printlogo


کد خبر: 187787تاریخ: 1398/3/13 00:00
خبر

شاهرودی و بختیاری‌زاده در کادر امید می‌مانند
با بازگشت مهدی تاج از پاریس قرار است حمید استیلی مربی جدید تیم امید را به رییس فدراسیون فوتبال معرفی کند تا کارهای مربوط به عقد قرارداد با او انجام شود. گفته می‌شود با حضور مربی جدید در تیم امید قرار نیست تغییری در کادر فنی رخ دهد به این خاطر که رضا شاهرودی، سهراب بختیاری زاده و فرشاد ماجدی با تیم امید قرارداد دارند. این تیم برای حضور در بازی‌های نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تایلند آماده می‌شود. مسابقاتی که 16 تیم برتر آسیا در آن حضور خواهند داشت. هنوز قرعه‌کشی بازی‌ها انجام نشده اما ایران در سید چهار قرار گرفته است. سهمیه آسیا در المپیک 2020 توکیو چهار تیم است و تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی به المپیک 2020 توکیو صعود می‌کنند. اگر ژاپن که میزبان بازی‌ها است در مرحله نیمه نهایی حاضر نباشد آن وقت تیم‌های راه یافته به بازی پایانی و برنده بازی رده‌‌بندی المپیکی می‌شوند. بر اساس اعلام کمیته فنی فدراسیون فوتبال دور جدید تمرینات تیم امید بعد از انتخاب مربی جدید مشخص خواهد شد.

چمنیان و ویسی، تازه‌ترین گزینه‌های تیم امید
ماجرای انتخاب سرمربی تیم امید همچنان درگیر کلیشه‌هاست. روند مذاکرات بعد از مطرح شدن نام گزینه مدنظر متوقف می‌شود و تا‌کنون صفی از مربیان برای نشستن روی نیمکت امید نام برده شده‌اند که در نهایت مذاکره با آنها به بن‌بست رسیده است. کار به جایی رسیده که هیچ‌کس حاضر نیست هدایت امید را در شرایط فعلی بپذیرد. به همین خاطر است که بعد از نام‌هایی مثل امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی، حالا کمیته فنی در تازه‌ترین خروجی خود صحبت از عباس چمنیان و عبدا... ویسی می‌کند.صرفنظر از اینکه هر دو این مربیان در مقاطعی در تیم‌های خود موفق و تاثیرگذار بوده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که منطق کمیته فنی برای انتخاب گزینه‌ها چیست؟ به نظر می‌رسد در کمیته فنی افرادی هستند که روابط خود با برخی مربیان را سرلوحه تصمیم‌گیری‌ها قرار داده‌اند و یا به دلیل مشکلات شخصی یا فنی، نام بعضی افراد مطرح شده به بررسی هم نمی‌رسد. نقش مهدی تاج در این تصمیم‌گیری‌ها چه می‌تواند باشد؟ مشخص نیست. اینکه حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم چه نقشی دارد هم مشخص نیست. اینکه آیا تعاملی بین طرفین هست یا خیر هم مشخص نیست. باید دید بالاخره فدراسیون فوتبال برای تیمی که نیت صعود دارد و شرایط فنی خیلی خوبی هم ندارد چه برنامه‌ای خواهد داشت؟

چمنیان: برای حضور روی نیمکت تیم امید
صحبت‌های مقدماتی شده اما برنامه نخواستند
عباس چمنیان، سرمربی سابق تیم فوتبال نوجوانان ایران در مورد اینکه نام او به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران مطرح شده است، می‌گوید: «این بحث جدیدی نیست. سال قبل زمانی که مربی نوجوانان بودم قبل از انتخاب زلاتکو کرانچار این بحث مطرح شد. وقتی یک تیم در حال شکل‌گیری است دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود. الان بعد از رفتن کرانچار هم دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است. چند روز قبل هم در این رابطه با من صحبت شد و طرح موضوع صورت گرفت. وی در مورد اینکه آیا با او صحبت شده است، توضیح می‌دهد: «صحبت مقدماتی کردیم اما با توجه به اینکه ما در مشهد هستیم این مساله هنوز ادامه پیدا نکرده است.» چمنیان در مورد اینکه آیا برنامه داده است، می‌گوید: «برنامه‌ای از ما نخواستند. آنقدر هم که من با خبر هستم شخص دیگری هم برنامه نداده است. الان در حال انتخاب خط مشی و مسیر تیم امید هستند. این تیم چند ماه با یک مربی دیگر کار کرده بود و آنقدر که من در جریان هستم الان در حال پیدا کردن مسیر برای تیم امید و الگوی رفتاری مربی هستند. طبق صحبتی که ما کردیم الان تیم امید نیاز به یک مربی تیم‌ساز دارد. مربیان زیادی با سوابق باشگاهی هستند. الگوی تیم امید با باشگاه متفاوت است.» آیا خودش تمایل به حضور در تیم امید دارد و این توانایی را در خودش می‌بیند؟ چمنیان پاسخ می‌دهد: «وقتی یک هدف تبدیل به رویای 44 ساله می‌شود این موضوع نشان از سختی کار دارد. رقابت با تیم‌های خوب آسیایی و تیم‌هایی که در دو دهه اخیر بر‌اساس برنامه‌ریزی و صبوری مثل قطر توانستند به موفقیت برسند راحت نیست. تیم امید ایران هم با مربیان، روسا، بازیکنان و... طی 44 سال نتوانسته به المپیک برسد. کار راحت نیست. اگر روش‌های ما تا الان به المپیک ختم نشده نیاز به انتخاب راه جدید داریم. این تیم بیش از اینکه نیاز به بازی تدارکاتی و آمادگی بدنی داشته باشد نیاز به تفکر موفقیت دارد. با این فرمول خیلی بیشتر می‌توان موفق بود تا اینکه یک مربی صاحبنام خارجی را در این مدت انتخاب کنیم و او به دلیل عدم شناختش از شرایط بازیکنان و شرایط روانی فوتبال ما نتواند نقش موثری را در این مورد ایفا کند.»
 


Page Generated in 0.0053 sec