به داستان فوق‌العاده خود در نخستین دوره حضور در جام ملت‌های آفریقا ادامه دهند.
منبع: رویترز
 


لباس عجیب براگا برای فصل بعد
باشگاه اسپورتینگ‌براگا تصاویر لباس سوم خود را منتشر کرده است. گفته می‌شود در طراحی این لباس از پوشش سربازان روم باستان الهام گرفته شده است.
پیراهن این باشگاه را شرکت دانمارکی هومل تولید می‌کند.
لباس سوم براگا که آنها تولید کرده‌اند، خاکستری است و روی آن نقوشی زره‌مانند و لوگوهای قرمز چاپ شده است، همچنین در قسمت پایین پیراهن یک نوار قرمز وجود دارد. شورت و جوراب این لباس نامتعارف هم خاکستری است.
برخی می‌گویند این لباس با الهام از پوشش سربازان روم باستان است اما برخی دیگر اعتقاد دارند این لباس قرار است نشان‌دهنده ورزشگاه براگا باشد که در یک سمتش کوه وجود دارد، عده‌ای هم به لقب باشگاه، یعنی گوئریروش اشاره کرده‌اند که به‌معنای جنگجویان است. براگا قرار است این لباس را در فصل بعد لیگ اروپا به تن کند. آنها در لیگ پرتغال چهارم شدند و به لیگ اروپا رسیدند.
برخی در توییتر نوشته‌اند این لباس شبیه یکی از لباس‌های ابرقهرمان‌های انتقامجویان مارول است. بعضی هم آن را با بازی مورتال کامبت مقایسه کرده‌اند.

 


Page Generated in 0.0045 sec